ימי ראשון הודים במשק ברזילי

כל מי שחי בתל אביב אבל ליבו בהודו, מוזמן לערבי ימי ראשון הודים במשק ברזילי - המסעדה הטבעונית צמחונית בנווה צדק. בערב זה, משק ברזילי פותחת את שעריה כדאבה הודית, עם קטורות ובשמים, מוזיקה הודית, צבעוניות כובשת וארוחה נפלאה. הארוחה שתעלה 100 ש"ח לסועד תכלול:מגוון לחמים הודים: גרליק נאן ברד, צ'אפטי ופאפאדם עדשים ללא גלוטן ושלושה סוגי צ'אטני: דלעת, כוסברה ולימון כבוש. בשלב הבא יוגש הטאלי- ארוחה הודית מסורתית המורכבת מ: דאל מקאני (דאל עדשים שחורות) / אלו גובי – תבשיל של כרובית, תפו"א ואפונה / פלאק פאניר- תבשיל תרד עם גבינת פאניר טבעונית ומלאי כופתה – בטטות ושעועית לימה בקמח חומוס בקארי עגבניות ופאניר, אורז בסמטי. לקינוח: גולאב ג'מון- כדורי בצק ממולאים גבינה טבעונית בסירופ מי ורדים, הארוחה מלווה בצ'אי הודי על בסיס חלב שקדים וכל סועד זכאי ל re-feel חופשי, של כל אחת ממנות הארוחה!
משק ברזילי רחוב אחד העם 6, נווה צדק, ת”א | 03-5166329

משק ברזילי, ארוחה הודית (צילום: דניאל לילה)
משק ברזילי, ארוחה הודית (צילום: דניאל לילה)

מקסיקנו - בר אוכל מקסיקני חדש בכפר סבא
הגל המקסיקני מגיע לשרון עם פתיחתו של 'מקסיקנו', בר אוכל קסיקני חדש במתחם אושילנד בכפר סבא. תפריט מחולק לשלוש קטגוריות: נאצ'וס, בוריטו וקאסדיה. בהמשך ייכנסו לתפריט מנות נוספות כמו פהיטס וקטגוריה של קערות אורז עם מגוון תוספות. המסעדה בתקופת הרצה ולכן התפריט מוצע בתקופה הקרובה במחירים מוזלים עד 35 ₪.
בין המנות בתפריט ניתן למצוא נאצ'וס צ'ילי קון קרנה עם צ'דר מוצרלה, גוואקמולי, חלפיניו כבוש, שמנת חמוצה (35 ₪); בוריטו פויו, אורז קוקוס ליים, פריחולס, גוואקמולי, פיקו דה גאיו, חלפיניו כבוש, שמנת חמוצה (35 ₪); בוריטו קריספי פולנטה, אורז קוקוס ליים, פריחולס, גוואקמולי, פיקו דה גאיו, חלפיניו כבוש, שמנת חמוצה (35 ₪); קאסדיה פולו צ'יפוטלה, פלפלים ובצלים צלויים, אורגנו (34 ₪) בגזרת הקינוחים מוגש כאן צ'ורוס עם מבחר מטבלים - שוקולד, חלב מרוכז, שמנת חמוצה, נענע דבש.
מקסיקנו. שוק האוכל מתחם אושילנד , עתיר ידע 2, כפר סבא // שעות פעילות: א-ה 11:30-22:00, שישי 11:00-15:00 שבת 11:00-22:00

מקסיקנו (צילום: אושרת כרמלי)
מקסיקנו (צילום: אושרת כרמלי)

