"התרשמתי שיש התרגשות בישראל סביב וויסקי", מספר איאן אלן, השגריר הבינלאומי של מזקקת Starlaw המייצרת את הוויסקי Sir Edward’s, שביקר לאחרונה בישראל לטובת ההשקה של הוויסקי הסקוטי הוותיק בידי חברת ספיריטים סחר. "מבחינת הצריכה נראה שלא מדובר בשוק יציב ושיש עליות וירידות, אבל זה מרענן לפגוש צעירים שפתוחים לנסות מותגים חדשים ולא נעולים רק על מה שהם מכירים".



Sir Edward’s מסומן על ידי רבים באי הבריטי כאחד הטעמים האהובים ביותר. המשקה (הכשר) טומן בחובו סיפור עתיק שמגיע מסקוטלנד, ולפיו אציל מקומי גילה סוד אלכימי מסתורי שממנו הצליח לייצר את הגרסה הראשונה של הוויסקי. מאז הבטיח אותו אציל לשמור על המתכון הסודי מדור לדור, כאשר הבסיס לאותו מתכון הוא טעם עשיר ויוצא דופן של וויסקי סקוטי אותנטי. כיום הוויסקי מיוצר בלב חבל Highlands תוך הסתמכות על מאגרי המים הטהורים של האזור.



עם ניסיון של 17 שנה בתעשיית הוויסקי בסקוטלנד, אלן אחראי על פיתוח והוצאה לפועל של וויסקי בכמה מהדורות מוגבלות ומלווה טעימות מקצועיות של המזקקה ב־13 השנים האחרונות.



איזה וויסקי שפיתחת עשה אותך גאה במיוחד?


"Single Cask Wood Finish 1995. הייתי מעורב בכל השלבים, כולל עיצוב אריזה ובקבוק, והמוצר זכה בפרסים רבים".



ראינו בשנים האחרונות ניסיון לשווק וויסקי ללא גיל. מה דעתך על הטרנד הזה?


"אצלנו, פרופיל של וויסקי נטול גיל כאמירה שיווקית בסינגל מאלט קיים כבר כמה שנים, אז זה נראה לנו טבעי. בנוסף, אנחנו גם משווקים וויסקי עם ערך מוסף של שנים, למשל וויסקי בן 12 של Sir Edward’s  שטרם הגיע לישראל ואמור להגיע בשנה הקרובה. בעקבות הטרנד הזה אנחנו יוצרים אפשרויות בחירה ללקוח וזה מצוין, כי יש לכל אחד העדפות משלו כשמדובר בוויסקי".



מה יהיה הטרנד הבא בתחום?


"לדעת מה הטרנד הבא זה לא פשוט, כי כל הזמן צצים טרנדים שמפתיעים אפילו אותי. לאחרונה אנחנו רואים שנפתחות מזקקות קטנות בסקוטלנד, וזה מרגש לראות לאן הן ייקחו את הוויסקי שלהן ואיך הן ימצאו את מקומן בשוק הזה".



הוויסקי יצא מהתחום הגיאוגרפי המסורתי שלו, וכיום מיוצר במדינות כמו יפן, טייוואן והודו. מה דעתך על התפתחות השוק במקומות יוצאי דופן כאלה?


"בעיניי זה מצוין, כי זה משאיר את השוק 'בריא'. הרי הלקוח רואה שקורים דברים חדשים בתחום, וזה מעניין אותו לטעום ולהתנסות. זה גם גורם לנו להיות ערניים, לא לנוח על זרי הדפנה ולוודא שהמוצרים שלנו תמיד יובילו את התעשייה המשגשגת והמפתיעה הזו". 



מחיר: 99 שקלים לליטר, 79 שקלים ל־700 מ"ל

חדשות


אירוע / חשיפה לצפון
פסטיבל הבירה מגיע בפעם הראשונה לצפון ונוחת בחוף גרין בכנרת, תחת השם Green Beer. אירוע הפתיחה יתקיים מחרתיים, ויכלול מבחר רחב של סוגי בירות ממבשלות בוטיק מקומיות ועד מותגים בינלאומיים. בנוסף לבירות, תוכלו ליהנות ממתחם אוכל, חוף ים פרטי והופעה של דיי־ג'י דרוויש לקבלת שבת. הפסטיבל יתקיים בימי שישי נבחרים (התאריכים יתפרסמו מראש באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק) ופתוח לקהל החל מגיל 18. פתיחת דלתות ב־11:00 בבוקר. 



אירוע חשיפה לצפון של Green Beer. צילום: יח"צ
אירוע חשיפה לצפון של Green Beer. צילום: יח"צ



הרשמה ופרטים נוספים באתר הפסטיבל ובדף הפייסבוק



משקה / הכל דבש
מזקקת הוויסקי "מילק אנד האני" משיקה את ROOTS, משקה חדש לרגל שנת ה־70 למדינת ישראל. מדובר בליקר עשבים ותבלינים ארץ־ישראליים שנבחרו על ידי שבע אושיות ישראליות: השף ארז קומרובסקי, המשורר רוני סומק, האלופה האולימפית קרן לייבוביץ', אלי מזרחי משוק מחנה יהודה, האגרונום ד"ר אלישיב דרורי, השפית אביבית פריאל ואיש הוויסקי תומר גורן. כל אחד מהשבעה בחר תבלין המסמל בעיניו את ישראל. התבלינים הושרו בנוזל ניו מייק (100% מאלט שעובר זיקוק כפול ומהווה בעצם את הבסיס לוויסקי בטרם הכנסתו לחבית), והתוצאה היא ליקר עשבים מתקתק במהדורה מוגבלת בת 2,000 בקבוקים ממוספרים.


וויסקי ROOTS. צילום: יח"צ
וויסקי ROOTS. צילום: יח"צ



אז מה מחכה לכם בדרינק הזה? לייבוביץ' בחרה בשקדים, מזרחי בחר בכוסברה, סומק בחר ביסמין, דרורי בחר בטימין, קומרובסקי בחר בציטרה, פריאל בחרה בטרגון וגורן בחר בהל ירוק (קרדמון). 



ארז קומורובסקי. צילום: יח"צ
ארז קומורובסקי. צילום: יח"צ



להשיג במזקקת "מילק אנד האני" ובחנויות המתמחות ברחבי הארץ, מחיר: 149 שקלים ל־500 מ"ל, 35% אלכוהול