בדרך אל הכרמים

"רובע דרכי הבשמים" במצפה רמון יהפוך בט"ו באב למתחם של מועדוני מוזיקה, מסיבות ואמנות, כמו גם אירועים מיוחדים לחג האהבה בכרמים בפאתי מצפה רמון. 
 
בין האמנים שינשמו אוויר פסגות: שם טוב לוי, שי צברי - שיארח את אהובה עוזרי למופע קבלת שבת, להקת "הודנה אפרוביט אורקסטרה", אסי זיגדון, "מוצרט במדבר" - קונצרט מוזיקה קלאסית, ג'ם סשן לתוך הלילה, אירועי אהבה ומוזיקה בכרמים, הופעה של ההרכב האלקטרוני R.U.O.K, מיצגי וידיאו־ארט ברחוב ועוד.
 

ט"ו באב במצפה רמון. 30.7־1.8. חמישי־מוצ"ש. טל':050-5265628. 
הו כנרת שלי
"וילה גליליי" הוא מלון בוטיק גלילי בעיצוב אירופי, הממוקם על פסגת הר כנען, המשקיף להר מירון ולכנרת. המלון מזמין בט"ו באב לחגוג את חג האהבה בחדרים שיקושטו באווירה רומנטית, עם פינוקי שוקולד ויין בחדר, טיפול זוגי מפנק, ארוחת בוקר במרפסת המלון מול הנוף הקסום, וארוחת ערב במסעדת השף של המלון, מסעדת "צפתא", שתטמיע בתפריט מנות מיוחדות של השף לערב רומנטי.

פרטים: http://www.villa-galilee.com/ 
טל. 04-6999563 
מתחת לשמיים
"אשרם במדבר" - שלושה ימים של פסטיבל אינטימי פותח לב, תחת גג זרוע כוכבים, מסיבות שמחות, מפגשי מדבר, מדיטציות וסדנאות עומק המכוונות אל הלב, המאכלסות את כל הקלישאות שמדברות על חיבור עם העצמי והאחר, והכל באווירה ביתית־משפחתית.

"אשרם במדבר". 30.7־1.8. פרטים: 052-5443349
 


 
אהבה מהסרטים
לרגל ט"ו באב יוקרנו במתחמי ה־VIP בסינמה סיטי גלילות, ירושלים, ראשון לציון וכפר סבא מגוון סרטים רומנטיים. בנוסף, יקושטו המתחמים ברוח החג וכוסות שמפניה יוגשו חופשי חופשי לזוגות האוהבים. בין הסרטים הרומנטיים שיוקרנו בחג האהבה העברי: "ערים של נייר", "איש ללא היגיון", "5 עד 7" ועוד. עוד במתחמי ה־VIP: אירוח יוקרתי ומפנק, לובי עם מגוון מאכלים, פופקורן, גלידה, שתייה חופשית ועוד.
תאוות בשרים 
בט"ו באב תוכלו לבחור איך לחגוג את הזוגיות: סופשבוע של רומנטיקה קלאסית ב"הרברט סמואל" בתל אביב, או ערב זוגי על תאוות הבשרים ב"הרברט סמואל" הכשרה בהרצליה. מיוחד לט"ו באב: מנות לחלוקה לזוגות האוהבים מדגים שלמים מהים התיכון + נתחי בשר גדולים + קוקטייל מיוחד ליום האהבה, אהבת הפלמינגו על בסיס וודקה קוואנטרו מיץ לימון טרי.
 30.7־1.8. פרטים: 03-5166516;
 03-7289607.
לאב מי טנדר
אם אלביס פרסלי (1977־1935) יקום בט"ו באב לתחייה, זה יהיה הרבה בזכות להקת "מוזס סי" - מבית היוצר של "פריד אשרת הפקות"- שתציג מופע חדש ומקורי שימריא מעל ומעבר לפן המוזיקלי המקצועי, יסרוק ויסקור את קיצור תולדות אלביס עד לשורשים. המופע מתמקד באופן כרונולוגי בתחנות חשובות בחייו, ומשלב את מיטב להיטיו מכל הזמנים, בשילוב קטעי וידיאו מסרטים עלילתיים ודוקומנטריים.
 
"ט"ו באב: ערב מחווה לאלביס פרסלי עם שירי האהבה הגדולים". 1.8. מוצ"ש. פתיחת דלתות: 20:30. תחילת ההופעה: 22:00. זאפה הרצליה, מדינת היהודים 85,  הרצליה פיתוח.
אחרי הכל את שיר
מסעדת הסוהו בראשון לציון תציין את ט"ו באב תשע"ה בשני ערבים. החגיגות יחלו בערב שישי (31.7) וימשיכו גם במוצ"ש (1.8), במסגרת ליין מסיבות שבת של הסוהו (Elite Style Saturdays). המסעדה תלבש אווירת חג, בלונים אדומים ישתלשלו מהתקרה, והבר יציע לחוגגים קוקטיילים ייחודיים. על העמדה: ד'י־ג'ייז הבית דותן שרון ואלון הלפרין, שמבטיחים לסחוף את הקהל ב־love songs. 
ממקרון לב ועד טורנדו רוסיני
אלעד לוי ונדב נצר, צמד השפים הצעירים של מקדש הבשרים שיין אנד שארפ, רקחו יחדיו תפריט מנות ספיישל ענק לכבוד חג האוהבים. ביום חמישי, 30.7, יוגש תפריט חג האוהבים בלבד (כולל 15 מנות ספיישל). ביום שישי, 31.7, יוגש תפריט הספיישלים בנוסף לתפריט הרגיל של המסעדה. בנוסף מבטיחים אנשי המקום אווירה רומנטית חגיגית, די־ג'יי, דקורציית חג ועוד הפתעות.
מסעדת Shine & Sharp, יגאל אלון 65, תל אביב. טלפון 03-5364755
זריחת הבוסקילה
פסטיבל "בין הכרמים" במרום הגליל (בין התאריכים 31.7־6.8), המתקיים שנה תשיעית ברציפות, מציע שלל אירועים מיוחדים, ביניהם אחד האירועים הבולטים לט"ו באב: מופע זריחה של שמעון בוסקילה (31.7) בליבנים. בפתח המופע יאיר הירח המלא של אמצע החודש מעל מתחם המופעים המיוחד, ובסיום המופע לאחר הזריחה - כבר תעלה השמש מעל הכנרת ונופי הגולן הנשקפים מליבנים.

בוסקילה יבצע במופע שירים כמו "את המחר שלי", "איך את לא רואה", "עלש", "מחפש חבר קרוב" ושירים שהלחין לאחרים, ביניהם: "הייתי בגן עדן" (שרית חדד), "עד סוף העולם" (יואב יצחק וחיים משה), "כמה אהבה" (קובי פרץ) ועוד.
 
פתיחת שערים: 03:30 (בלילה בין חמישי לשישי). תחילת המופע: 04:30. 
אהבה בשחקים
סקייטרק, חברת תעופה לכדורים פורחים, מציעה לרגל ט"ו באב "שבוע ליטוף עננים זוגי", שבמסגרתו תוכלו לצאת לטיסה זוגית חלומית, כשהכדור הפורח יהפוך גם לפרטים. ברפרטואר: טיסה רומנטית הנוסקת עד לגובה של כ־5,000 רגל, כולל שתייה חמה ומאפים ביתיים בנקודת ההמראה, טקס הרמת כוסית שמפניה בנקודת הנחיתה - כיאה למסורת של כדורים פורחים, ופיקניק בנקודת הנחיתה הכולל ארוחת בוקר עשירה.
פרטים: סקייטרק, עמק יזרעאל. טל': 04-8010023 
סיפורים יפואיים
מסעדת אבראג', בכיכר קדומים ביפו העתיקה הציורית, מזמינה אתכם לחגוג אצלה את חג האהבה, לצפות בשקיעה הרומנטית של יפו הקסומה עם שתי כוסות קאווה או למברוסקו על חשבון הבית לאוהבים. באבראג' תפריט עשיר של דגים ופירות ים טריים הנרכשים מדי יום אצל הדייגים בנמל יפו.

מנות הדגל של המסעדה בט"ו באב יוגשו מעוטרות לבבות ופרחים, לצד המנות האחרונות שיעוצבו בצורת לב, כשלהקת נגנים עם כינורות דביקים תהווה מוזיקת רקע תואמת לאורך כל הערב במוזיקה רומנטית. 
אבראג'. כיכר קדומים 6, יפו העתיקה. פרטים:
 http://abrage.co.il/he/home טל': 03-5244445 
על הגבול
פסטיבל האמנות הרב־תחומי Bordeline בשיתוף פעולה עם וויסקי וט"ו באב חוזר לסיבוב שני עם תערוכות, מיצגים והופעות מוזיקה, העוסקים כולם במיניות, מגדר, מין, זהות וחופש הביטוי. השנה יציגו בפסטיבל מעל ל־40 מציגות ומציגים מהארץ ומהעולם.

לאורך יום שלם תוכלו לראות אמנות שעוד לא ראיתם, תערוכת פטיש נוטפת זימה, הופעות ברולסק, תיאטרון, דראג, פורנו קווירי ופמיניסטי וסטנדאפ חתרני, בלי צנזורה, בושה וגבולות. ב־21:00 יופיעו על הבמה המרכזית A-WA - הרכב גרוב־אלקטרוניקה־גלובל ביט חדשני. 
Bordeline. 31.7. שישי. החל מ־14:00. אוזןבר, תל אביב
חומות של תקווה
בית שמואל הירושלמי מציע לכבוד ט"ו באב סיור מיוחד בליל ירח מלא, על טיילת החומות בירושלים. ההשראה מגיעה מחג האהבה היהודי, שבו בנות ישראל יצאו לכרמים לבושות לבן. ואם לא ידעתם, אז גם לילות ירושלים (לא רק לילות תל אביב) גדושים סיפורי אהבה קסומים, השזורים כחוט השני בהיסטוריה של העיר. כולם ייחשפו - עד האחרון שבהם - בסיור שיתחיל בטיילת החומות ויגיע עד הר ציון.
ט"ו באב בליל ירח מלא. 30.7. חמישי. 20:30. בית שמואל, ירושלים. פרטים:
www.beitshmuel.co.il