החלק היפה ביותר במסעדת POMO בתל אביב בכלל חבוי מתחת לפני הקרקע. כשיורדים קומה אחת לשירותים, נגלה חדר חשוך, בעל תאורה מינימליסטית, ובו כיסא נדנדה ושטיח סבתא. מיד פנטזנו על הרגע שבו יעזבו הילדים את הבית ונורשה לעצבו מחדש: נעיף את ספת העור השחורה בגודל לווייתן, ונרכוש שתי כורסאות נדנדה ביתיות, כאלה שאפשר לנדנד באמצעות דחיפה קלה באצבעות הרגליים, נצפה בטלוויזיה או נסרוג. ככה בשקט, בדממה, נבלה את שארית ימינו, רק קול שקשוק המסרגות יישמע באוויר.



בחזרה למציאות: POMO היא מסעדה איטלקית ראויה ברמת החייל המתאימה לכל המשפחה. רוב הסועדים שנכחו בשעה שהגענו, צהרי שבת, כללו שלושה דורות: סבתא וסבא, הורים טרודים וילדים מרעישים. 



אל הילדים עוד נחזור בהמשך, ובינתיים נתרכז במטרה שלשמה הגענו: ליהנות. אנשובי אורטיז (49 שקלים) הוא  קרקר פריך המוכן במקום, ועליו איולי פלפלים, סלסה ורודה, בצלי שאלוט, צלפים ושבבי פרמזן עם רצועות אנשובי מצוינות. זו מנה מלאת טעמים וצבעים, מוקפדת ומושקעת. אפשר להכין כמותה בבית בקלות, אבל כאן היא משודרגת, ובואו נדבר תכל’ס – אין סיכוי שהיינו מכינים מנה כזו לבד.



גם סלט הפרימוורה טעים, אם כי הוא מתומחר בכ־20 שקלים יותר ממה שהוא אמור לעלות. במחיר של 57 שקלים ציפינו למנה גדולה יותר. להגנתו ייאמר שהוא נדיב באנדיב, בסלק, בחסה סלנובה ובגבינת בושה עם עובש בוויניגרט תאנים.



ראגו זנב שור (74 שקלים) היא אחת ממנות הפסטה הטובות יותר שאכלנו - ריגאטוני הום־מייד, זנב שור וכבדי עוף בבישול ארוך, יין לבן, ירקות שורש, עגבניות, פרמזן וחמאה - מנה שכמעט כל ביס ממנה שונה מהביס האחר, בעלת טעמים מתחלפים, קרקס של עירוב מרקמים וטעמים.



פסטיבל האוכל במטה יהודה. סיבה טובה לצאת מהבית. צילום: יח"צ
פסטיבל האוכל במטה יהודה. סיבה טובה לצאת מהבית. צילום: יח"צ



הפסטה לילדים (37 שקלים) הגיעה פשוטה, טרייה ומשעממת כפי שילדים אוהבים. חבל רק שהניוקי לילדים (39 שקלים) הגיע כשהוא ממולא בפלפל שחור בתוך הבצק, דבר שהפך את המנה לחריפה. האם השף איננו הורה ואינו מכיר את כללי מנות הילדים? בלי חריף, בלי עשבים ירוקים, בלי “לכלוכים”. בכלל, מומלץ להשקיע בטאץ’ נוסף לילדים - מרמת השעשוע (מחלקים להם בתחילת הארוחה מדבקות חסרות פשר, אבל כיצד בדיוק הן עוזרות להם להעביר את הזמן?) ועד התפריט (מה עם הוספת רביולי, אהוב הילדים, לתפריט?).



POMO מעוצבת כמו רבות אחרות ברמת החייל, המכוונות לאנשי הצווארון הלבן. היא ראויה ומוקפדת, נעימה ובסך הכל מתומחרת באופן סביר. נחזור לבקר בה שוב בקרוב. 



POMO, הברזל 11, רמת החייל, תל אביב, 03-9225320.



חדשות האוכל


מאותו הכפר


פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה, ביוזמת מועצה אזורית מטה יהודה ומחלקת התיירות, שיתחיל מחר ויימשך גם בשבת ולאורך ארבעה סופי שבוע, הוא הזדמנות מצוינת לצאת מהבית ולהתפנק באוכל ביתי המוגש בעשרות סלונים פרטיים של תושבי האזור. כ־50 בשלניות ובשלנים ממוצא מרוקאי, כורדי, הודי וערבי טורחים ברגעים אלה ממש כדי להנעים את זמנם של האורחים.



בכל אחד מימי שישי בפסטיבל, שמתקיים זו הפעם ה־18, ייצאו "סיורים בין הסירים" - טיולים קולינריים מודרכים שייתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה - בישול ביתי, מבשלת בירה או יקב, מעשני בשרים, אופים ואופות ושפים המשלבים השראות וידע מרחבי העולם בבישול מקומי עונתי (130 שקלים לאדם, כולל נסיעה באוטובוס וטעימות). 



27 באפריל עד 20 במאי, לפרטים ולהרשמה: 8108*



נופלים בפח


מקדונלד’ס הודיעה על הגדלת כמות העוף בסלטים הקצוצים והירוקים ב־50%, ללא תוספת במחיר. חדשות נפלאות, כמובן, אבל שוב ושוב אנחנו נופלים באותו הפח: הירקות עייפים מדי, הסלט מעליב מדי, וכמות העוף? ובכן, הביטו בעצמכם כיצד זה נראה בפרסומת, וכיצד זה מגיע בסופו של דבר על מגש.



הסלט של מקדונלד'ס בפרסומת. צילום: יח"צ
הסלט של מקדונלד'ס בפרסומת. צילום: יח"צ


וכך זה מגיע במציאות. סלט מקדונלד'ס. צילום: אלון צרפתי
וכך זה מגיע במציאות. סלט מקדונלד'ס. צילום: אלון צרפתי