מרגישים מלאים אחרי החג? אתם ממש, אבל ממש לא לבד. על פי נתונים שנאספו במהלך השנים, הישראלי הממוצע מעלה במהלך חג הפסח כשני קילו וחצי. הדיאטנית הקלינית מאיה בן אפרים הסבירה לאילה חסון כיצד לחזור לתזונה הנכונה לאחר החג: "החגים עוד לא חלפו ואני ממשיכה לטעון שכל ההתנהלות היא בראש בלבד. בחג אנחנו מרבים להתפזר ולכן צורכים יותר. אני ממליצה לכולם לשמור על סדר, לאכול מסודר במהלך היום".



"הבעיה בחגים היא שהשגרה משתבשת וכך גם סדר הארוחות. ברגע שאנחנו אוכלים באופן לא מסודר אנחנו מרשים לעצמנו לאכול יותר. מתוך ההתפזרות אנחנו חשים כבדים וכתוצאה מכך מעלים יותר במשקל. אין זה בהכרח קשור לסוג האוכל שאנחנו אוכלים אלא לכמות ושעות הסעודה בלבד. אני שמחה שכולנו חוזרים לשגרה השבוע וככל שנאכל בצורה מאורגנת יותר נצליח לשרוף יותר שומן".



לאחר מכן הוסיפה בן אפרים: "שעה לאחר ההשכמה אנחנו זקוקים לארוחת בוקר מזינה שתאפשר לגוף להתנהל בצורה טובה במהלך היום, עלינו להקפיד לאכול שלוש ארוחות ביום בשעות סבירות וסדירות. הגוף שלנו זקוק לזה כדי לחזור לשגרה ויעכל את האוכל היטב. אין שום סיבה להוריד סוגים שונים של מזונות אלא רק לאכול במידה. יש לאכול אוכל משביע ומלא בחלבונים כמו בשר, דגים, ביצים, טופו ועוד".

"ישנם המון מוצרים מכילים 30 גרם חלבון במנה שהם גם טעימים וגם משביעים. מחקרים מראים שטופו מעודד ירידה בסיכון לחלות בסרטן השד וסוגיית ההורמונים שהתעוררה בנוגע לטופו אינה רלוונטית כיום. הטופו עושה טוב לגוף הוא אחלה של גיוון לארוחה. אני נגד כל הניקויים המבוססים על מוצר אחד בלבד. אני נגד דיאטת כרוב או דיאטת השייקים. אני כן בעד דיאטה שמכילה את הכל".


עריכה: איתמר זיגלמן