מוציא את העוקץ

מיטב השפים ברחבי העולם מחפשים להפתיע ולחדש, ואליהם מצטרף אוהד קורי, שף רשת קפה לואיז, שמוסיף למטבח חומר גלם מפתיע: קקטוס. שילוב הקקטוס במנות החדשות, במסגרת השקת תפריט חדש, מהווה צעד המתכתב עם הדנ"א של הרשת - שימוש בחומרי גלם טבעיים. 
 
"אנשים רבים לא מודעים למאפיינים הבריאותיים שלו", אומר קורי, "כמו למשל שהוא עשיר במינרלים - Omega 3, סידן, מגנזיום ועוד; הוא דל־פחמימות, אורגני מטבעו והכי חשוב - הוא גדל כאן בשפע, כך שהוא זמין ונגיש לכל. בישראל הסברס מוכר ונצרך יותר כפרי כמות שהוא, אך מבחינה קולינרית, לטעמי, הוא עדיין לא מצא עד כה את דרכו אל המטבח הישראלי". 
 

הסברס ועלי הצבר נפוצים מאוד בבישול המקסיקני והדרום אמריקאי, שם הם פופולריים מאוד. עלי הצבר הם בעלי טעם חמצמץ המזכיר מעט טעם של פלפל ירוק או מלפפון עם קצת לימון, כך שניתן לאכול אותם טריים, צלויים או כבושים.
 
"סיבה נוספת לשימוש בעלי הצבר היא היצירתיות", ממשיך קורי. "כשף וכאדם יצירתי, עם הרצון שלי להביא את הטבע לצלחת, הסברס מהווה עבורי קו מנחה ליצירה בריאה. את הצבר אפשר לשלב כמעט בכל מנה, אם אנו משתמשים בעלים שלו לשדרוג מנות ירוקות פשוטות ומזינות, כמו שעועית ירוקה וברוקולי בתוספת קשיו, ואם בפרי עצמו שעושה פלאים באייסים ובשייקים, דוגמת שייק סברס אננס". אתם מוזמנים לנסות, ואנחנו מבטיחים שאין קוצים. 
רשת קפה לואיז, ברחבי הארץ


משולש הקסם
בסקר לא רשמי בקרב אכלני פיצה בישראל, עולה כי הזיתים (הירוקים, ואחריהם השחורים) הם התוספת האהובה ביותר. אחריהם מככבים הפטריות, התירס, העגבניות והבצל. האננס משתרך מאחור, כמו גם טונה ופפרוני. ובכן, כה שבלוני. 
 
ברשת הפיצריות העולמית פאפא ג'ונס, שמחזיקה כבר בחמישה סניפים בארץ, מאתגרים את הג'אנקיז בתוספות מרגשות קצת יותר, ובהן כדורי בשר, נתחי עוף בגריל ונקניק איטלקי.
 
לרשת,שמחזיקה ברחבי העולם יותר מ־5,000 סניפים, יש רוטב עגבניות מפורסם, עשיר וארומטי, ​העשוי ​מעגבניות קליפורניה​ שנארז לטענת הרשת​ עד שש שעות מ​רגע ​קטיפתן. בארץ, אגב, פועל גם מפעל בצק, הנמצא באזור התעשייה פולג בנתניה ומספק לסניפים בסיס להכנת הפיצה.
התוצאה היא כיפית, שמנונית ועושה חשק לעוד משולש, מבלי להתחשב בקלוריות. 
 
ואם תוסיפו לזה גם מנות ראשונות כמו טבעות עשויות מבצל אמיתי, בתיבול עדין ובציפוי פריך ואפויות בתנור, או בטטה סטיקס - מקלות בטטה בציפוי פריך אפויים בתנור – אתם מקיימים את מצוות הקלוריות למהדרין. שווה לנסות בהזמנה הבאה. 
רשת פאפא ג'ונס, ברחבי הארץ

פיצה יוונית של "פאפא ג'ונס". צילום: יח"צ
פיצה יוונית של "פאפא ג'ונס". צילום: יח"צ


טייק עוף
באיטליה אוכלים פיצה שלמה לארוחת הערב: כל אחד מקבל פיצה עגולה, שאותה הוא אוכל במזלג ובסכין, ולא במשולשים על גבי קרטון מתקמט. איזו קלאסה. אבל בצהריים? זו כבר סימפוניה אחרת לגמרי.
 
ב"פטיטו פיצריה", הדוכן האיטלקי של מסעדת "טיטו איטליאנו" הנהדרת בגבעתיים, חיפשו מענה לארוחות הצהריים. מכיוון שידוע שבאיטליה לא אוכלים פיצה בצהריים, נמצא פתרון בדמות גריל עוף איטלקי, "רוסטיסריה". העוף נכנס למשרה Brine למשך 48 שעות, אחר כך מתובל במרינדת תבלינים מיוחדת, ולבסוף נכנס לתנור עופות שיובא מארץ המגף, עד שהוא מגיע לרמת ריכוך של "נופל מהעצם".
 
רבע עוף בגריל עם סלט "קולסלאו" ותוספת לבחירה של תפוחי אדמה שבושלו באותו תנור (אפשר להמיר בצלחת אנטיפסטי או סלט ירוק) יעלה 39 שקלים בלבד, וחצי עוף יעלה 48 שקלים. קיימת גם אפשרות לרכישת עופות שלמים הביתה ב־69 שקלים. בנוסף, הדוכן מציע גם מילקשייק מגלידה איטלקית, עם טופינגים ותוספות מיוחדות, בשיתוף יצרנית הגלידה "וניליה", כמו מילקשייק עוגיות, תותים בשמנת ושוקולד ועוד (15 שקלים). 
"פטיטו פיצריה", קניון גבעתיים, 03-631-7080

מנת עוף של "פטיטו פיצריה". צילום: יח"צ
מנת עוף של "פטיטו פיצריה". צילום: יח"צ