מה זאת אהבה: לכבוד ט"ו באב שיחול בשישי הקרוב, Eco99fm מציגים עובדות שלא ידעתם על המונח הכי מחופש בגוגל, הלא הוא 'אהבה', ביחד עם מיטב שירי פלייליסט שירי האהבה של כל הזמנים.


המילה 'אהבה', אם תהיתם, היא המילה שמופיעה המילה שמופיעה בהכי הרבה שירים, בכל שפה אפשרית, בכל מקצב ובכל מנעד. בפברואר 2015, רגע לפני יום וולנטיינ'ס, דירג מגזין המוזיקה הנחשב 'בילבורד' את 50 שירי האהבה הגדולים של כל הזמנים. למקום הראשון הגיע "Endless Love" של דיאנה רוס וליאונל ריצ'י. השיר "Can’t Help Falling in Love", הגיע רק למקום ה-33, ואפילו לא בביצוע של המלך אלביס, אלא בביצוע של ub40 מ-1993.



קצת מספרים: המחקרים טוענים, שלוקח לנו ארבע דקות בממוצע כדי לדעת אם יש לנו רגשות כלפי העומד מולנו. עוד טוענים כי בממוצע, גבר יתנשק עם 24 נשים לפני שימצא את ה-אחת. בנות המין החכם והיפה, לעומת זאת, יתנשקו עם 17 גברים לפני שימצאו את זה שיבחרו בו לבן זוגן.



ההתלבטויות לגבי האהבה מסתבר, חוצות מדינות, שפות וגבולות- אם תקלידו את המילה 'אהבה' בגוגל, תקבלו 13 מיליון תוצאות.



אהבה טובה לדיאטה? לא ממש. נשיקה שאורכה דקה, מצריכה שימוש בכל שרירי הפנים, ושורפת כ-26 קלוריות. ואילו בדקה אחת של סקס שורפים בין שלוש לארבע קלוריות. אמנם, מדובר על פעילות הרבה יותר משמחת מריצה בפארק בחום, אך עדיין- זו לא הפעילות שתעזור לכם להיכנס לכושר ולהישאר חטובים. יחד עם זאת, אולי היא לא טובה לדיאטה, אבל האהבה בהחלט בריאה. נשיקות טובות לעור, לשיניים, לזרימת הדם, והן יכולות להקל על כאבי ראש.



חושבים לוותר על דאודורנט? חשבו שוב! אישה יכולה לדעת תוך שניות ספורות אם לגבר שמולה יש סיכוי או לא, לפי... ניחשתם נכון- הריח שלו.



שני שלישים מהאנשים בעולם מטים את ראשם לימין כשהם מתנשקים. החוקרים אנחנו לא יודעים את הסיבה המדויקת לתופעה, אבל אנחנו בטוחים שבפעם הבאה שתתנשקו, זה יהיה הדבר היחיד שתחשבו עליו.



הקץ לכאבים: בחיבוק אחד אוהב, הגוף שלנו משחרר חומרים בעלי מאפיינים דומים לאלה שנמצאים במשככי כאבים. ועוד משהו מתוק- כששני אנשים מאוהבים מסתכלים אחד לשני בעיניים, קצב פעימות הלב שלהם מסתנכרן. מקסים!



יש הטוענים שאנחנו נוטים להתאהב באנשים שדומים לאחד ההורים שלנו, בדרך להורה שאיתו מערכת היחסים שלנו מסובכת יותר. לעומת זאת, מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד קבע שגברים מחפשים נשים שמזכירות להם את אמא, ואילו נשים מחפשות גברים שמזכירים להם את... אמא! כן, כן, כנראה שבאמת "אין כמו אמא" ואם בכל זאת הצלחתם למצוא מישהו כזה, תתחתנו איתו, או איתה.



עד עצם היום הזה, בכל שנה ביום האהבה, מגיעים לעיר ורונה באיטליה מאות מכתבי אהבה של גברים, שמיועדים ליוליה, ההיא מרומיאו ויוליה, כן? זה שהיא לא אישה אמיתית - לא ממש מפריע להם.



אהבה היא גם יקרה, ועלולה להיות מסוכנת: הסכום הכי גבוה שהוציא גבר על אהובתו בפעם אחת, הוא 117,000 דולר (!). ולא, אנחנו לא מדברים על יהלום: הבחור ואהובתו שוחחו בטלפון, כשהוא בדנמרק והיא בהודו, במשך 21 שעות רצופות. רומנטי? לא ממש. הבחור המאוהב, לא יכל לשלם את הסכום המטורף הזה, והשלטונות הכניסו אותו למעצר.



לסיום, קבלו את מיטב שירי האהבה מכל הזמנים.