ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי



יש לי רעיון למוצר חדש בתחום מוצרי החלב, מין שדרוג של מוצר קיים. לדעתי חברות החלב הגדולות בארץ יאהבו מאוד את הרעיון וירצו לקדם אותו. אם אכן ירצו להשתמש ברעיון שלי, אני ארצה כמובן לקבל עמלה על כך. אני לא יודעת אם אפשר לרשום על הרעיון שלי פטנט, ואני מפחדת שכאשר אגש להציע אותו לחברה גדולה יגנבו לי אותו. כיצד אוכל לקדם את הרעיון שלי בחברות החלב הגדולות, ובכל זאת להגן עליו?



״לפי התיאור שלך כנראה לא מדובר בפטנט. פטנט הוא בדרך כלל מוצר שהוא טכנולוגי רעיוני שלא היה קודם. את מדברת על רעיון מסוים שהוא שינוי של מוצר קיים, וזה אזור שהוא מאוד רגיש ובעייתי. את יכולה לפנות לאותן חברות גדולות ולהחתים אותן על טופס שמירת סודיות סטנדרטי (שאותו תוכלי למצוא ברשת). להגיד שיש לך רעיון שיכול להניב רווחים, ולבקש מהם לחתום על מסמך שיוודא שישלמו לך אם ישתמשו ברעיון שלך. הדבר הוא כאמור מאוד בעייתי, ברוב המוחלט של המקרים חברות גדולות לא מוכנות לחתום על טופס כזה, כי הן רוצות להגן על עצמן, במיוחד מול אדם מן היישוב שמגיע משום מקום. אם יש לך יכולת להשתמש בקשרים ולהגיע לאחת החברות האלו, אני מציע שתעשי זאת. כדי שאני אוכל לעזור לך אני צריך יותר מידע, לכן אני מציע שתשלחי לי טופס שמירת סודיות שעליו אני אחתום, וכך תוכלי לשלוח לי פרטים נוספים ואני אתן לך הכוונה יותר מדויקת וייעוץ ראשוני שיעזור לך להגן על עצמך״.



אני בת 70. אני לוקחת כדורי שינה באופן קבוע בלילות כבר תקופה ארוכה. לצערי התחלתי ליטול כדורי שינה גם במהלך היום, למרות שאני לא זקוקה לכך, והפכתי להיות די מכורה. ההרגשה הזאת של נטילת הכדורים עושה לי טוב, וזה כמו סם בשבילי. אני יודעת שמדובר בהרגל רע, ואני מפחדת שבסופו של דבר הכדורים יפסיקו להשפיע עלי ולא אוכל להירדם בלילות. כיצד אוכל להפסיק להשתמש בכדורי השינה במהלך היום?

״ההתמכרות הזאת לא קרתה סתם. מבחינה רגשית את כנראה נמצאת במקום שבו נעים לך 'לאבד' את עצמך ולעזוב הכל מאחורייך. לא סתם ציינת שכדורי השינה הם כמו סמים בשבילך, ההתנהלות היא אכן דומה בשני המקרים: נרקומן לוקח את הסם ובורח מעצמו לכמה שעות, וגם את עושה זאת, אבל במקרה שלך את גם ישנה. ניתן להבין מדברייך שאת מבינה את ההשלכות שיש להתמכרות שכזו, ולכן עלייך להתחיל לפעול ולקטוע אותה באיבה. אני מציע שבמשך חודש ימים תבני לעצמך לו״ז קדימה, ותכניסי בו משימות שיעזרו לך לברוח מעצמך בעודך ערה. את יכולה לדוגמה לשבת בבתי קפה, לטייל בשוק הפשפשים, ללכת לים לבד ולקרוא. תרשמי מה את עושה כל יום, באיזו שעה ולאן את הולכת, תהיי יצירתית ואל תגבילי את עצמך. תקבעי עם עצמך דייטים לחודש הקרוב, וכך תלמדי כאמור לברוח. השוני יהיה שבמקרה הזה תברחי לא מעצמך אלא עם עצמך. כאשר תפעלי באופן הזה לדעתי תסתפקי בנטילת כדורי השינה רק בלילות, כי היום שלך יהיה מלא ומספק יותר. חשוב שתפסיקי עם ההרגל הזה, התמכרות לכדורי שינה היא מאוד בעייתית״.
אני בת 34, אם חד-הורית לשני בנים בני 7 ו-4. כבר יותר משנה אני נמצאת בזוגיות עם אדם מקסים ותומך, הבעיה היא שאמא שלו ואחותו לא אוהבות אותי כלל, ונוהגות להסית את ילדיו נגדי. אשתו לשעבר של בן זוגי נטשה את המשפחה, ולכן היחסים שלו עם ילדיו מאוד מורכבים. אנחנו רוצים לעבור לגור יחד בקרוב, איך אגרום לילדיו של בעלי לקבל את היחסים שלי ושל אביהם, למרות כל הדברים האלו?
 
״הפתרון במקרה הזה לא תלוי בך אלא בבן זוגך, הוא צריך לקבל את הכוח ואת העזרה כדי שיוכל לעמוד מול ילדיו ולהנהיג אותם לפתרון הנכון עבורו ועבורם. כיוון שהוא הפתרון, אם תבואי אליו בטענות הוא ירגיש שאת שופטת ומחלישה אותו. נראה שכרגע קשה לו להנהיג את משפחתו למקום אחר, ולכן עלייך לחזק אותו ולהראות לו שאת מעריכה אותו ואת האופן שבו הוא מתנהל למרות כל הקשיים שהוא חווה. אני ממליץ שבן זוגך יקבל הדרכת הורים מסודרת, שתנחה אותו כיצד להתמודד עם הסיטואציה הזאת. בינתיים כאמור תמשיכי להחמיא לו על מה שהוא כן עושה עם ילדיו, ותזכרי לא להיות רגשית מול הילדים שלו״.