אני עוסק בתחום המסחר, וכבר במשך תקופה ארוכה הסחורה שלי לא נמכרת. הבעיה היא לא רק אצלי, לצערי בתחום שבו אני עוסק העסקים חלשים בכל העולם. אני מבין שהכל קשור באנרגיה, ולכן רציתי לדעת מה עלי לעשות כדי לגלגל שוב את הסחורה ולגרום לעסק שלי לפעול כמו שפעל מאז ומתמיד.
"העולם הוא עגול, ומה שהיקום מנסה להראות לך זה שהעולם הוא בסופו של דבר לא סחורה. כלומר, אתה מסתדר בסופו של דבר גם בלי הסחורה, ויכול להיות שזה דווקא עדיף עבורך, ומניע לדברים טובים יותר. כרגע אנחנו הישראלים מאוד תלויים בארצות הברית שמולה עומדת סין כמתחרה משמעותית מאוד. שנת 2018 הולכת להיות שנה בעלת תעצומות, ונוכל לראות במהלכה שינויים גדולים. מי שמתעסק במסחר וכדומה יקבל תשובות אף על פי שהעולם עדיין מאוד לא יציב. העולם משתנה והופך מחומר לאנרגיה.
 
בני האדם ילכו וישתמשו יותר באנרגיות, כוח האדם בסין והודו יהפוך להיות זול מאוד, ואפילו ישראל תהפוך להיות מדינת עולם שלישי מבחינת פיצוץ אוכלוסין. ייצור הנפט והיהלומים יהיה בדרך אחרת מאשר זו שמשתמשים בה עכשיו, מסרים שאני כבר הורדתי ולא חשפתי אומרים שלא יהיה ניתן לייצר זהב ויהלומים בצורה פשוטה יותר, כך שלא יהיה כדאי להשקיע בתחום.
 

הדבר היחיד שעדיין הולך להיות יקר זה אדמה ודם. לאלוהים יש כל מיני תוכניות שאנחנו לא יודעים, תעלומה בלי פתרון".
אני גרושה ואמא לשני ילדים. במשך שנים ביקשתי מבעלי לשעבר שנביא עוד ילד לעולם, אך הוא סירב ולא שיתף פעולה. לא יכולתי לשאת את המצב, וזה היה אחד הדברים שגרמו לנו להתגרש. אחרי הגירושים ניסיתי להביא ילד בכוחות עצמי, אבל בגלל קשיים מסוימים זה לא צלח. האם עלי להמשיך לנסות להביא ילד כשאין לי זוגיות?
"לפי דברייך נראה שזוגיות זה הדבר הכי פחות חשוב בזיכרון התאי שלך, ונראה שעבורך אמהות היא ערך עליון. כשאת בחרת את בן הזוג שלך את ראית אותו יותר כאבא פוטנציאלי לילדים שלך מאשר בן זוג, וכשהוא סיים למלא את תפקידו כאב הוא דחה אותך. התפיסה שלך לזוגיות נובעת מכאב מאוד עמוק שלך כלפי מערכות יחסים, ואני בספק אם את בכלל רוצה בן זוג לחיים.
 
יכול להיות שאם היית חוקרת את עצמך ואת השרשרת הדורית שלך לפני שהתחתנת, היית מגלה שמאוד מתאים לך לעשות חוזה עם בן זוג, כלומר לא להתחתן אלא לגדל ילדים כאישה חד־הורית בעלת חוזה. כל זה נובע מכך שלא ראית זוגיות תקינה בבית הורייך ולא ידעת לאן לשאוף. כרגע מאוד נכון לך ללדת את עצמך ולא להביא עוד ילד לעולם. 
עלייך לחקור מי את ולנסות לנקות את ה'נדוניה' שהבאת איתך מבית הורייך. תנסי להכניס מערכת יחסים בריאה לבית שלך כדי שילדייך יחוו זוגיות תקינה והפילם שלהם יהיה שונה משלך. ילדייך צריכים לעבור חוויה מתקנת, כי עד עכשיו את בעצם הראית להם את אותן חוויות שאת חווית, ולא נעשה עבורם שום תיקון של הרצף הדורי. תנסי לייצר מערכת יחסים בריאה, לאו דווקא עם בעלך לשעבר, כדי שתוכלי להוות דוגמה לילדייך. חשוב מאוד לתקן פציעות דוריות, ובשלב הזה יש לכך חשיבות גדולה יותר מאשר להביא ילד לעולם".
אני סובל כבר תקופה ארוכה משיעול מאוד כבד. עברתי בדיקות וניסיתי שיטות טיפול אלטרנטיביות, אבל שום דבר לא עזר לי. אני משתעל בעיקר בשעות הערב והלילה. מה הסיבה להתקפי השיעול?

"שיעול כבד מאפיין אנשים שמשהו 'יושב להם על הלב', כלומר יש משהו בתת־מודע שלהם שהם רוצים לומר אך הם מתקשים בכך. שיעול מאוד משמעותי בלילה קשור לשרשרת הדורית הקודמת שלנו, ולדעתי יש משהו משותף בין הוריך, השרשרת הדורית הקודמת שלך, לבין בת הזוג והילדים שלך. הדבר קשור לאירוע מסוים שקרה בינך לבין אחיך כשהיית בערך בן 5.

יכול להיות שזה קשור ביחסים שלך עם אמך ובמקביל קשור לאשתך. תחשוב על זה לעומק, ותבדוק אם אכן יש קשר בין הדברים ואם יש משהו שהיית רוצה להגיד לאמא שלך. 
זה מאוד חשוב, אנחנו צריכים לדעת שהורים הם בני אדם ואנחנו לא יכולים לשנות אותם. אחרי שתגיד את הדברים תפסיק להשתעל. אל תפחד שאמך תיפגע או לא תבין אותך, תעשה את זה, בשבילך. 

 ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־ 20:00 ב"רדיו ללא הפסקה