יין ישפה 2015, סדרת אבני החושן, יקב בנימינה: "יין לבן של חורף הוא קודם כל יין שמתאים לתבשילים מחממים, דגים בתנור וכדומה", אומר יפתח פרץ, היינן הראשי של יקב בנימינה. "לכן צריך להתאים לקולינריה החורפית יין לבן עם גוף יותר גדול. יין ישפה 2015 הוא יין לבן חורפי במיוחד, מורכב ומעניין, בעל ניחוחות של וניל, כרמל ובריוש, עם טעמים חמאתיים, לצד אף פירותי טרופי עם רמזים של אננס וחמיצות הדרית נעימה. 13% אלכוהול. מחיר: 90 שקל. 


שרדונה 2015 / יקב טורא

יין לבן יבש בעל צבע צהוב בהיר וארומות של פרי הדר, אגסים, וניל וקשיו. "לאחר ששהה עשרה חודשים בחביות צרפתיות מובחרות, היין קיבל ארומה נעימה של עץ משולבת בחומציות מאוזנת שמתאימה היטב לעונה הקרה", אומר בעלי היקב והיינן ארז בן סעדון. "בחורף אין צורך להגיש קר. מתאים לארוחות קלות ודגים". 13% אלכוהול. מחיר: 89 שקל.

שרדונה 2015 / יקב טורא. צילום: יח"צ


LEVANIM 2016 / יקב עמק יזרעאל

היין כולל הרכב זנים של 50% גוורצטרמינר, 30% סוביניון בלאן ו־20% פרנץ' קולומבארד. "היין מתאים לשתייה בחורף כי יש בו טעמי פרי הדר וחמיצות מתונה, יחד עם הארומות הטרופיות של הגוורצטרמינר", אומר היינן יהודה נהר. "אלה ישתלבו נהדר עם מאכלים חמים ומעט חריפים של חורף, למשל עוף בגריל, דגים מאכלי קדירה וחמין". 11.8% אלכוהול. טמפרטורת הגשה מומלצת: 4 מעלות. מחיר: 70 שקל.

LEVANIM 2016 / יקב עמק יזרעאל. צילום: יח"צ


בלו סי ויונייה 2016 / יקב קובננט

יין המורכב מ־100% ענבי ויונייה שנבצרו בבציר ידני מכרם מנרה שבגליל העליון. מתובל ואקזוטי עם ניחוחות של ליצ'י, שסק ותפוז סיני. "ליין מבנה מוצק, חמיצות מאוזנת וטעם של תבלינים שמגיעים בין היתר בזכות שישה חודשי יישון בחביות עץ", אומר היינן ג'ף מורגן. "הוא יכול להשתדך למגוון מנות: ממרקים, דרך תבשילי קדירה ועד רוטבי שמנת". 12.2% אלכוהול. מחיר: 110 שקל.

בלו סי ויונייה 2016 / יקב קובננט. צילום: יח"צ


ירדן בלאן דה בלאן 2009 / יקב רמת הגולן

יין מבעבע שנוצר מענבי שרדונה הגדלים בצפון רמת הגולן. מיוצר לפי השיטה המסורתית, הכוללת סחיטת אשכולות שלמים ותסיסה שנייה בבקבוק. "היין מציג מאפיינים ארומטיים של קליפת לימון לצד ניחוחות של פרחים לבנים, תפוחים ירוקים, אגסים טריים ובגט קלוי", אומר ויקטור שונפלד, היינן הראשי. "הוא יתאים לדגים מעושנים ולפסטות עם רטבים עשירים וחמים". 12% אלכוהול. מחיר: 125 שקל.

ירדן בלאן דה בלאן 2009 / יקב רמת הגולן. צילום: יח"צ


כל היינות החורפיים שמובאים כאן יוצגו בתערוכת היין "סומלייה 2018", שתיערך בפעם ה־15 ב־15־16 בינואר בהיכל התרבות בתל אביב. בתערוכה יוכלו חובבי היין להתרשם מהמגוון הגדול והאיכותי של יינות מהארץ והעולם ולרכוש יינות באופן ישיר מהיקבים והיבואנים (החל מ־18:30). זו ההזדמנות לפגוש את היקבים, את היבואנים ואת הייננים, להכיר יקבים חדשים ולטעום יינות מהארץ ומהעולם מתוך מבחר של מאות מותגי יין שיוצגו בתערוכה. בשעות הצהריים (13:00־18:30) התערוכה תהיה פתוחה לקהל מקצועי מתחום המסעדות והאירוח, וכן לקניינים וסיטונאי יין. 
מחיר: 150שקל, שכוללים טעימה חופשית ממגוון היינות + שובר לקניית יין בסך 50 שקל + כוס יין במתנה

חדשות האלכוהול

מסר מסייגון: בשורה לאוהבי הבירה: בירת לאגר וייטנאמית חדשה, "סייגון ספיישל", שמכילה 100% שמרים, לתת ומים, ללא חומרים משמרים, עשתה בימים אלו עלייה לארץ. הבירה מיוצרת בטכנולוגיית תסיסה ייחודית בשילוב עם המסורת ארוכת השנים של מבשלת Sabeco Brewery, אחת ממבשלות הבירה הפופולריות ביותר בווייטנאם. 4.9% אלכוהול. להשיג במסעדות האסייתיות ברחבי הארץ. במהלך שנת 2018 תשווק גם במעדניות. מחיר: בין 20 ל־26 שקלים במסעדות.

ד"ש מהאלפים: מבשלת MENABREA, שקיימת מאז 1846 וממוקמת למרגלות הרי האלפים האיטלקיים, משיקה בישראל את בירת מנבראה ביונדה, שמבוססת על חומרי גלם איכותיים, הבשלה ארוכה ומים טהורים מהאלפים. מומלצת במיוחד עם אוכל איטלקי כמו פיצה ופסטה. 4.8% אלכוהול. כשר. ניתן להשיג במסעדות איטלקיות ברחבי הארץ. מחיר: 15 עד 20 שקלים.