כאשר הייתי ילדה, נהגה אמי להכין בתדירות גבוהה חיתוכיות שוקולד וריבה. לימים, כשבגרתי והגיעו ילדיי לעולם, התחלתי לנהוג כך גם אני. מדובר בעוגה שטוחה בגובה של כשני סנטימטרים, אשר לתוכה נדחסים אגוזים או נטיפי שוקולד. את העוגה חותכים בסיום הכנתה. היופי בעוגה הזו הוא שאפשר תמיד לגוון, כמו שעשיתי הפעם: במקום קמח רגיל השתמשתי בקמח כוסמין מלא והוספתי ריבה ומעט אבקת קקאו. כל אלו יצרו מרקם אחר ושוקולדי. 
אפשר גם ליצור פירורי שטרויזל מקמח, סוכר, חמאה וקינמון, ולפזר מעל. ואם אתם ממש מעוניינים להפתיע - המיסו חצי חבילת שוקולד לבן וחצי חבילת שוקולד חלב וזלפו על פני החיתוכיות בצורת שתי וערב. אז החגיגה תהיה שלמה. 

 אם אין ברשותכם נטיפי שוקולד, אפשר להוסיף חתיכות שוקולד קטנות שנשברו או רוסקו ידנית.  לא חייבים להכין חיתוכיות שוקולד; אפשר להשתמש בקמח רגיל ולהוסיף מעל את נטיפי השוקולד־צ'יפס או לערבב אותם בעיסת הבצק.


חיתוכיות שוקולד וריבה


החומרים 

(לתבנית מלבנית 27X 35):
2 ביצים בגודל L 
3/4 כוס סוכר
חצי כוס סוכר חום (דמררה)
3/4 כוס שמן
3 כפות מים
1/2 כפית סודה לשתייה
2 כוסות קמח כוסמין מלא 
1־2 כפות אבקת שוקולית או אבקת קקאו 
1 כפית אבקת אפייה
לציפוי:
 
1/2־3/4 כוס ריבה מעורבת אדומה או כל ריבה אחרת 
1/2 כוס שוקולד צ'יפס
1/2 כוס אגוזים גרוסים או פרוסות שקדים מולבנים

חיתוכיות שוקולד וריבה. סגנון וצילום: פסקל פרץ רובין
חיתוכיות שוקולד וריבה. סגנון וצילום: פסקל פרץ רובין



אופן ההכנה: 

1. מקציפים במערבל חשמלי את הביצים והסוכר כשתי דקות עד לקבלת קציפה תפוחה, בהירה ואוורירית. מוסיפים את השמן והמים באיטיות וממשיכים להקציף כדקה נוספת.
2. בקערה נפרדת מערבבים את כל המצרכים היבשים ומוסיפים בשתי פעימות ובתנועות קיפול אל קצף הביצים והשמן עד לקבלת בצק אחיד. 
3. מעבירים את הבצק אל תבנית משומנת. שומרים כחופן מהבצק בצד ומשטחים. אפשר להיעזר במערוך או בכפות הידיים ולשטח בתחתית התבנית. מורחים את הבצק בשכבה אחידה של ריבה ומפזרים מעל נטיפי שוקולד־צ’יפס, אגוזים גרוסים או שקדים מולבנים. מעבירים את הבצק ששמרנו בצד דרך מגררת ומפזרים על פני הבצק.
4. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות במשך כ־30 דקות, עד לקבלת גוון חום זהוב. מצננים קלות וחותכים לקוביות.