שיק מילולי: מה קורה כשאנחנו צורכים אופנה דרך חוש השמיעה

הביטויים "עבודת יד", "דנים", וינטג'" ו"מיוצר באיטליה" מצליחים לשדרג סמרטוט גנרי ולהפוך אותו לפריט נחשק

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אופנה ושופינג
אופנה ושופינג | צילום: אינגאימג

אחד מהדברים המהנים ביותר בתור כותב, בעיקר כשאתה כותב במשך שנים על נושא מרכזי אחד, הוא כשפתאום נופל אסימון ואתה מסתכל בצורה שונה לגמרי על דבר שלא הקדשת לו עד אותו הרגע מחשבה אחת נוספת. זה בדיוק מה שקרה לי השבוע כשנתקלתי בכתבה תמימה וצרכנית למדי באתר האופנה והלייף סטייל הנחשב Rerinery29.

הכתבה, שהונדסה כמו לא מעט מהכתבות האחרות באתר, כמעין מצגת שקופיות, דנה בקשר המניפולטיבי בין מילים ואופנה, או במה שהם מכנים: "מילות המפתח של עולם האופנה שגורמות לנו לבזבז יותר כסף".

נסו עוד מבחן קטן: אם בלי להראות לכם אותן, או לתת לכם לחוש ולמדוד אותן, ייתנו לכם לבחור בין שתי חולצות טי שירט שחורות, אחת של שאנל והאחרת של מותג אקראי, במי תבחרו? התשובה ברורה. אנחנו צורכים את האופנה שלנו דרך חוש השמיעה, דרך המילה והתווית, הרבה לפני שאנחנו צורכים אותה באמצעות חוש הראייה.

כשבוחנים את הדרך שבה אנחנו סופגים היום את ההשכלה האופנתית שלנו, האספקט הויזואלי (קרי, כלים כמו אינסטגרם), בהחלט השתלט על מרכז הבמה. ועדיין, מעניין לראות כמה כוח יש עדיין למילים בעיצוב המציאות שלנו, אפילו בעולם שבו תמונה שווה יותר מאלף כמותן.

תגיות:
אופנה
/
שיווק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף