שלל תוכניות הריאליטי הפופולאריות שהחלו להציף בשנים האחרונות את מסכי הטלוויזיה שלנו הפכו את הבישול לאחת מהחוויות המבדרות ביותר. כן, לא תיארנו לעצמנו שיגיע היום והשילוב של משתתפים לחוצים, כרוביות ואייל שני ירתק אותנו למסכים, אבל היום הזה הגיע, ובישול, הוא כבר מזמן לא סתם עוד כישור חיים שאנחנו זקוקים לו בשביל לשרוד, אלא חוויה של פאן לכל המשפחה. את השילוב המנצח הזה, בין העובדה שמדובר בפעילות פונקציונאלית שכולנו זקוקים לה על מנת לחיות חיים בריאים ומזינים בשילוב עם איכויות הפנאי והפאן של הבישול וההתעסקות באוכל, רתמו בסטודיו לבישול, המרכז לקולינריה חוויתית, לכדי תכנים שנועדו לספק הנאה, וכן ידע מקצועי מהודק, למשתתפים בסדנאות ובאירועים השונים של המקום.



הסטודיו לבישול. קרדיט: יח"צ



הסטודיו לבישול. קרדיט: יח"צ



הסטודיו לבישול הוא מתחם סדנאות גדול ומאובזר שמקיים סדנאות בישול ואירועים קולינריים מגוונים הן לקהל הרחב והן לקבוצות סגורות. בסטודיו מתקיימות מדי יום סדנאות שאליהן ניתן להצטרף בנושאים שונים, ובכלל זאת סדנאות בשרים, בישול אסיאתי, קונדיטוריה, דגים, בישול איטלקי ועוד רבים נוספים. זאת לצד אירועים פרטיים וקורסים שמיועדים לקהל החובב. הקונספט המרכזי של הסטודיו הוא סדנאות מעשיות ופעילות, כך שמשתתפי הסדנאות מכינים את רוב המנות בעצמם. לאחר כל סדנה מתקיימת ארוחה עשירה שהמשתתפים הכינו בעצמם, לצד בר משקאות קלים ויינות אדומים ולבנים. סדנתה דגל שמקיים הסטודיו מדי יום חמישי היא סדנת בשרים ובירה, הכוללת הכנת מעל 1 ק"ג לצד שפע יינות ובירות ללא הגבלה.



שפע של חוויות


השקת הסטודיו לבישול הייתה רעיון משותף שלי ושל כמה מכרים, שהם למעשה השותפים הנוכחיים בסטודיו", מספר לנו יואב ליסוביץ מבעלי ומקימי הסטודיו, "ידענו שקיימים ארגונים שמעבירים סדנאות בישול, אבל התחושה שלנו הייתה שמדובר בשירות שהמגרעות שלו רבות, כאשר המגרעה העיקרית שעמדה לנגד עינינו היא הקושי של השפים שהנחו את סדנאות הבישול "להרפות".



בסדנאות הבישול שהיו נהוגות בזמנו, השף היה מרכז האירוע: הוא הדגים, בישול, ערבב ולמעשה הכין את מרבית המנות. המשתתפים בסדנאות היו מגיעים בעיקר לצפות ולהשתתף באופן סימלי. אנחנו הבנו שהצורך העיקרי של הלקוחות הוא לחוות את הבישול בעצמם, "דרך הידיים". כמובן שיש מנות שקשה לאפשר לכל משתתף לבשל בעצמו, אבל הדגש שלנו היה על מעורבות מירבית של הקהל. כיום בסדנאות שלנו הכלל הוא שהמשתתפים מכינים את רוב המנות בעצמם. מעבר לעניין הסדנאות המעשיות, הבנו שיש יתרון ברמת התפעול במקום אחד שמכיל מספר רב של חללי סדנאות נפרדים. זה יותר יעיל ברמת חומרי הגלם, ברמת התפעול השוטף והתחזוקה, וזה כיף גם ללקוחות להשתתף בסדנה אחת אבל לצפות על הדרך בסדנאות אחרות שמתקיימות בסטודיו שלנו. את השפים אנחנו בוחרים ומגייסים לא לפי רמת הפרסום שלו הם זוכים, אלא בעיקר לפי הגישה שלהם ללקוחות, הסבלנות והיכולת להעביר את הידע הקולינרי בצורה מקצועית, מהנה וחוויתית ללקוח".



