העיניים שלנו אדומות בבריכה לא רק בגלל הכלור. מתברר שהן אדומות וצורבות בגלל השתן המצוי במים. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) החליט לצאת בקמפיין לשימוש במשקפות שחייה כדי להגן על הבריאות שלנו ובעיקר של ילדינו. כחלק מהקמפיין, הארגון פרסם כל מיני נתונים דוחים על מה שאפשר למצוא במי בריכה ציבורית. אם אתם רוצים לעבור את הקיץ בבריכה, אל תמשיכו לקרוא.

הכלור לא מנקה חומרים, אלא חובר אליהם. הכלור חובר לחומר שבשתן וכשהשילוב נוגע בעיניים זה גורם לנו לאדמומיות וצריבה. זה קורה גם מחבירה של כלור לזיעה למשל. המים בבריכה ציבורית מלאים בחיידקים ומזיקים ומחקר אמריקאי גילה לאחרונה עלייה חמורה בהידבקות במחלות שונות דרך המים בבריכות ציבוריות, למרות הכלור. למשל אנשים עם "יציאות רכות" מכניסים למים חיידקים שנמצאים על גופם שעלולים להדביק אחרים.

לפני כניסה למים צריך לשטוף את הגוף, וזו אגב הסיבה שיש מקלחת בכניסה לבריכה ולאתרי מים, ולא כדי להרגיל אתכם למים. הכלור לא עושה את העבודה שאנחנו חשבנו שהוא עושה. אם המטרה שלו זה חיסול החיידקים והמזיקים בבריכה, אז זה לא קורה מהר מספיק בהרבה מקרים. למשל יש מזיק בשם Cryptosporidium שלוקח לו מעל עשרה ימים למות מהכלור ובזמן הזה הוא יכול לטפס עלינו כמובן. לעומתו ה-E.Coli מחוסל בפחות מדקה על ידי הכלור.

ההמלצה של הארגון היא שעליכם להשתמש במשקפות שחייה וכמובן, כמה שאפשר, לא לבלוע מים מהבריכה. הורים, קחו את הילדים להפסקות פיפי ובדקו חיתולים אם יש.