בימים אלה נפתחה בסמוך לביסטרו הכובשים הותיק, בתווך שבין שוק הכרמל לשכונת כרם התימנים בתל אביב, חמארה מודרנית המתבססת על מטבח ובר ברוח דוכני השוק הסמוך ומורשת הטעמים של שכונת כרם התימנים, אולם מגישה אותם באווירה תל אביבית סקסית יותר.
השף שי טנא מרכיב מדי יום את התפריט, בהתבסס על התוצרת המגיעה משוק הכרמל וגם על ספקים קטנים של תבלינים ודברי מאפה שנבחרו בקפידה ופועלים בשכונת כרם התימנים. בלב המטבח ניצב גריל גחלים רחב המוסק בפחמי עץ טבעי, עליו מבוססת עיקר עבודת ההכנה במקום.
בין המנות: חציל שרוף, פלפלים ושום, סלטון ברבה, טבולה דוחן, משאוושה, צ'ירשי מוגש עם לחם הבית (51 ₪); צלחת נקניקים- ברזואלה בת חודשיים, ברווז כבוש במלח וחילבה, נתח משתנה מהמעשנת (53 ₪); צלחת דגים כבושים- סרדינים, אינטיאס, טונה צרובה וטרטר משתנה מהמטבח: עראיס סלוף וסלט צנונית (41 ₪);; מעורב חלקי פנים לאמיצים (41 ₪); פילה דג על הפלנצ'ה וחציל שרוף מהגריל: סוכריות פילה טלה, דבש, הל ועלי חרדל (56 ₪); קבבורגר של כבש ובקר, עשבי תיבול וסלסת עגבניות (57 ₪); זוג צלעות ברוזמרין מעושן ועגבניות שרופות (74 ₪) על שיפוד- חלוויאת, ארוגולה צנוניות ורשאד (52 ₪); פילה בקר, חסה צלויה וצנונית כבושה (79 ₪);מתוק: סבאייה פיסטוק, גלידת קרמל וסירופ תמרים (28 ₪); ועוד
הכובשים 55, תל אביב, א'-ה ושבת 19:00-אחרון הלקוחות, שישי סגור

מסעדת לילה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדת לילה (צילום: אנטולי מיכאלו)

הגריל האוסטרלי עושה עלייה!
BAR B QUE מסעדת הגריל האוסטרלי מהרצליה פיתוח סיימה את תקופת ההרצה ועתה פתוחה לסועדים בכל שעות היום.
פרנק הבעלים, שעלה מאוסטרליה לפני 7 שנים, למד בישול ועבד בקייטרינג ובמטבחים שונים. בעקבות מעורבותו בקהילה היהודית באוסטרליה החליט לעלות לארץ מתוך ציונות נטו. לאחר שעבד גם בישראל בתחום החליט לפתוח מסעדת בשרים כשרה עם דגש על בשר איכותי וצורות בישול מגוונות, בדיוק כמו באוסטרליה. הבשר במסעדה מתאפיין בתיבול רב יחסי, כאמור לא מאמינים פה בפלפל/מלח בלבד ומוסיפים הרבה ירוק ותבלינים שונים כמו חרדל, סילאן, דבש, פפריקה תימין, רוזמרין ועוד תוך דגש על שימוש בבשר איכותי כאשר צורות הבישול השונות, בעיקר שיטת הסו-ויד והעישון יוצרות מנות בשר רך ונימוח במיוחד, העשיר מאוד בטעמים.  מנות לדוגמה: מגשי בשר כגון : אוסטרליה על הצלחת-  קרעי אונטריב בקר מעושן, רצועות סינטה, צ'וריסוס - 80  / בונדיי - אסאדו בעישון ארוך, קרעי אונטריב, כנפיים ברוטב ברביקיו ביתי מהמעשנה - 85 / אדלייד - כתף בקר בבישול sous-vide, קרעי אונטריב בקר, כנפיים ברוטב ברביקיו ביתי מהמעשנה  |  75 ומנות כמו: אסאדו מעושן על העצם (ל-100 גר')   / חצי עוף במעשנה בתערובת תבלינים  / נתח אנטריקוט מיושן / סמוקי בורגר - בשר בקר מעושן ועוד שלל מנות
כשר המנופים 8 הרצליה פיתוח טל' 9-744-5097‏0

גריל אוסטרלי (צילום: יעל גולן)
גריל אוסטרלי (צילום: יעל גולן)

"מור קאפקייקס" מגיעה לשרונה מרקט

לאחר שמור גרטנר חזרה לארץ אחרי שהות ארוכה באנגליה, היא החליטה לעשות את מה שהיא הכי אוהבת – לאפות; כך, נולד הרעיון שמאחורי "מור קאפקייקס", קונדיטוריה נודדת המתמחה בקינוחים קטנים, טעימים ומעוצבים. לאחר שמכרה את הקאפקייקס בירידי אוכל ברחבי הארץ, "מור קאפקייקס" משיקה סניף דגל ראשון ב"שרונה מרקט", בו תגיש מגוון קינוחים מקושטים, ובהם: מקרונים בטעמים ייחודים כמו פררו רושה, רד ולווט ואוריאו, וקרמבואים מסוג תותים שמנת, מילקי, פיסטוק ופירות יער. אך גולת הכותרת - היא סדרת המיני קאקפייקס (המוצעת גם בגרסה טבעונית) עם מבחר רחב של טעמים – בייליס, לוטוס פירות יער, פיסטוק דובדבן, רוקי רוד ועוד. בנוסף לקאפקייקס בתפריט, ניתן להרכיב באופן אישי את הקינוח בטעמים שונים, כך נוצרת חוויה קולינרית מענגת ומגוונת. מחירים: 7 ש"ח ליחידה, מארז 6 קינוחים ב-35 ש"ח, מארז 12 קינוחים ב-60 ש"ח, מארז 24 קינוחים ב-100 ש"ח.
שרונה מרקט א'-ה' 09:00 עד 22:00 שישי: 09:00 עד שעה לפני כניסת השבת שבת: 09:00 עד 22:00 טלפון לבירורים: 050573633

מור קפקייקס (צילום: דנה תמרי)
מור קפקייקס (צילום: דנה תמרי)

סניף שני לאורבן בייקר
לפני כשנה נפתחה המאפיה המצויינת אורבן בייקרי של אופיר לוי והנה השבוע פתח לוי סניף שני והפ במרכז ברחוב אחד העם בתל אביב. המקום מציע מאפי בוקר, קרואסונים, לחמים וכריכים מלאי על טוב. כרגע המקום פתוח להרצה בשעות היום בלבד, בהמשך תיפתח מעדנייה וכנראה גם בר יין
אורבן בייקרי, אחד העם 39 תל אביב. ראשון- חמישי 21:00-07:00 שישי 17:00-07:00. 03-5530404

קצת תרבות ואוכל לקינוח - שרונה מרקט ואוצרת האמנות קרן בר-גיל משיקים את ART POP-UP MARKET
זהו חלל ייחודי לתערוכות מתחלפות של מיטב אמני ישראל אשר יציג לראשונה תחת קורת גג אחת את הקשר ההדוק בין תרבות הקולינאריה לאמנות. לרגל השקת גלריית הפופ-אפ בשרונה מרקט, בין התאריכים 6.12.17-3.1.18 תתארח במקום הפרויקט המדובר "Food Chain Project" של האמן הישראלי איתמר גלבוע, אשר פיסל את כל המזון שאכל במשך שנה וחקר את תרבות השפע ובעיית המזון בעולם - גלבוע, מתגורר ויוצר באמסטרדם, ומזה כעשור עובד על פרויקט שרשרת המזון שזכה להצלחה בינלאומית כפרויקט בעל ערך אמנותי וערכי. התערוכה מתבססת על שנה אחת במהלכה תיעד גלבוע, יום ביומו, את כל אשר אכל. השאיפה שלו הייתה לראות אוכל של שנה שלמה על שולחן אחד. בחלוף השנה, פיסל את כל מה שאכל, כ-8000 במספר, והציג אותם במיצב עצום במעין "סופר מרקט" שהקים.
התערוכה תוצג במקום בין התאריכים: 6.12.2017-3.1.2018. הכניסה חופשית בשעות הפתיחה: א'-ה' 13:00-20:00 / ו' 10:00-14:00/ שבת 11:00-19:00. בהמשך יוצגו תערוכות נוספות של האמנים: יואל גילינסקי, רחלי שרפשטיין וננסי פומגרין, אהוד בינת ועוד.

תערוכה- לורה לכמן (צילום: יח''צ)
תערוכה- לורה לכמן (צילום: יח''צ)