אי אפשר שלא לקנא בלורן מוט, עזבו את זה שהיא זכתה בתואר "הברמנית הבכירה בעולם". מוט, המיקסולוגית הראשית של חברת דיאג'יו, יצרנית האלכוהול הגדולה בעולם, אוחזת באחד התפקידים הנחשקים בתחום האלכוהול בתעשייה המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. 
 
במסגרת תפקידה, מוט, ילידת קנדה, נפגשת עם הברמנים והמיקסולוגים העובדים במועדונים, במסעדות ובבתי המלון המובילים בעולם, ומעבירה סדנאות והרצאות שמטרתן לייצר חיבורים נכונים, אינטליגנטיים וטרנדיים בין המשקה המעורבב לבין מי שהולך לשתות אותו, ולהתאימו לסיטואציה הנכונה כדי ליצור את החוויה המושלמת עבור כל אחד ואחת. בנוסף, היא גם מחזיקה בתואר סומלייה, חברה בפאנל השופטים בתחרות "וורלד קלאס" הבינלאומית - ה"מונדיאל" של הברמנים - וזכתה בעצמה בשנת 2015 בתחרות, שם הוכתרה לברמנית הטובה בעולם. 
 
בשבוע שעבר הגיעה מוט לישראל כדי לשפוט בתחרות "וורלד קלאס" לבחירת הברמן הטוב בישראל, ונפגשתי איתה לראיון קצר. במקום לשתות וויסקי נקי או קוקטייל מסוגנן, אגב, היא העדיפה מים. 


איך מנהלים חיים נורמליים כשאת לא מפסיקה לטוס בעולם?
"מינואר ועד עכשיו, קצת יותר מחודשיים, הייתי בבית 15 ימים בלבד. זו אכן עבודה חלומית, ואף יותר מכך: זו דרך חיים. אבל צריך לזכור שאני מטיילת הרבה מאוד, ואם יש לך משפחה זה יכול להיות מאתגר. למזלי, בעלי מסתובב איתי הרבה ולכן זה מתאים לנו. העבודה שלי הפכה להיות הדבר הכי מרגש עבורנו – לגלות תרבויות חדשות ועולמות חדשים ולפגוש אנשים שונים ומיוחדים".
 
איך התגלגלת לג'וב הזה?
"בגדול – הקדשתי את חיי לנושא. התחלתי מניהול ברים, עברתי לניהול ברים של מישלן, עברתי קורס סומלייה והתקדמתי לאט־לאט. הרבה אנשים חושבים שפשוט יש לי מזל, וזה גם נכון, כי הייתי במקום הנכון בזמן הנכון, אבל זה לא מספיק. הקדשתי את חיי לנושא, יש בי התלהבות ותשוקה לתחום וחשוב לי להפיץ את הבשורה, לחנך אנשים, לדאוג ללקוחות ועוד. לכל יום עבודה אני מתייחסת כאילו אני באודישן. יום אחרי החתונה שלי, במקום לטוס לירח דבש טסתי לעבוד בדרום אפריקה, פשוט מפני שזה נקבע מראש".
 
עולם האלכוהול נחשב לעולם גברי. איך זה להיות אישה בעולם הזה?
"למען האמת, אף פעם לא הרגשתי שזה עולם גברי ולא נתקלתי בדעות קדומות. לי דווקא הייתה בעיה יותר עם הגיל, כשניהלתי מבוגרים ממני. נכון שבחלקים מסוימים בעולם עדיין חושבים על גברים בהקשר לברמן הקלאסי, אבל אני חושבת שנשים עובדות קשה יותר כי הן מרגישות צורך להוכיח את עצמן. לכן הן מגיעות להישגים".
 
מקנאה בישראל

בשנים האחרונות הפכה מוט גם לאשת עסקים מצליחה, לאחר שהקימה עם בעלה, את חברת Bittered Sling המייצרת מגוון רחב של ביטרים שאותם היא רוקחת, ואלה מתווספים לקוקטיילים ולמשקאות אלכוהוליים. 

למה דווקא ביטרים?
"קל להכין אותם", היא צוחקת. "זה בערך כמו להכין רוטב בעולם הקולינרי. קח למשל רוטב עגבניות; לוקח זמן להכין אותו, צריך בצל, שום, תבלינים ועשבי תיבול כדי לקבל שכבות של טעם. ככה מכינים ביטרים. חייבים אותם בקוקטיילים משום שהם משבחים אותם ויוצרים את המשקה המושלם. בעלי ואני התחלנו לייצר ביטרים ב־2008. לפני כן לא היו בברים הקנדה מרכיבים כאלה, ומשהו היה חסר בקוקטיילים". 
 
איך מכינים אותם בפועל?
"יש לנו מזקקה בקנדה ואנחנו מכינים ביטרים מפירות ממוחזרים, כאלה שאנשים לא קונים, כי אנחנו רוצים להיות בני־קיימא. בהקשר הזה אני מקנאה בכם על הטריות של חומרי הגלם. בישראל אתם יכולים לגדל פירות וירקות כל השנה, מה שאי אפשר להגיד על קנדה".
 
מהו המשקה המושלם עבורך?
"Backbone - קוקטייל שנוצר בהשראת ארבעת מפעלי הוויסקי של ג'וני ווקר בארבעת הקצוות של סקוטלנד. בכל אחד מהמפעלים נשמרת רק חלק מתערובת הוויסקי לאורך התקופה הנכונה לו, ורק אז יוכל להשתלב אל תוך הבלנד הסופי של ג'וני ווקר. זה אחד הקוקטיילים הראשונים שבחרתי שיוגשו בחתונה שלי, כי הוא קלאסיקה אמיתית, עם טוויסט כמובן".