ילדים זה שמחה, אבל כשלוקחים אותם למסעדה, לא מן הנמנע שתרצו לקבור את עצמכם מתחת לבלטות. כבר אירעו לפחות שני מקרים שבהם כמעט הורחקנו בכרטיס אדום ממסעדה, לאחר שאחד הילדים (בכל פעם מישהו אחר), בעודו פעוט, צווח עד לב השמיים כאילו קוזאק גזל ממנו את השניצל. צווח, צרח, השתולל, בעט - הסצינה במיטבה. במקרים כאלה התחושה היא כמו במטוס: כולם מזעיפים מבט, ממלמלים “איזה פינוק” ו”החינוך של היום”, ומחכים שהסיוט ייגמר. לכם אומנם יש דרך להימלט - למרות שגם קפיצה ממטוס נראית ברגעים אלה כאופציה שפויה - אבל בדיוק הגישו את המנה העיקרית, ואין סיכוי שמישהו יעמוד בדרככם לצלחת.



באופן מפתיע, מסעדות תל־אביביות רבות מכוונות גבוה מדי ומוותרות על המשפחות. רבות מהן לא מציעות מנות ילדים, ואף לא מרגישות צורך להתנצל על כך (“אין לנו מנות ילדים בתפריט, אבל הם יוכלו לאכול את העוף עם האצות”). אנחנו משערים שבעלי מסעדות אלה עדיין אינם הורים, ושיום יבוא והם יבינו שהדרך אל קיבתם של המבוגרים עוברת דרך הפסטה בשמנת של ילדיהם.



לכן כה שמחנו להיכנס למסעדת “טאיה” בקדימה: מהרגע שנכנסנו, הרגשנו בבית: המולה, רעש של ילדים, צחוק גדול מתערבב בבכי, ברקע קול שקשוק המזלגות ובאוויר ריחות אוכל טעים. מיד עם ישיבתנו ניתנו לכל ילד צבעים ודף פעילות, שנתן שקט של רבע שעה - זמן קריטי כשמדובר בילדים רעבים ומשועממים. “טאיה” פשוט אוהבת ילדים. כמה טוב שבאנו הביתה.



גם בגזרת מנות הילדים אפשר להיות מרוצים: המנות פשוטות וטעימות, בעלות מחיר אחיד (44 שקלים) הכולל גם טרופית וכדור גלידה, ולא פחות חשוב - שניצל עסיסי, אמיתי, לא תעשייתי, מגיע מבעבע ובשרני עם אורז או נודלס. המתוחכמים בילדים יכולים לבקש גם מנות סושי.



החדשות הטובות הן שגם מבוגרים נהנים מאוד ב”טאיה”: המנות טריות, צבעוניות, כיפיות ממש. כאלה הן סושי ספייסי סלמון עם אבוקדו, עירית ומלפפון עטוף בטונה אדומה (48 שקלים לשמונה יחידות) - לא בדיוק בעלת מעוף, אבל מוקפדת וטרייה; וזוג באנים (44 שקלים) עם קציצות בורגר בקר שמנמנות ונדיבות, איולי, חמוצים וכוסברה, לצד רוטב ברביקיו. כחובבי באן, נהנינו מאוד מהלחמניות האווריריות. פחות התחברנו לרוטב הנלווה, אבל זה כבר עניין של טעם.



הגענו לכאן בעקבות הספר הנהדר “בלגן נפלא” המבוסס, בין היתר, על המסעדה (ר’ למטה), ואנחנו שמחים לבשר שמלבד הספר הנפלא, גם המנות העיקריות שטעמנו הן ליגה בפני עצמה. בין המומלצות: באזיל ביף (58 שקלים) - בשר עם בצל, צ’ילי, בזיליקום, פטריות ופלפל אדום; ובו לוק לאק (73 שקלים) - קוביות פילה בקר במשרת סויה עם ג’ינגר ובצל ירוק במטבל וייטנאמי. שתי המנות פוטוגניות, מענגות במיוחד, ובאופן מפתיע ושונה מהמסעדות התל־אביביות, גם נדיבות מבחינת גודלן וכמות נתחי הבקר.



אם יש לכם ילדים שאוהבים להיות ילדים, ואתם מבוגרים שאוהבים אוכל טעים ואוהבים להרגיש סביבכם נעים - קפצו לקדימה. זה ישתלם לכם.



"טאיה", האופה 1, קדימה, 09-7728878