אם פעם זה היה מוזר להיות צמחוני או טבעוני, וגרר אחריו שאלות סקרניות ולעיתים מציקות בכל ארוחת ערב, היום זה כבר סטנדרט. אין היום ארוחה או אירוע שלא נלקחת בחשבון העובדה שחלק מהאורחים יהיו בו צמחונים או טבעונים ויצריכו "טיפול" מיוחד ומחשבה מוקדמת בהכנה. בנוסף, הצמחונות והטבעונות, יחד עם נזקי הבשר לבריאות ולסביבה הפכו כבר לחלק מהשיח, ולא רק הקולינרי, בישראל.
"טבעול", שמובילה כבר שנים את תחום הארוחות הצמחוניות המוכנות הקפואות, החליטה לאחרונה ללכת על מה שהם מגדירים מהפיכה קולינרית, ולהפוך את עצמם להרבה יותר משניצל התירס איתו הם כה מזוהים, מה שמשתלב מצוין עם מגמת הפחתת הבשר של השנים האחרונות.
המהלך מבוסס על התובנה אליה הגיעו בחברה, לפיה צמצום צריכת הבשר הינה מגמה שהולכת ומתגברת בקולינריה הישראלית והעולמית. כבר לא מדובר רק בטבעונות וצמחונות - 38% מהישראלים מצהירים שהפחיתו את צריכת הבשר שלהם. גם מפחיתי הבשר וגם הצמחונים מעוניינים במנה עיקרית טעימה, משביעה ועשירה בחלבון מזין. עם זאת - למרבית הצרכנים אין הידע להכנת מנות עיקריות מן הצומח שיענו על רמה תזונתית נכונה ויהיו ברמה קולינרית גבוהה.
לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל חטיבת המזון באסם, "טבעול הולכת ומתבססת במטבח הישראלי והעולמי כחלק מהמגמה לשימוש בחלבון מן הצומח וברכיבי תזונה איכותיים בבישול הקולינרי הביתי. בסיכום 2017 אנו חווים בישראל עליה משמעותית בנתח השוק של טבעול ושהסתכם ל 58.7% בהשוואה ל 56.6% ב 2016.
עוד מסר בן אסאייג כי "בזכות הידע והחדשנות שפותחו בישראל, נכנסה טבעול ב- 2017 לרשימת מנועי הצמיחה המוצהרים של נסטלה העולמית. לדבריו, כתוצאה מהמעבר למזון בריא יותר ותפריט מופחת בשר, גדל שוק תחליפי הבשר בעולם ב- 40% ושוק המזון הצמחוני באירופה לבדה מוערך בכ- 650 מיליון אירו. לאור זאת, בחרה נסטלה העולמית להשקיע בקטגורית המזון הצמחוני הקפוא באמצעות מוצרי טבעול תחת המותג "גרדן גורמה" (Garden Gourmet), שנוחל הצלחה רבה בארצות סקנדינביה, ספרד ואיטליה. ב- 2017 גדלו מכירות המותג באירופה ב-25%. במהלך 2018 צפויים מוצרי טבעול להיכנס גם לפולין, פורטוגל וטורקיה ולהמשיך את הגידול הדו ספרתי בחדירת החדשנות הישראלית לשווקים חדשים".