מסעדה איטלקית היא הבחירה הנבונה לארוחה משפחתית רבת משתתפים וילדים. מעבר לזה שכל אחד יכול למצוא בה מנה כלבבו, גם התמחור ההגיוני של מנות הפסטה והפיצה גורם למי שמשלם נזק סביר בארנק. 100 שקלים לסועד, כולל שתייה וקינוחים במידה, הם מחיר יחסית הגיוני, שעלול היה להיות כפול או משולש לו היו הולכים למסעדת בשרים.
 
כצפוי, ב”גוסטינו” שברמת ישי השולחנות הם מרובי משתתפים: משפחות על סביהן, הוריהן וטפיהן נסובות סביב שולחנות גדולים, עגולים או ארוכים, באווירה ביתית ומזמינה, מהוגנת ומוקפדת, עם מספר גבוה של מלצרים ביחס למספר השולחנות - מה שמבטיח (ומקיים) שירות קשוב.
 
התפריט, שנבנה על ידי לאון אלקלעי, עשיר ומגוון, וכולל מעבר לפסטות ופיצות גם סלטים, דגים, מיני רביולי ועוד. כל אחד יכול למצוא מנה כלבבו. 

טאבון העצים, העומד בחלק האחורי של המסעדה, פועל שעות נוספות ומייצר את חלק הארי מהמנות. לא מצאנו בתפריט טוויסטים מהפכניים - מדובר במנות דומות, בקונסטלציה כזו ודומה לה, ברוב המסעדות האיטלקיות בארץ. אולם גם במנות כאלה נדרש ומתבקש שייעשו באהבה ובהקפדה. במובן הזה, “גוסטינו” מצטיינת.
 
דווקא מנת הפתיחה היא המיוחדת מכולן - סלק מהטאבון (38 שקלים),  סלק צלוי בטאבון על קרם גבינה וסלק, הוא יציאה חביבה. בקרם מצאנו גם פטרוזיליה, צ’ילי טרי, שמן זית, לימון ואגוזי מלך. גם את פיצה פוטנסקה (64 שקלים) מכינים בטאבון, היא דקיקה וחביבה, ועליה מוצרלה, אנשובי, בצל סגול, צלפים, צ’ילי טרי, זיתי קלמטה, עלי בזיליקום ופרמג’יאנו. תמחורה גבוה יחסית, אבל אם לוקחים אותה כמנה עיקרית או מחלקים בין כמה סועדים, המחיר סביר.

בניגוד לפיצות, את בצק הפסטות לא מכינים במקום, אבל הרטבים הנלווים אליו עושים עבודה לא רעה. ראגו נפוליטנה (72 שקלים) הינה בעלת רוטב עגבניות ויין ציר בקר מתובל ויצרי. היתרון המשמעותי במנה הוא כמות בשר הבקר המוספת לה. נדיבות מוסיפה אצלנו נקודות.

המנה הטעימה במסעדה היא גם היקרה שבהן - דניס בטאבון (98 שקלים) עסיסי ורך, מתובל היטב, על מצע ניוקי בחמאת לימון, יין לבן, עגבניות מיובשות ועשבי תיבול. כחובבי דגים, שטעמו דג, שניים או אלפיים בחיים, אפשר לומר שהדג ב”גוסטינו” הוא אחד מעשרת הטובים. 
“גוסטינו”, הצפצפה, רמת ישי, 04-9883300
חדשות האוכל
שמחת הטאפאס
 
יש מקומות שאנחנו נהנים לדמיין את עצמנו מזמינים אליהם את החברים שאין לנו מחו”ל. אלו מקומות שבהם המנות המוגשות מוקפדות וטעימות, האווירה צוהלת ושמחה, שיש בהם אלכוהול משובח, מוזיקה לעניין, עיצוב מזמין. למשל, “טפאו”. אין פעם שיצאנו מבילוי שם מאוכזבים. באחרונה אנחנו נוהגים לשבת על הבר וליהנות מהשף התורן שמכין חלק מהמנות מול עינינו. למזלנו, הוא לובש כפפות, כך שהאווירה הנקייה, המצוחצחת והמוקפדת נשמרת גם ברגעים אלה.

טפאו. צילום: נמרוד סונדרס

 
הדבר היחידי שמטריד אותנו ב”טפאו” הוא מחירי הטאפאסים – הם אומנם מוקפדים, אבל מחירי חלקיהם משתווים למנות עיקריות. התוצאה היא נשנושים, לא על מנת לשבוע. לכן כה שמחנו לשמוע על חגיגות ה־16 למסעדה, שחוגגת לכל אורך חודש יוני מגוון גדול מהתפריט במחירים מצחיקים של 16 שקלים בלבד.

בין המנות המוצעות במחיר זה: פאן קון טומאט – לחם שום קלוי עם סלסילת עגבניות פיקנטית; פינצ’ו אסקבצ’ה – לחם קלוי, דניס בכבישה ביתית, קרם חצילים וסלט אספרגוס; קוליפלור – כרובית מטוגנת עם רוטב אנשובי; ברנחנה - חציל קלוי בגריל, עגבניות מגורדות, קרם פרש, אורגנו, שקדים וסלסילת פלפלים; אספרגוס – אספרגוס צרוב בגריל, ויניגרט צ’יפוטלה ושקדים; פטאטאס בראבאס – תפוחי אדמה פריכים, איולי שום ורוטב עגבניות; וקרוקטס – רוטב בשמל עם מבחר פטריות וכמהין בציפוי פריך.

“טפאו", הארבעה 16, תל אביב, 03-6240484
מגרש ביתי

היום שאלו אותנו בעבודה מה אנחנו מכינים לילדים לאכול. בבוקר – סנדוויץ’ לבית הספר, צהריים הם אוכלים בצהרון, ובערב? חביתה, מלפפון וקוטג’ על פרוסה. “מה, זהו?” שאלו. הרגשנו שתכף הם עלולים לטלפן למחלקת הרווחה. באחרונה ממש התוודענו לשוק האוכל הביתי “ריחות וטעמים” ברמת השרון, שם לימור אורן ועודד שהרבני, זוג יזמים, מכינים יחד עם אמו של שהרבני אוכל ביתי, פשוט וטעים, שיכול בקלות למלא את המשבצת החסרה במטבח שלנו. 

ריחות וטעמים. צילום: עמרי מירון
יותר מ־50 מנות מוצעות, והריחות משגעים ומבלבלים. אז נכון שאין פה שום טוויסט ואין מנות בלתי נשכחות, אבל ילדים ממילא מעדיפים אוכל פשוט, והאמת היא שגם אנחנו מצאנו לא מעט מנות שמחזירות אלינו את הגעגוע הביתי. בין שלל המנות: קציצות עוף באפונה, קציצות בקר ברוטב עגבניות, חמין, טבית, בקר ביין, אורז עם בשר או שוקיים, פלפלים ממולאים, ממולאים צמחוניים, עלי גפן, מוסקה, לזניה, מפרום ועוד. האוכל טרי, מוגש ביד נדיבה, והמחירים סבירים לחלוטין. 
 
“ריחות וטעמים", החרש 8, אזור התעשייה נווה מגן, רמת השרון, 03-5164465