בזמן שבשבת בצהריים לא ניתן להזמין מקום במסעדות בתל אביב (בבחינת מי שטרח בערב שבת, יאכל במסעדה בשבת), אזור המסעדות במתחם עזריאלי בחולון שומם מאדם. אותנו זה מפתיע: שלל מסעדות, מגוון גדול של אפשרויות, מחירים סבירים, אין צורך לעמוד בתור - וכל זה במרחק רבע שעה ממרכז תל אביב. 
 
"אוסקר וויילד", המשמש כבר אירי שוקק חיים בערבים, הופך בשעות שבהן מתפקע נמל תל אביב מהמולה, לאופציה חביבה למדי לבילוי משפחתי. אפשר להשתולל במרחבים סביב, וכשמתעייפים נכנסים ונהנים ממרחבים גם בפנים. באיזשהו שלב היינו הלקוחות היחידים במקום. הוא נראה כמו פאב, מהיפים שבהם, עם ריהוט עץ, עיצוב מזמין ומוזיקת גלגלצ כיפית. בקלות הוא יכול להתאים את עצמו גם לילדים, עם ספות ומחיצות גבוהות שמסתירות את זהות הצעקנים.
 
בימים אלה מריצים במקום תפריט חדש בעל מכנה משותף רחב, עם נגיעות איריות - החל משניצל, חזה עוף, פרגית, נקניקיות, פיש אנד צ'יפס והפתעה ממחוז אחר בעולם - המבורגר מצרי המורכב מחומוס. לא בטוח שזה מה שאכל וויילד באירלנד, אבל יאללה, נפרגן. מהזווית שלנו היה אפשר לראות את המטבח. ובכן, השף לא נמצא - בספק אם ישנו שף קבוע - ואת מקומו ממלאים עובדים אריתראים חביבים שלמדו כיצד להרכיב את המנות. ואם יורשה לי, אמירה פוליטית מקדימה: אנחנו נגד גירושם. הסימפתיה כלפיהם, בדידותם, הדרך הקשה שעברו עד שעלו ארצה, העינויים שחלקם עברו בסיני - אי אפשר להישאר אדישים. ועדיין, כשמדובר במטבח של מסעדה, ולא משנה אם מדובר באריתראים, בסינים או בישראלים, אנחנו מעדיפים שיכינו לנו את המנות בכפפות ולא בידיים חשופות.
 

בגזרת האוכל, אין הפתעות (מלבד אחת), אבל גם לא נרשמו אכזבות. חציל בלאדי שרוף (52 שקלים) מגיע עם רצועות אנטרקוט לא מתובלות, מנה אנמית למדי ומקומצנת בטחינה. סלט הבית הוא ההפתעה הגדולה: לבבות ארטישוק עם חסה, זוקיני ושקדים קלויים (45 שקלים). מזמן לא אכלנו סלט לא קלישאתי כזה - איזו מחשבה נהדרת להכניס קישוא לסלט חי. לו היינו עובדים במתחם, היינו הופכים את הסלט הזה לארוחת צהריים קבועה.
 
העיקריות נדיבות בגודלן, למשל חזה העוף (58 שקלים) המגיע כשלוש יחידות צלויות לצד תבשיל אפונה; וסטייק אנטרקוט (119 שקלים) עם צ'יפס שמנמן ועבה - שתי מנות בסיסיות אך טעימות. בשר הסטייק אדמומי במידה סבירה וחזה העוף צלוי במידה נאה. לא בטוח שתאהבו את המנה, אולי כן, אבל בוודאות תשבעו ממנה. דווקא קינוח פשוט כמו סופלה שוקולד סיים לנו את הלאנץ' של שבת באווירה חיובית. אומנם פשוט ומחומם במיקרוגל, ועדיין, הוא עדיף מבילוי בשעה זו בנמל תל אביב. 

 

"אוסקר וויילד", הרוקמים 26, חולון, 03-7785550  


חדשות האוכל

האפליקציה ״תן ביס״, בהשראת התוכנית "משחקי השף", יוצאת לדרך עם שירות חדש, שדרכו יוכלו צופי הריאליטי להזמין לביתם מנת גורמה בהשראת התוכנית. ההכרזה על הפרויקט נבעה מצורך שזוהה, שלפיו קיים רצון מצד חלק גדול מהצופים לנסות את המנות המוצגות על המסך - דבר שלא התאפשר עד היום. 
 
כדי להגיע לטעם המדויק ועל מנת לאפשר חוויית גורמה מלאה, ייעשה שימוש בחומרי גלם איכותיים במיוחד, שאושרו לאחר כמה סבבי טעימות על ידי שפים ואנשי מקצוע מהטובים בתחום, כולל אלו מטעם הפקת התוכנית. לאחר שיעברו תהליך קפדני של בקרת איכות, יצוננו המנות וייארזו באריזה מהודרת. לאריזה יצורף עלון הוראות צִלחות המנה במקביל לסרטון הדרכה שיתאר כיצד לחמם ולצַלחת את המנה בפשטות. כך יוכלו המזמינים להתנסות בחוויית "משחקי השף" אצלם בבית. מחירי המנות ייקבעו בהתאם לאופי המנה ולמרכיביה ויתומחרו החל מ־75 שקלים.

צילום: יח"צ


לאחר שעה ויתרנו על הבילוי ב"קפה קפה" בדיזנגוף סנטר בתל אביב

8 - ישיבה בסניף "קפה קפה" בדיזנגוף סנטר בתל אביב. השולחן מלוכלך.
12:55 - המלצרים עסוקים ולא שועים לקריאות הידיים שלנו. אנחנו רק רוצים שינקו את השולחן ושעל הדרך יביאו תפריטים.
13:00 - אנחנו קמים אל אחד המלצרים בפרצוף זעוף. גם הוא זועף. יש עומס של לקוחות וצוואר בקבוק צר מדי של מלצרים וטבח. כולם זועפים. לא אכפת לנו, אנחנו גוועים.
13:03 - רק רבע שעה לאחר התיישבותנו, מגיעה מלצרית ולוקחת הזמנה בעל פה מבלי לרשום. "בטוחה שתזכרי הכל?" אנחנו שואלים בחשש. "בטח", היא עונה בביטחון. 
13:10 - השולחן עדיין מלוכלך. מגיע רביולי, אחת משלוש המנות שהזמנו. בסיסי, אבל דווקא לא רע. המלצרית מתבקשת בשלישית לעשות וויש על השולחן, ואנחנו שואלים אותה: "מה עם השתייה?"
13:15 - מגיעה שתייה. מובן שלא הכל - חסר מיץ ענבים לילדה. נו, אמרנו למלצרית לרשום.
13:22 - הילדה מאיימת שאם היא לא מקבלת אוכל עכשיו, היא מתחילה לבכות. אני מאיים שאם לא אוכל משהו עכשיו, אני הולך לאכול את הילדה.
13:38 - סבלנותנו פוקעת. יושבים כבר 50 דקות, ועוד לא הגיעה פת לפינו. האם להפוך את השולחן?
13:50 - שעה עברה. האוכל עדיין לא מגיע. תש כוחנו. מבקשים חשבון מהמלצר.
13:51 - המלצר מגיע עם מנת רביולי: "הנה, האוכל שלכם מוכן!". 
"סליחה, מר מלצר, את הרביולי כבר קיבלנו". אנחנו מבקשים חשבון מהר, ואת זה אנחנו דווקא מקבלים מהר. בלי הנחה, בלי התנצלות. 

"קפה קפה", דיזנגוף סנטר, תל אביב, 03-7318651