עשרה קבין של נוף מהפנט לים ירדו לתל אביב, ו"חצר גולדמן" נטלה את הנתח הטוב מכולם. בפסע שבין תל אביב ליפו, בין הפלצנות מצפון לאותנטיות מדרום, המסעדה מצליחה לשלב בין מזרח למערב, בין דגים לבשר, בין אווירה יוונית לערבית.



"חצר גולדמן" היא ערבוב בין מסעדת גורמה גבוהה למסעדת פועלים, בין מנות מתוחכמות לפשוטות. כזו היא מנת הפתיחה, שזיפים מיובשים ממולאים בבשר טלה ופיסטוקים (46 שקלים) - מנה עתיקת יומין עם תפנית בעלילה, מתוקה (יש שיאמרו מדי), וכזו שלא רואים באופן תדיר במסעדות, וחבל. סועדים מעריכים מנה ביתית כזו, וגם אנחנו נהנינו ממנה עד שרשמנו לעצמו בתזכיר הטלפוני: "להכין לראש השנה".



הסביצ'ה גם הוא ערבוב בין נתחי דניס ופיסטוקים, אלא שכאן מגישים אותו על קרם חציל - חידוש מרענן. הגם שהמחיר יקר עבור מנה ראשונה (56 שקלים), שווה לנסותה. ניסינו גם ארבעה מזטים (כולם יחד ב־60 שקלים): מטיאס הולנדי עז מליחות, איקרה לבנה טעימה ומלוחה, חציל קלוי וכרובית בטחינה סטנדרטיים למדי, שכמוהם טעמתם גם במסעדות אחרות לעייפה, ועדיין כנראה אי אפשר לוותר עליה.



החדשות הטובות יותר הגיעו עם הגשת העיקריות: השזיפים מצליחים להיות דומיננטיים גם במנת אוסובוקו טלה (110 שקלים) הנדיבה מאוד – שעשויה להשביע שני סועדים; הבשר עשוי במדויק, תוכו עדין ובשרני והוא משופע בערמונים עדינים המשתלבים באופן מפתיע עם השזיפים המתוקים. פילה מוסר ים (92 שקלים) הוא מנה עדינה מאוד; כל כך עדינה, שמצריכה הפסקה של כמה דקות מהמנות הקודמות - אולי גם שתיית שתי כוסות מים והפסקת סיגריה - כדי להעריך באמת את הדקויות בטעמיה.



עם רדת החשכה, לדאבוננו כבר בחמש בערב, לא ניתן לראות עוד את הים, אלא להתרכז במה שיש בפנים: אווירה חמימה, נעימה, פשוטה למדי וצוות מקצועי, קשוב וצעיר שעושה רושם שהוא עובד מאהבה. יש גם יתרון בלתי נדלה בשעות הערב המוקדמות: רחבת החניה שמול המסעדה ריקה. היכן עוד מצאתם בתל אביב חניה ריקה מלבד בערב פסח? האמת היא שעם או ללא חניה – אנחנו עוד נשוב ל"חצר גולדמן".



“חצר גולדמן", נחום גולדמן 6, תל אביב–יפו, 073-7027333



שזיפים מיובשים ממולאים במסעדת "חצר גולדמן". צילום: שרית גופן



חדשות האוכל


עד שיצא עשן: מסעדת הבשרים הכשרה “זיגל" בכפר האמנים הפסטורלי אניעם שברמת הגולן, משיקה תפריט חדש המתבסס על טהרת נתחי פרימיום משובחים שיושנו ויעושנו במעשנה המיוחדת במסעדה. את המסעדה הקים השף רותם צרפתי (אין קשר משפחתי), בוגר מכללת רימונים טבריה ובעל 12 שנות ניסיון וותק בענף המסעדנות, אשר מתמחה ביישון ועישון בשרים במעשנה. גולת הכותרת של המסעדה היא מגוון נתחי הבשרים האיכותיים שנבחרו בקפידה, המגיעים בחלקם גם משטחי מרעה מהגולן.



בתפריט החדש יושם דגש על נתחי פרימיום: אסאדו, פריים ריב, נתח קצבים, אנטרקוט אנגוס, ספריבס טלה ובריסקט, שיושנו ויעושנו בשבבי עץ אלון מחביות יין של יקב רמת הגולן במעשנה שנבנתה במיוחד למסעדה. אליהם יתווספו מנות ראשונות וסלטים על טהרת הבשרים.



“זיגל", כפר האמנים אניעם, רמת הגולן, 04-8335533