מתכון לסופלה שוקולד: השוקולד הוא חומר מאתגר - טעים, מפנק, נימוח ומרגיע. במטבח אני מנהלת איתו דיאלוג מרתק; מחממת, ממיסה, אופה, מבשלת, מצפה, מגבשת וטועמת. הפעם בחרתי להכין סופלה שוקולד עשיר וארומטי, המוגש בספלי אספרסו קטנים, כך שאפשר ליהנות מהקינוח בלי לחוש ייסורי מצפון בגלל הקלוריות. לרוב, מומלץ לשלב שני סוגי שוקולד מריר בעלי אחוזי מוצקי קקאו שונים, המקנים את הטעם העשיר של השוקולד. אך אפשר בהחלט, כמו כאן, להשתמש בסוג אחד של שוקולד בעל אחוזי קקאו גבוהים, שכן הסופלה מקבל חיזוק מתוספת קליפת התפוז והאספרסו.

אפשר לאפות אותו בתבנית חרס אישית או בעטרות נייר צבעוניות ומעניינות. בתום האפייה מתקבל מאפה עשיר ומיוחד, שאפשר לצפות בשוקולד עשיר, או להסתפק בבזיקת אבקת סוכר או אבקת קקאו. 

סופלה שוקולד

החומרים (ל־24־26 כוסות אישיות):

  • 200 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו לפחות
  • 1 כפית קליפת תפוז מגוררת
  • 1 כף קפה אספרסו
  • 1/2 כוס סוכר
  • 180 גרם חמאה/ מחמאה
  • 3 ביצים
  • 1 כוס קמח תופח מנופה
  • מעט חמאה או מחמאה לשימון כלי הסופלה


מוס שוקולד. צילום: פסקל פרץ-רובין


להגשה:
1/2 כוס אבקת סוכר או מעט אבקת קקאו
קצפיות (תלוליות מרנג – כמו נשיקות קטנות – אפשר לקנות מוכן בחנויות המתמחות)

אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור מראש ל־180 מעלות. משמנים את כלי הסופלה בחמאה או מחמאה ובוזקים מעט אבקת קקאו.

2. ממיסים את השוקולד והחמאה באמבט בן מארי (על אדים) או במיקרוגל בכמה פולסים, ומוסיפים את קליפת התפוז. מעבירים את התערובת בעודה חמה למערבל חשמלי, מערבבים במהירות נמוכה תוך הוספה הדרגתית של סוכר. מערבלים יחד במהירות בינונית עד שגרגרי הסוכר יימסו בתערובת השוקולד החמה.

3. בקערה נפרדת טורפים את הביצים לקבלת בלילה אחידה, ומוסיפים אותן אל התערובת במערבל תוך ערבול במהירות נמוכה. מוסיפים את הקמח המנופה ב־2־3 פולסים
ומבליעים בתערובת השוקולד.

4. מעבירים את התערובת לשק זילוף או לקנקן מזיגה, ומזלפים לתבניות אישיות עד לשלושת רבעי גובהן. אופים במשך 8 דקות בתנור, עד שהקרום העליון מתרומם והמאפה עדיין רך בפנים.

5. בוזקים אבקת קקאו או אבקת סוכר מעל ומעטרים בקצפיות.

טיפסקל

כדי להצליח בהכנת הסופלה ולא לייבשו, חשוב להקפיד על זמני האפייה. רוצים להעשיר ולגוון את הסופלה? אפשר להוסיף לעיסת הבצק חופן נטיפי שוקולד צ'יפס או כפית ליקר שוקולד, או להגיש אותו בציפוי שוקולד או גלידה. שומרים על הגזרה? הסתפקו בבזיקת אבקת קקאו בלבד.