גובהי הוא 1.63 ומשקלי הוא 75 קילוגרמים, יש לי שומנים גבוהים בכבד ובדם, כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה. אני לא עושה ספורט, אבל אני עובד בעבודה פיזית שמצריכה ממני הרבה מאמץ. אני רוצה לעשות שינוי שיגרום לשיפור במצב הבריאותי שלי, האם יש טיפול אחר מלבד כדורים שיכול לעזור לי לטפל בבעיות הרפואיות שמהן אני סובל?
״אתה מתאר פה מצב של נזק שהלך והצטבר וגרם לכך שהשומנים הגיעו לדם ולכבד. כדי לעשות שינוי בריאותי, עליך לחולל שינוי באורח חייך. ראשית עליך להקפיד לעשות פעילות גופנית, יש הבדל בין מאמץ של פריקת ארגזים לבין פעילות ספורטיבית שממריצה את הלב ועוזרת לגוף להתנקות. עליך למצוא 20 דקות ביום בשביל עצמך, ולהתאמן.

אם תוריד את הקילוגרמים המיותרים, את השומנים ואת לחץ הדם, לא תהיה עייף ותשוש. אני לא רופא קונבנציונלי ולא אמליץ על טיפול תרופתי, אבל מניסיוני שינויי תזונה עושים פלאים. ברגע שהגוף מקבל יותר פחמימות או סוכר ממה שהוא זקוק, הוא הופך את כל החומרים האלה לשומנים, כי זו דרך טובה מאוד לגוף לאגור אנרגיה.

השומנים האלה מתרכזים בחגורה של הבטן, בישבן ובירכיים ונמצאים גם בכלי הדם ובכבד. במקום שימוש בכדורים אני מציע שתעשה את מזונותיך תרופותיך. אני ממליץ להוציא את הסוכר הלבן והחום מהתפריט שלך ובו זמנית תוציא את הגלוטן. זה אומר לוותר על קמח, שיבולת שועל, כל מה שמכיל חיטה ושעורה וגם על מוצרים שהתעשייה מכניסה בהם גלוטן. בנוסף תעלה את כמות המים שאתה שותה. פעמים רבות אנשים לא מבדילים בין תחושת רעב לצמא. אני מבטיח לך שאחרי שבועיים כאלה תרגיש שיפור עצום ותרצה להמשיך לחיות באופן הזה״.

אני בן 51, בגלל סיבוכים רפואיים של דלקת קרום המוח, הרופאים הורו לי ליטול את משכך הכאבים אוקסיקונטין באופן קבוע. במשך הזמן הפכתי להיות מכור לתרופה, וחיי פשוט נהרסו. מאז התמכרתי לתרופה כל האנשים סביבי נטשו אותי, אני בקושי קם מהמיטה, ואני כמו נרקומן לכדור הזה ולא יכול לצאת ממנו. אני חסר אונים ומרגיש שאיבדתי צלם אנוש. מה עלי לעשות?
״תרופת האוקסיקונטין שעליה סיפרת היא יותר גרועה מסמים כמו הרואין, מורפיום וכדומה. אנשים מתמכרים לתרופה ומתים מהשימוש בה. במקרים מסוימים של פגיעה בעצב וכאבים בלתי נסבלים, לרפואה הרגילה אין מענה מלבד האוקסיקונטין, אך לצערי במשך הזמן הגוף מפתח סיבולת ומגיע לתלות מוחלטת בתרופה. אין לי תלונה לרופאים, הם עושים את המקסימום כדי לעזור ולטפל באנשים, למרות העומס והקשיים שמוטלים עליהם.

למרות כל זאת במקרה של חולי או הופעת סימפטומים כאלו ואחרים, אני תמיד ממליץ לחקור את הבעיה וללכת לחפש עזרה גם במקומות אחרים, כי החיים שלנו כל כך יקרים ואין לנו זמן לבזבז אותם על חולאים וכאבים. הזעקה שבאה ממך היא מאוד כנה ואמיתית, וברור לגמרי שמצבך קשה. בשלב זה אני מציע שתתחיל בהפחתה הדרגתית בכמות הכדורים שאתה נוטל (מובן שתבצע את התהליך במקביל להתייעצות עם הרופא שלך). בו זמנית, תוך כדי שאתה מוריד את כמות הכדורים, תשתמש באופטלגין נוזלי או במשכך כאבים אחר כדי להתמודד עם הכאבים. מעבר לכך אני אחזור אליך בצורה פרטית כדי שאוכל לעזור לך בצורה יותר מעמיקה ומקיפה״.
 

אחרי שלושה חודשים של גמילה מעישון, אתמול חוויתי משבר מאוד קשה. הרגשתי צורך לעשן ובסוף נשברתי ולקחתי שאכטה אחת מסיגריה של חבר. האם הרסתי לעצמי את כל הגמילה?

״ברגע שמפסיקים לעשן הגוף מתחיל תהליך של ניקוי. ההתמכרות הכימית וכל אותם הרגלים והתניות מתחילים אט-אט להתפוגג, אבל הזיכרון עצמו נשאר. כאשר חוזרים לעשן בעצם מפעילים מחדש את אותה ׳תוכנה׳ והכל חוזר, כי מאגר הנתונים במוח זוכר את כל מה שקשור לעישון. משברים תמיד יהיו לאורך הדרך כי הסיגריה ליוותה אותך תקופה ארוכה ו׳ניחמה׳ אותך, אבל קח בחשבון שהסיגריה אף פעם לא באמת פתרה לך בעיות אלא רק הקהתה את הרגש.

העצה הטובה ביותר במקרה הזה היא לא לקחת אפילו שאיפה אחת. אם תיקלע למשבר ותרגיש צורך לעשן קח נשימה עמוקה, תחזיק אותה, תספור עד עשר ותנשוף, התחושה במוח תהיה כמעט אותה תחושה של סוטול קל שמקבלים מהסיגריה הראשונה. ברגעים של קושי ומשבר תשתה שתיים-שלוש כוסות מים ותעשה את התרגיל הזה, זה יעזור לך. כרגע אני ממליץ שתשתה המון מים בתקווה שתצליח להוציא את הניקוטין מהגוף (אף על פי שזאת רק שאכטה)".

מתוך תוכניתו של אהוד אברהמסון, כל יום שישי ב-06:00 ב׳׳רדיו ללא הפסקה" 
ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי