בקה הרינגטון היא בלוגרית צעירה ומוכשרת שחיה בדירה יפה בווסט וילג' במנהטן. היא יפה, רזה ומוכשרת, יש לה בלוג מצליח ב״ניו יורק מגזין״ ובעיקר, היא ממש לא זקוקה לדיאטה. ולמרות זאת, בריאיון ל״לוס אנג׳לס טיימס״ לפני שבועיים היא סיפרה כיצד הצליחה להתקיים במשך כמה ימים על תפריט שכלל דיאט קולה, ורק דיאט קולה. את הרעיון היא קיבלה ממעצב העל קארל לגרפלד, שזו הדיאטה האהובה עליו, ובאמצעותה השיל קרוב ל־50 קילו.



למה היא עשתה את זה לעצמה? ובכן, הרינגטון היא צעירה בת 29 שחיה בשנת 2015, עידן שבו סיפורים על דיאטות מטורללות, במיוחד של סלבס, נשמעים מכל עבר. מספיק לגגל את השמות של ביונסה או גווינת' פאלטרו, כדי להתוודע לתפריטים המשוגעים, הקיצו־ניים והבלתי בריאים בעליל שהן וכוכבות אחרות מאמצות כאורח חיים. ולמה כולם יודעים איזו דיאטה הן עושות? כי התקשורת דואגת לעדכן אותנו בנושא.



הרינגטון, חובבת הקולינריה האמיצה, החליטה להקדיש שנה כדי לבחון את הנושא מקרוב ולנסות על גופה את הדיאטות השונות של הסלבס - 14 דיאטות בסך הכל. התוצאה היא הספר החדש שלה,

I'll Have What She's Having: My" "Adventures in Celebrity Dieting
 
(אני אוכל את מה שהיא אוכלת: ההרפתקאות שלי עם דיאטות הסלבס, בתרגום חופשי) שמתאר בקפידה איך נראית ומרגישה כל דיאטה ודיאטה. "בהחלט יש לי יותר חמלה לסלבס היום״, אמרה הרינגטון בראיון למגזין "וראייטי״ בשבוע שעבר. ״אני מבינה עכשיו כמה קשה להיראות כמו שהם נראים. צריך כל כך הרבה משמעת וכוח רצון כדי לעמוד בזה״. הרעיון לספר התחיל מבלוג, שפורסם באתר הבלוגים של ״ניו יורק מגזין״, The Cut. אחרי שנה, כל הפוסטים הולחמו יחד לספר.


