Buzz 75


קוקטייל קלאסי שנקרא על שמו של תותח השדה הצרפתי פרנץ' 75 מ"מ, שהיה בשימוש בזמן מלחמת העולם הראשונה. בתקופה ההיא נהגו לשתות קוקטיילים מבוססי שמפניה עם מיץ לימון וסוכר בתוספת אלכוהול, כמו קוניאק או ג'ין. אנחנו בחרנו גרסה קלילה ומתקתקה יותר.

 מרכיבים:
50 מ"ל ג'ין
25 מ"ל מיץ לימן
25 מ"ל Buzz מוסקטו של יקבי כרמל
קרח

 לעיטור:
סליל קליפת תפוז או לימון

 כך מכינים:
מנערים את הג'ין ומיץ הלימון בשייקר ומסננים לכוס נמוכה ורחבה, מלאה בקרח. משלימים עד לסוף הכוס בהצפה מלמעלה ב־Buzz

קוקטייל Buzz 75. צלם: רואי פרסול
קוקטייל Buzz 75. צלם: רואי פרסול
באזזיני
הקוקטייל מבוסס על קוקטייל בליני הוותיק, שהומצא בבר Harry's Bar בוונציה בשנת 1943. ג'וספה קיפריאני, הברמן המצוין, ניסה אז לרקוח קוקטייל בעל גון אפרסקי כמו זה שראה בגלימות הקדושים בציור של הצייר האיטלקי ג'ובאני בליני. לאחר כמה ניסיונות הגיע לצירוף המיוחד של נקטר אפרסק ושמפניה. בקוקטייל שלנו השתמשנו באפרסמון.

 מרכיבים:
מחית אפרסמון
120 מ"ל Buzz קריניאנו של יקבי כרמל

לעיטור:

פלח אפרסמון או תות

כך מכינים:

מועכים בבלנדר אפרסמון ומניחים את המחית בתחתית כוס מרטיני (בגובה כשליש מהכוס). מוזגים באיטיות Buzz קריניאנו (שלא יקציף מדי) ובוחשים קלות. מקשטים בפלח אפרסמון או תות על שפת הכוס.

באזזיני. צלם: רואי פרסל
באזזיני. צלם: רואי פרסל



קיר רויאל

קוקטייל יין צרפתי שנהוג לשתות כאפריטיף. מקור הקוקטייל בבורגון, והוא נקרא על שמו של קאנון פליקס קיר, ראש העיר דיז'ון בתחילת המאה ה־19, שהגיש לאורחים רשמיים את המשקה.

 מרכיבים:
120 מ"ל ברוט מבעבע יבש מהסדרה האזורית של יקבי כרמל
זילוף קרם דה קסיס
כפית תערובת פירות יער

כך מכינים:

מוזגים את הברוט המבעבע באיטיות לכוס שמפניה כמעט עד לסופה. מוסיפים זילוף ליקר קרם דה קסיס וכפית של תערובת פירות יער שתצבע את הקוקטייל לכל אורכו.


 
אליס הפלאית

קוקטייל שמקבל השראה בצבעים ובמתיקות מהספר "אליס בארץ הפלאות" .

 מרכיבים:
50 מ"ל וודקה
25 מ"ל מיץ לימון
25 מ"ל Buzz פירות יער

כך מכינים:

מנערים בשייקר את הוודקה ומיץ הלימון. מוסיפים בהצפה מעל Buzz פירות יער. מקשטים בשיפוד של פירות יער על דופנות הכוס.

 באדיבות המיקסולוג שמוליק וולברג, בשיתוף יקבי כרמל. המשקאות צולמו במסעדת

קוקטייל אליס הפלאית. צלם: רואי פרסל
קוקטייל אליס הפלאית. צלם: רואי פרסל
חדשות || משקה

 נכנס יין
יקב תבור הוציא לשוק בימים אלו שני יינות לבנים חדשים בסדרת Single Vineyard: "סוביניון בלאן" ו"ויוניה" מבציר 2016. כמו כן, החלו לשווק שם את יין הדגל "מלכיה" מבציר 2014.
יין "סוביניון בלאן" עשוי מענבי סוביניון בלאן מכרם תבור שגילו כ־40 שנה, והוא נחשב אחד הוותיקים בישראל. היין בעל אופי מיוחד, מרקם משי וגוף מלא, ויש בו ארומות הדרים ותפוח עם טעמים מורכבים. אלכוהול: 12.3%. מחיר: 100 שקלים.
יין "ויוניה" נעשה מענבי ויונייה שגדלו על קרקע בזלתית בכרם שיפון של יקב תבור, בגובה כ־900 מטרים למרגלות הצפוניים של תל השיפון שברמת הגולן. היין עשיר וקרמי, ומשלב טעמים של משמש ואפרסק בשלים עם נגיעות של פרחוניות קלה. אלכוהול: 13.2%. מחיר: 100 שקלים.
יין "מלכיה" מציע חוויה מורכבת של פרי מרוכז ותבלינים, אלגנטיות ועושר טעמים. היין התיישן 24 חודשים בחביות אלון צרפתיות חדשות והמשיך להתיישן עוד 18 חודשים בבקבוק. נהדר לשתייה, עכשווית ויוסיף להשתבח שנים נוספות בבקבוק.

יקב תבור. צלם: יח"צ
יקב תבור. צלם: יח"צ