כשקסבייר בלאן, סגן נשיא בית הקוניאק Tesseron, מגיע לישראל עם מזוודה מלאה משקאות נדירים, כולל אחד בן 98 שנה, חייבים לדבר על קוניאק. תזקיק הענבים הכל כך יוקרתי הזה הוא לא משקה נפוץ, בטח לא בישראל. הסיבות לכך יכולות להיות תרבות השתייה האיטית, הסבלנית והחוקרת לעומק שנדרשת ממשקה כל כך מורכב כמו קוניאק, ובוודאי גם מחירו הגבוה.



טסרון הוא אחד מבתי הקוניאק הנחשבים ביותר, והקוניאק שלו הוא מהמבוקשים בעולם. משפחת טסרון ייסדה את החברה בשנת 1905, והתמחתה ביישון ארוך של קוניאק משובח עבור בתי הקוניאק המפורסמים. מגוון סוגי הקוניאק של טסרון. מסומנים במילה Lot. הלוטים הם בלנדים של חביות קוניאק משנים שונות. השילוב בין החביות השונות מעניק לכל לוט את טעמו הייחודי. היות שלא ניתן לציין את שנת הבציר, כל לוט מציין את זמן היישון הממוצע בחביות. כל מגוון הקוניאק מבית טסרון הוא ברמת סיווג XO ומעלה, והקוניאק הבסיסי ביותר נמצא ברמת XO, כלומר Extra Old. אז מה טעמנו?



Tesseron Cognac #90 Lot XO Selection


לוט 90 מתאפיין ברעננות הודות לענבים הנהדרים מהחלקות הטובות ביותר. אלה עוברים תסיסה וזיקוק מוקפד. זן ענבים: אוני בלאן. אזור גידול: גרנד שמפיין, פטיט שמפיין, פיין בואה. התיישנות: מינימום עשר שנים, בלנד חביות משנות ה־90. צבע: זהוב עשיר. טעמים: עשירים ומרוכזים, ממשיכים את הניחוחות. מחיר: 499 שקלים.



Tesseron Cognac Lot #76 XO Tradition


בלנד שנוצר מהחביות הנדירות ביותר. זן ענבים: אוני בלאן. אזור גידול: גרנד שמפיין. התיישנות: בחביות לימוזין למשך לפחות 25 שנה. צבע: בהיר בוהק. טעמים: שילוב מרשים של מורכבות. קוניאק מאוזן להפליא. מחיר: 699 שקלים.



Tesseron Cognac Lot #29 XO Exception. צילום: יח"צ



Tesseron Cognac Lot #29 XO Exception


קוניאק זה מהווה את התכשיט בארון הקוניאק של בית טסרון. יש לו עושר טעמים מדהים. מישהו בטעימה אמר שהמשקה הזה מהווה את תמצית האלגנטיות, ולא יכולתי לנסח את זה טוב יותר. זן ענבים: אוני בלאן, פולה בלאן וקולמברד. אזור גידול: גרנד שמפיין. התיישנות: בחביות לימוזין למשך מינימום 90 שנה. צבע: טופז עם שוליים זהובים וגוון אדום במרכז הכוס. טעמים: עילאיים. הקוניאק מציג שילוב מושלם של מורכבות ואלגנטיות, ניחוחות של שכבות דבש, תאנים ושזיפים. חוויית טעמים יוצאת דופן בכל לגימה. מחיר: 3,090 שקלים.



Tesseron Cognac Lot #53 XO Perfection


לוט 53 הוא בלנד שמציג צבע מרשים ונפלא של תאנים ושוקולד. הקוניאק גובל בשלמות, עושר מדהים לצד עידון וסיומת מרעננת. זן ענבים: אוני בלאן וקולמברד. אזור גידול: גרנד שמפיין. התיישנות: בחביות לימוזין למשך מינימום 50 שנה. צבע: מהגוני עמוק. טעמים: עגולים, רכים ועשירים עם מורכבות נהדרת וסיומת ארוכה במיוחד. ניחוחות של קוניאק ארומטי הודות ליישון ארוך השנים בחביות. רמזים לפירות יבשים וטבק. מחיר: 1,590 שקלים.



Tesseron Cognac Lot #65 XO Emotion


קוניאק שעובר התיישנות ארוכה מאוד בחביות עץ אלון. בעל טעם עשיר וסיומת רכה ונעימה. זן ענבים: אוני בלאן. אזור גידול: גרנד שמפיין. התיישנות: בחביות לימוזין למשך 35 שנה לפחות. צבע: חום בוגר עמוק. טעמים: עמוקים ועשירים. קוניאק מאוזן ומורכב במיוחד. מחיר: 1,299 שקלים.



Tesseron Cognac Lot #65 XO Emotion. צילום: יח"צ







שותים בספרדית
"הסקוטית" מבית ישרקו התחילה לשווק בישראל את היינות מיקב אינייסטה מספרד. כן, היקב בבעלותו של אנדרס אינייסטה, כוכב הכדורגל הספרדי וקפטן ברצלונה. טעמנו אנדרס אינייסטה Ai 8 בלאנקו לבן יבש. זהו יין פירותי ורענן, עשוי מזני ענבים ורדחו וסוביניון בלאן. ליין צבע זהוב חיוור, יפה ומבריק, רענן ופרחוני. בעל חומציות נפלאה המתאימה לצד מנות טאפאס קלות, סלטים וגבינות עזים טריות. מחיר: 44 שקלים. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 8 מעלות. לישראל הגיעו גם שני יינות אדומים: אנדרס אינייסטה Ai 8 טינטו, ויין אדום אנדרס אינייסטה Ai 8 סלקסיון.

אינייסטה. צילום: יח"צ
ללמוד מהמומחים
היום ומחר, 22 ו־23 בנובמבר, ייערך פסטיבל בירה במתחם G סינמה סיטי בראשון לציון, המציע סדנאות בירה חווייתיות. ביום רביעי יתקיימו הסדנאות: "לייצר בירה גם בבית" בשעה 20:00;  ו"לטעום בירה כמו מקצוענים" בשעה 21:30. ביום חמישי יתקיימו הסדנאות "בירה ישראלית מאז ועד היום - היסטוריה של ייצור הבירה המקומי" בשעה 20:00; וסדנת מזיגה והגשה נכונה של בירה בשעה 21:30.
צילום: יח"צ

בנוסף, יתקיימו הופעות חיות ויוצבו דוכנים של מבשלות בוטיק מרחבי הארץ שיציעו את הבירות המיוחדות שלהן, ובהן ג'מס, מוסקו, בירה ללה, בירה הדיקטטור, באסטרס, איש הפסיפלורה, טייבה והבירות המיובאות ויינשטפן וסן מיגל. החל מהשעה 18:00, הכניסה חופשית.