קאפקייקס שוקולד־וניל, עשירות ונמסות בפה, קלות להכנה וניתנות לגיוון על ידי תוספת ושלל ציפויים - ישמחו את הפה ואת העיניים בחג האוהבים. הפעם בחרתי להכין את הקאפקייקס בטעם וניל, וניקדתי אותן בנטיפי שוקולד. את הקרם הכנתי על בסיס שוקולד. החלטתי לעטר את הקאפקייקס בתותים, מכיוון שבתקופה זו הם נמצאים בשפע בשווקים, וזה הקנה לעוגה האישית מראה עשיר ומושך. אתם יכולים כמובן לדלג על הקרם ולהסתפק בציפוי שוקולד או בבזיקה עדינה של אבקת סוכר. 



נוטפים מתיקות. צילום: פסקל פרץ-רובין
נוטפים מתיקות. צילום: פסקל פרץ-רובין


קאפקייקס וניל 

החומרים:
ל־16־20 יחידות (12־16 בעטרות נייר גדולות) 
לבצק:
200 גרם חמאה רכה
1/2 1 כוסות סוכר
2 שקיות סוכר וניל
3 ביצים
3 כוסות קמח תופח מאליו מנופה
1 גביע יוגורט
2־3 כפות חלב לפי הצורך 
4 כפות נטיפי שוקולד (שוקולד צ'יפס)
עטרות נייר לקאפקייקס
לקרם: 
1 מכל שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר שבור גס
125 מ"ל (חצי מכל) שמנת מתוקה
לעיטור:
16־20 תותים אדומים קטנים 

קאפקייקס אדום. צילום: פסקל פרץ-רובין
קאפקייקס אדום. צילום: פסקל פרץ-רובין
אופן ההכנה: 
1. מערבלים את החמאה במערבל חשמלי במהירות גבוהה. מוסיפים בהדרגה את הסוכר ואת סוכר הווניל, מערבלים שתיים־שלוש דקות ומוסיפים בהדרגה את הביצים. מקציפים לתערובת קלילה וחלקה.
2. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את הקמח ואת היוגורט. אם המרקם של הבצק סמיך מדי, אפשר להוסיף את החלב. מוסיפים את נטיפי השוקולד ומבליעים בעיסת הבצק.
3. מסדרים את עטרות הנייר בתבנית שקעים. יוצקים את בלילת הבצק אל עטרות הנייר. ממלאים עד לכ־3/4 מגובה העטרות (כדי לאפשר את תפיחת הבצק).
4. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות צלזיוס, כ־40־45 דקות ומניחים להצטנן על רשת ברזל.
5. הכנת קרם גנאש: יוצקים את השמנת לקלחת קטנה ומביאים לסף רתיחה. מוזגים את השמנת על השוקולד השבור ומערבבים היטב, עד לקבלת בלילה אחידה ומבריקה. מצננים במקרר לפחות שעה וחצי ומקציפים את הקרם במערבל חשמלי לעד שהוא מתאחד.
6. מצננים את הגנאש בכלי שטוח במקרר כשעתיים, וכשהוא קר, מעבירים אותו לקערת מיקסר בעל וו הקצפה. מקציפים הכל יחד עד לקבלת גנאש מוקצף ואוורירי (הימנעו מהקצפת יתר שתגרום לשמנת להתפרק).
7. מעבירים את הקרם לשק זילוף עם צנתר בדוגמה המבוקשת. מזלפים תלוליות קרם על גבי הקאפקייקס ומניחים תות שלם או פרוס במרכזן. שומרים במקרר עד להגשה.

טיפסקל
כשאני קונה תבניות קאפקייקס ועטרות נייר, אני מקפידה לקנות שלושה סוגים שונים לפחות. אני בוחרת תבניות מעוטרות בשלל צבעים, גדלים וצורות, וכך אני שומרת על גיוון בדרך ההגשה, גם אם המאפה אינו מורכב מדי.

מתכונים נוספים באתר של פסקל