הסטודיו לבישול. קרדיט: יח"צ



הסטודיו לבישול. קרדיט: יח"צ



מה היה הרקע האישי שלך בכל הנוגע לאוכל ובישול?
באופן אישי אינני שף, אבל בהחלט חובב קולינריה ומבקר קבוע במסעדות. אחד מהשותפים המרכזיים בעסק הוא השף זיו שטיינברג שהוא גם המנהל הקולינרי של הסטודיו לבישול. ולמעשה הניסיון וההבנה ברמה הקולינרית מגיעים ממנו.



מה ההישג שאתה גאה בו במיוחד בכל הנוגע לעסק שאתם מנהלים?
ההישג העיקרי, מבחינתנו, הוא להגיע לסטודיו בשעה 22:00 ביום חמישי, ולראות 100 משתתפים שיוצאים מסדנאות, ובו זמנים עוד 50 משתתפים שמגיעים לסדנאות הלייט נייט שלנו. אפשר לומר שעשינו מהפכה בתחום סדנאות הבישול. כמות המשתתפים שמגיעה היום לסדנאות בישול, גם אצלנו וגם אצל המתחרים שלנו שבהם אנחנו לעולם לא מזלזלים.



מה מבחינתכם אתם מביאים לשוק הסדנאות הקולינריות שלא ניתן למצוא היום במקומות אחרים?
היום כבר אפשר לראות גם את המקומות האחרים מאמצים את הגישה שלנו, שאותה אפשר לסכם במילה אחת - "שפע". קבלת הפנים שלנו כוללת יינות, שתייה חמה ושתייה קלה ללא הגבלה ובשפע. בסדנאות כמות חומרי הגלם היא לרוב כל כך עודפת, שה"תלונה" הנפוצה אצלנו שכבר אי אפשר לאכול יותר. הגישה שלנו היא שלחסוך שקל פה ושקל שם – לא זה מה שיעשה אותנו עשירים. עדיף להשקיע בלקוחות ובחוויה שהם מקבלים, והם פשוט יחזרו יותר. בעולם השיווק מקובל לומר, שלשמר לקוח קיים הרבה יותר קל מאשר לגייס לקוח חדש.



מה השלב הבא? לאן אתם רוצים לקחת את המקום ומה הפנטזיות שלכם לגביו?
יש לנו לא מעט תכניות להמשיך ולהרחיב את הפעילות שלנו. כרגע זה בעיקר על הנייר, אבל בקצרה, אנחנו שוקלים להוסיף עוד חללי סדנאות נוספים במתחם הקיים, ובטווח הארוך כבר בוחנים אפשרות להתרחב לסניפים נוספים ברחבי הארץ – ואפילו בוחנים אפשרות לפתוח סטודיו דומה בלונדון ובניו יורק. לדעתי יש עוד מקומות שייהנו מהגישה שלנו לעולם סדנאות הבישול.



איך אתה מגדיר את המנה המושלמת?
אני אענה על כך בצורה שבה שף כנראה לעולם לא היה עונה, אך מבחינתי המנה המושלמת זו מנה שהלקוח הכין לבדו, תוך כדי שהוא מיישם טכניקה שהוא למד בסדנה או בשיעור. ההתרגשות ותחושת המסוגלות של משתתף חובב, רלוונטית הרבה יותר מאשר מנה מפונפנת שעוצבה ע"י שף מקצועי.



מה הפעילות החביבה עלייך אישית בסטודיו מבין היצע הפעילויות?


באופן אישי, אני הכי אוהב את סדנת הבשרים והבירה. זו סדנה שבה הלקוחות מכינים מנות שכוללות מעל קילו בשר למשתתף, ותוך כדי זוכים למגוון בירות ויינות ללא הגבלה. ברגע שאנחנו רואים שהלקוחות מגיעים לסדנה כזו שמתחילה סביב השעה 22:00, אפשר להבין שהצלחנו להפוך את עולם סדנאות הבישול לצורת בילוי ולא רק אירוע לימודי ויבש.



הסטודיו לבישול המרכז לקולינריה חוויתית
בן אביגדור 19, תל אביב יפו
033038111
www.bishulon.co.il