"מדונה מקפידה על תפריט מיקרוביוטי נוקשה". צילום: יח"צ

ביונסה טובה בלחיות
בין הדיאטות שהרינגטון ניסתה אפשר למצוא את אלה של ביונסה, גווינת' פאלטרו, מדונה, קארל לגרפלד כאמור וגם של כמה כוכבות עבר, כמו גרטה גרבו ומרילין מונרו. ״הדיאטה של גרטה הייתה הדבר הכי דוחה שניסיתי״, סיפרה הרינגטון. ״הייתי צריכה לאכול לוף של סלרי, שהיה מורכב מסלרי טחון למחית עם בוטנים, פטריות, בצלים ופירורי לחם. זה היה הדבר הכי מגעיל שנאלצתי לאכול בחיי. היה לזה טעם של קיא״.
הדיאטה של ג'קי קנדי אילצה אותה להתקיים על תפוחי אדמה אפויים ממולאים בקוויאר. הדיאטה של מרילין מונרו כללה ארוחת בוקר מביצים חיות, מעורבבות בחלב, הרעבה שנמשכה כל היום וארוחת ערב של פאדג' שוקולד. ״אני מבינה למה החיים שלה היו כל כך קשים״, אומרת הרינגטון. ״אני לא יודעת איך מישהי יכולה להרעיב את עצמה ככה לאורך זמן״.
הדיאטה של סופיה לורן אכזרית במיוחד, לדברי הרינגטון: ״יש לה מתכונים מדהימים לפסטה, אבל מותר לאכול כמות ממש-ממש מזערית ואז את אוכלת את זה ומבלה את שאר היום במחשבות על כמה היית רוצה לאכול עוד פסטה״.
״זה קשה מאוד״, הוסיפה הרינג-טון בראיון ל״וראייטי״. ״בעיקרון, את פשוט צריכה להישאר בבית כדי לא להיכנע לפיתויים שמסביב. אם את יוצאת למסעדה, למשל, אסור לך לאכול כלום. את תמיד צריכה להפוך את זה לביג דיל בפני החברים שלך. בדיוק כמו שליז טיילור אמרה: 'הדבר הכי נורא בדיאטות הוא לדבר עליהן, בגלל שזה נורא משעמם'״.
אפרופו ליז טיילור, הדיאטה שלה כללה הרבה אוכל מוזר ומגעיל, לדב־ רי הרינגטון, כמו למשל סנדוויץ' מסטיק וחמאת בוטנים. ״אני חושבת שהיא הייתה שיכורה כל הזמן״, אמרה הרי־ נגטון ל״לוס אנג'לס טיימס״. ״אחרת אי אפשר להסביר את הדיאטה המוזרה והמגעילה שלה״.
עוד ברשימת הדיאטות בספר, אפשר למצוא כאמור את זו של ביונסה, שלדבריה, אכן מביאה להורדה במשקל אך היא הקשה ביותר. הדיאטה המפורסמת, שכבר סוקרה רבות בתקשורת ואפילו נוסתה במסגרת כמה סרטים דוקומנטריים, היא דיאטת ה־ Master Cleanse הידועה לשמצה (תפריט יומי דל ומסוכן שמכיל אך ורק מיץ העשוי מרכיבים כמו לימון, פלפל שחור ומייפל). ״זאת הדיאטה הכי מפחידה בעולם״, מספרת הרינגטון, ״מפני שאחרי כמה זמן את מאבדת את הרצון לאכול מזון מוצק. אבל היא גם לא באמת יעילה - בשנייה שאת שוב אוכלת מזון מוצק, את חוזרת לחיים ולאוכל״.
לביונסה יש דיאטה נוספת, מעט שפויה יותר, שמורכבת מהרבה חלבונים ואימונים יומיים בני שעתיים כל אחד. היא נעזרה בדיאטה הזו כדי להשיל 30 קילו תוך שלושה חודשים, אחרי הלידה של בתה בלו אייבי. בסך הכל, הרינגטון הצליחה להשיל חמישה קילו בע־ שרה ימים תודות לקווין בי, אבל מספרת שהעלתה אותם בחזרה מאוד מהר ושהסבל לא באמת היה מוצדק. ״ביונסה פשוט ממש טובה בקטע הזה של לחיות״, אומרת הרינגטון.
גם הדיאטה של גווינת' פאלטרו, שהיא למעשה אורח חיים אורגני שהכוכבת מטיפה לו מעל כל במה אפש־ רית, כולל בספר מתכונים בשם ״הכל טוב: מתכונים קלים וטעימים שיגרמו לכם להיראות טוב ולהרגיש נהדר״, נוסתה ודווקא סומנה כהצלחה מסחררת. ״האוכל מאוד טעים ולא הייתי רעבה לשנייה״, מספרת הרינגטון, שהתמידה בתפריט של פאלטרו במשך עשרה ימים והשילה שני קילו בזכותו. אבל היה דיל ברייקר משמעותי אחד: ״אלוהים, זה כל כך יקר!״, היא מספרת. מסתבר שמצרכים לשבוע עלו לה 155 דולר - כ־600 שקל. בהחלט סכום מופרך. ״אם אתה מיליונר, זו באמת הדיאטה הכי טובה וכנראה גם דרך החיים הכי טובה, האוכל פשוט מעדן״.
הדיאטה של מדונה, BFFm של פאלטרו, הייתה אחת המאתגרות, שלא לומר, בלתי אפשריות. מדונה מקפידה על תפריט מיקרוביוטי נוקשה שפוסל חיטה, מוצרי חלב, בשר וביצים ומתמ־ קד ב״ירקות ים״ - מה שזה לא אומר. ״זה מדהים, היא מורידה כמעט הכל מה־ דיאטה שלה״, מספרת הרינגטון. ״היא סופר ממושמעת ומדהימה,אבלהדיאטה שלה בלתי אפשרית״. ארוחה לדוג־ מה, כללה שעורה מעורבבת עם אצה,וכמובן, שגרת אימונים אכזרית שאפשר למצוא בדי.וי.די ״Addicted to Sweat״ שהוציאה המאמנת האישית של מדונה, ניקול ווינהופר. ״בעיקרון, הרגשתי שאני עומדת למות בדיאטה הזאת״, כותבת הרינגטון. ״אני לא יוד־ עת איך מדונה חיה״. והיא אפילו לא ירדה במשקל בעשרת הימים שבהם הצליחה לדבוק בשגרת המדונה, כנ־ ראה בגלל האימונים מנפחי השרירים.

"פרס נובל לדיאטות״
הרינגטון מתייחסת בספר גם לגברים של הוליווד, שלפעמים משילים עשרות קילוגרמים עבור תפקידים או כדי להיראות טוב יותר, אבל מסיבה כלשהי לא נצלבים בגלל הדיאטות שלהם וגם לא נחקרים לגבי הפרטים (מה שמזכיר את הראיון המשעשע של זאק גלי־ פיאנקיס לחדשות E! לפני מספר חודשים, כשנשאל כיצד השיל כל כך הרבה במשקלו וענה בתגובה שהוא פשוט גוסס). הצביעות הזאת בהחלט הטרידה את הרינגטון: ״לפעמים שחקנים גברים יספרו בראיון שהם הורידו 15 קילו בשביל איזה תפקיד או סתם ויתרו על בירה וירדו במשקל. זה תמיד עבור תפקיד, אף פעם לא סביב אורח החיים היומיומי שלהם״.
כתיבת הספר גם עזרה לה להבין עד כמה אנחנו אובססיביים לגמרי למראה של כוכבים וכמה אנחנו רוצים להיראות כמותם. ״זו האשליה הזאת, שאם תעשה דברים שסלבס עושים, תיראה כמוהם או תיעשה יותר כמוהם״, היא מסבירה. ״אנחנו הופכים אותם לאלים אבל באותה נשימה, רוצים להזדהות איתם. לעשות את הדיאטה שלהם זה הביטוי האולטימטיבי של הרצון הזה״.
וכן, המסקנה הסופית היא, שלאף אחד לא כדאי לנסות את הדיאטות האלה. ״אני חושבת שהן משוגעות מכל מיני סיבות״, היא אמרת. ״בדיאטות מסוימות, האוכל כל כך מגעיל, שלא היית מאחלת אותו לאויב הכי מר שלך. באחרות, האוכל טעים אבל יקר מדי. אין דרך להצליח בזה. ואם כבר, אני חושבת שהדיאטות האלה גורמות לך להודות על כך שאת לא מפורסמת״.
מכיוון שהתקשורת נוטה, למרבה השמחה, לקטול את הדיאטות המטורללות האלה, הביקורות נוטות לחבב את הספר של הרינגטון - אם כי הוא לא בדיוק נמצא ברשימת רבי המכר של ״ניו יורק טיימס״ - וטוענות שגם מתנגדי הדיאטות ימצאו אותו משעשע וחכם, אולי משום שהמסקנה, בסופו של דבר, היא שכל המאמצים האלה וההר-עבה העצמית, הם מטורפים ומיותרים לחלוטין. באתר Racked.com כתבו, למשל, שמגיע להרינגטון ״איזשהו סוג של פרס נובל לדיאטות״.
הרינגטון, שכבר פרסמה ספר בעבר, רומן בשם ״פנלופה״, כבר עברה לשלב הבא בקריירה ועובדת על סדרת סאטירה בנושא עיתונות בעידן הדיגיטלי. בעיקר, והכי חשוב, היא כבר לא עושה דיאטות קיצוניות. ״הספיק לי״, היא אומרת, ״אני מתכוונת לקחת הפסקה ארוכה מהעניין הזה ולהתמקד באכילת פיצה״.