יום בלי מסעדות: 300 שפים בכירים צפויים לסגור בקרוב את המסעדות שלהם ליום אחד, במחאה על המצב הקשה בו נמצאות המסעדות בישראל, כך דווח הערב (רביעי) ב"תוכנית חיסכון" בקשת 13. בין השפים הבולטים שחתומים על המהלך הקיצוני הזה נמצאים מאיר אדוני, חיים כהן, ארז קומורובסקי ועומר מילר. עיקר הטענות שלהם מופנות לחברות כמו סיבוס ותן ביס, שלטענת השפים לוקחות עמלות גבוהות, אבל מצד שני משלמות בשוטף פלוס.  



המחאה השל השפים מצטרפת למאבק שלהם בעקבות ההחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים, לפיה כל מסעדה המעסיקה עובדים זרים תשלם היטל מס של עד שש שנים אחורה. מדובר על תשלום של 20 אחוז מהמשכורת של כל עובד זר. המשמעות היא כי על שני העובדים שהוא מעסיק אלעד יצטרף לשלם בין 300 ל-400 אלף שקלים, כך שלמרות שהמסעדה מלאה ייתכן והוא לא יוכל להמשיך לפתוח אותה.

ההערכה היא כי ההחלטה הזאת תוביל לקריסתם של מסעדות רבות, כיוון שרבות מהן מעסיקות עובדים זרים ואין ברשותן את הסכומים הנדרשים גם במסעדות פרונטו הוותיקה מבינים כי מדובר במכה כלכלית. "אני מאמין שזה בסביבות חצי מיליון שקלים למסעדה כמו שלי", אמר השף דיוויד פרנקל, "נצטרך להביא כסף מהבית או מהבנקים". 



בנוסף מעריכים בעולם המסעדנות כי מי שיאלץ לשאת בנטל יהיו הלקוחות כיוון שבעלי המסעדות יצטרכו להעלות את מחירי המנות ב-15-10 אחוזים.