אני בן 64. לאחרונה הרגשתי שתפקוד המעיים שלי השתנה ואני נכנס לעיתים קרובות מדי לשירותים. בבדיקת צואה התגלה שיש לי חיידק בשם בלסטוציסטיס והרופאים אמרו שאין טיפול נגדו. מהו חיידק הבלסטוציסטיס, כיצד נדבקים בו והאם יש לו טיפול?
"מספר החיידקים והטפילים שיש בדרכי העיכול הוא רב יותר ממספר התאים שיש לנו בגוף. לא כל החיידקים והטפילים שנמצאים במעיים הם בעייתיים ומצריכים טיפול, וסביר להניח שגם במקרה הזה אין צורך בטיפול מיוחד. אני מניח שאתה מתכוון להמצאות הטפיל בלסטוציטיס הומיניס, זהו טפיל נפוץ הנמצא בתאי רירית המעי.

"הוא יכול להיות הגורם לביקורים התכופים שלך בשירותים ופעמים רבות מאובחן בטעות עם תסמונת המעי הרגיז. זה עדיין לא שולל קיום תסמונת המעי הרגיז עם או בלי הטפיל בלסטוציטיס, מאחר והטפיל אוהב, לשגשג ולהתרבות בירידת מערכת החיסון הכללית או המקומית במעי. אני מציע לך ליטול חיידקים פרוביוטים, אלו חיידקים טובים שמסייעים למעי הגס ונלחמים בחיידקים הלא טובים.

"בעוד חודש-חודשיים אתה יכול לחזור על הבדיקה ולבדוק אם אין סיבה אחרת לריבוי הצואה. הידבקות בחיידק הבלסטוציסטיס וחיידקים נוספים מתרחשת בדרך כלל בהדבקה במגע, אם לדוגמה שטפת ידיים בשירותים ציבוריים יכול להיות שאדם עם זיהום בדרכי העיכול השתמש בברז לפניך ואתה הגעת אחריו ולקחת את החיידקים. חיידקים נמצאים בכל מקום, ויש אנשים שרגישים יותר ויש כאלו שפחות. גם נטילת אנטיביוטיקה הורסת חלק מהאוכלוסייה הטבעית של החיידקים במעי לכן מומלץ ליטול חיידקים פרוביוטיים אחרי נטילת אנטיביוטיקה. באופן כללי אני מציע לך לקנות חיידקים פרוביוטיים ולהקפיד להחליף מדי פעם את סוג התוספים כי לכל חברה יש אוכלוסייה אחרת של חיידקים".
 
אני בן 15, גובהי הוא 1.73. אני מתאמן בחדר כושר כבר שנה ועורך באופן קבוע אימוני ריצה בבוקר. מהם היתרונות והחסרונות של צריכת אבקת חלבונים והאם צריכת אבקת חלבונים משפיעה על רקמת שד גברית?
"רקמת שד גברית או גניקומסטיה, זהו מצב של נפיחות בשדיים אצל גברים. התופעה היא שכיחה, מופיעה לרוב אצל נערים בגיל ההתבגרות וברוב המקרים היא גם נעלמת עם סיומו. במידה והתופעה לא נעלמת אפשר לעשות בדיקות אנדוקריניות, לעיתים ניתן לפתור את הבעיה באמצעות טיפולים כאלו ואחרים.

"במקרים מאוד נדירים, אם השדיים מאוד גדולים, אפשר תמיד לעשות ניתוח קטן במהלכו מוציאים את הרקמה הבלוטית. אני מציע שתחכה שנה- שנתיים, כאמור לעיתים קרובות בגיל ההתבגרות כשהגוף מתפתח התופעה הזו היא לא משמעותית כל כך ובסופו של דבר היא נעלמת. אם אתה מרגיש שהדבר מפריע לך תפנה להתייעצות עם רופא המשפחה או עם אנדוקרינילוג, (מומחה להורמונים). בנוגע לשאלתך לגבי חלבונים - לגניקומסטיה אין שום קשר לאימון גופני או לחלבונים. באופן כללי, כאשר אנשים צעירם ובריאים נוטלים כמות של 15 – 18 גרם של אבקת חלבון זה סביר אבל אם הם נוטלים כמות שהיא מעבר למידות הנ"ל הדבר מעמיס על הכליות יתר על המידה. צריכה של אבקת חלבון טהור אינה מומלצת.

"בטבע אין חלבון טהור, בטבע ישנם אבות מזון וכל חלבון מופיע עם יתר אבות המזון - חלבונים, פחמימות ושומנים הולכים יחד ובאופן הזה הספיגה שלהם יותר טובה והתועלת שלהם היא יותר גדולה. אם למשל תאכל 40 גרם חלבון שמקורו בטונה, בחביתה ובגבינת קוטג' (או גבינה אחרת) זה יהיה בריא עבורך אבל אם תצרך 40 גרם חלבון טהור מאבקת חלבון זה יעמיס על הכליות ולא יהיה טוב".
 
אני בת 82, מעוניינת לרדת במשקל. לאחרונה נתקלתי בפרסומות של המסות שומן לא פולשניות, והבנתי שיש המסת שומן בחום או בקור והמסת שומן בגלי רדיו. פניתי למומחה בתחום שהבטיח לי תוצאות בלתי רגילות והצלחה של 100%. מה דעתך?
"המסת שומן לא פולשנית לא כוללת ניתוח שאיבת שומן, בהמסה לא פולשנית נעשה שימוש בשיטות קוסמטיות ובמכשירים שונים. מומחים שעוסקים בתחום מבטיחים היצרות של היקפים אבל קשה מאוד לאמוד היקפים מבחינה מדעית. כשאדם כבד משקל שוכב על הבטן ועורכים לו עיסוי באמצעות אולטרסאונד, חימום, קירור וכדומה, הדבר יגרום לפיזור של השומן. במקרה כזה הקוטר אכן יכול לרדת בשני סנטימטרים אך אחרי מספר שעות סביר שהוא יחזור למצבו הקודם. אני לא מאמין בפתרונות קסם ובעבר כאשר הנושא של טיפולים להמסות שומן היה רק בראשיתו החלטתי לחקור את התחום אך לא מצאתי מחקריים מדעיים או רפואיים שעוסקים בנושא".

"סיפרת שהמומחה הבטיח לך 100% הצלחה, חשוב לי שתדעי שברפואה אין הצלחות מוחלטות ותמיד קיים תחום אפור. אם בכל זאת מבטיחים לך סיכויי הצלחה מוחלטים את יכולה לערוך חוזה עם בעל המקצוע ולבקש שיחזיר לך את כספך במידה של כישלון. מניסיוני, הדרך היחידה "להמיס שומן" היא להקפיד על דיאטה, לעסוק בפעילות גופנית או להמיס אותו פיזית על ידי ממיסים בהליך של פעולה פולשנית על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית בלבד".
שיחות אלו אינן המלצה רפואית אישית, ויש תמיד להתייעץ ולהיבדק על ידי רופא המשפחה או רופא מומחה".