אני אדם כבד משקל בן 45. לפני כשנתיים התנפח שק האשכים שלי והפך קשה כמו כדור. התופעה חלפה אחרי תקופה מסוימת, אך לאחר זמן מה הופיעה שוב. בעקבות זאת הפין שלי התחיל לשקוע פנימה לתוך הגוף. כיום, לאחר שנה וחצי, הפין שקוע כמעט כולו בתוך הגוף ומכוסה בעור. גם כשהפין נמצא במצב של זקפה העור מכסה אותו. הכיפה לא בולטת החו־ צה, ויש צלקת בעור שעוטף אותה. אני מיואש. מה עלי לעשות?

״העובדה שאתה כבד משקל יכולה להסביר חלק מהבעיה. אצל הרבה אנשים שסובלים מעודף משקל מצטברת שכבה שומנית בין עצם הפוביס, שמאחורי שיער הערווה. עור שיער הערווה גורם לכך שכאשר הפין לא נמצא במצב של זקפה, הוא חודר עמוק וכמעט לא רואים אותו. אגב, חלק מהניתוחים להגדלת איבר המין הם לא ניתוחים שנוגעים באיבר המין, אלא מורידים את אותה רקמת שומן שנמצאת מאחורי השיער. עצם העובדה שהעור שמכסה את הכיפה נעשה קשה יכולה להעיד שסבלת מדלקת בעור בכל אזור איבר המין. אותה דלקת גרמה כנראה לרקמה צלקתית, ולכן העור כולו נעשה נוקשה. כנראה שהייתה דלקת זיהומית שגרמה לעור של שק האשכים, שהוא דק ועדין, להיות צלקתי, עבה ונוקשה. לתופעה שאתה מתאר אין הרבה פתרונות. אתה יכול לפנות לרופא עור מומחה, לפלסטיקאי או לאורולוג בכיר. ייתכן שהם ימליצו לך על מש־ חות עם סטרואידים, או שימליצו על ניתוח קטן. אם מדובר בשכבה טבעתית בלבד, כזו שכאילו חונקת את איבר המין, ניתן לחתוך אותה ולנתק אותה מהאזור, בדומה לפעולה שעושים בברית מילה למבוגרים״.

אני בת 14, ומשקלי כ־50 קילוגרם. עברתי אבחון שקבע שאני צריכה ליטול ריטלין במינון של 40 מ״ג. ניסיתי ליטול כדור של 30 מ״ג, אבל הוא דיכא לי את התיאבון וגרם לירידה במש־ קל. בנוסף, כשנטלתי אותו הרגש־ תי כמו זומבי. לא הצלחתי לתקשר כרגיל עם החברים. למה הכדור גורם לי לתופעות האלו ומה עלי לעשות?

״התופעות שפוקדות אותך מעידות שהתרופה או המינון שאת נוטלת אינם מתאימים לך. אני מציע שבהתייעצות עם הרופא שלך תבקשי שירשום לך ריטלין במינון 10 מ״ג. בימים הראשונים תחצי את הכדור לחצי, ותנסי לראות איך הוא משפיע עלייך. במידה שזה לא יועיל, קחי גם את החצי השני. את שוקלת 50 קילו, אז עקרונית לפי המשקל שלך היית צריכה לקבל בסביבות 18־20 מ״ג של ריטלין. לכן אני מציע לך לנסות ליטול כדור במינונים קטנים. כשאת נוטלת את הכדור חשוב שתשתי מיד כוס מים, ולאחר מכן תאכלי משהו שיזין אותך, כי את צריכה קצת פח־ מימות שילוו אותך במשך היום. את יכולה לאכול כריך שמכיל טחינה או חלבה, מאכל שהוא גם שומני וגם סוכרי, ואת יכולה לאכול סלט וביצה. חשוב שתקפידי לאכול מאכלים מזינים שיחזיקו אותך לאורך זמן כדי שתוכלי לתפקד כראוי״.

יש לי כאבים באזור שבין הצוואר לחזה, אשר מתגברים כשנוגעים במקום. מבדיקת רופא עלה שאני סובלת מדלקת סחוס הצלע, אבל הכאבים לא חולפים. האם דלקת סחוס הצלע היא מחלה כרונית, ואולי אני בכלל סובלת ממחלה לבבית?

״סביר להניח שאת סובלת מתסמונת ע״ש טיצה. כלומר, דלקת במפרק הסחוסי שבין עצם החזה לבין הצלע מלפנים. הבעיה היא נטייתם של הסובלים מהדלקת לגעת במקום כדי לבדוק אם הלחיצה עדיין גורמת לכאב. המגע החוזר באזור לא מאפשר לדלקת להתרפא. טיפול מקומי המשלב עיסוי עדין של משחות או אולטרסאונד בטיפול פיזיקלי, יכול לעזור. במקרים קיצוניים יותר ניתן לטפל בדלקת באמצעות הזרקה מקומית של כמות קטנה של סטרואידים. אומנם הדלקת אינה כרונית, אבל ישנם מקרים שבהם היא נמשכת תקופה ארוכה, וחלק גדול מהבעיה נעוץ כאמור בהתנהגות של המטופל שנוגע הרבה באזור המודלק. את לא צריכה לחשוש שאת סובלת מבעיה בלב. כאב לבבי שונה לגמרי. במקרים של התקף לב, למשל, אם תלחצי על הצלעות הכאב לא יתגבר. לעומת זאת בכאב שלדי, שרירי, מפרקי או כאב הנובע מהעצם - לחיצה על האזור בהחלט תפריע לדלקת המקומית להחלים ותחמיר את הכאב״.

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי