אם אתם אבות טריים, כדאי שתתרגלו לא רק לשינה מועטה בלילה - אלא גם לחור נוסף בחגורה.



מחקר חדש שפורסם בארה”ב מגלה כי גברים עולים במשקל בין 1.5 ל־2 ק”ג לאחר שהם הופכים להורים, זאת בעוד שגברים ללא ילדים דווקא יורדים במשקל בגילים הרלוונטיים.



במחקר, שפורסם באחד מכתבי העת החשובים בתחום הבריאות בארה"ב, נבדקו יותר מ־10,000 גברים, והגורם העיקרי שנבדק הוא ה־BMI שלהם (מדד מסת הגוף). הנתון נמדד לאורך 20 שנה - בגיל ההתבגרות המוקדם והמאוחר, בשנות ה־20 לחייהם ובשנות ה־30 לחייהם, כשהפכו לאבות.
 

עיבוד הנתונים (תוך התייחסות לגורמים נוספים שעלולים להוביל להשמנה כמו הגיל ושינוי בהכנסה) גילה כי גברים שחיים עם ילדיהם הגדילו את משקל גופם ב־2.6%, עלייה של כ־2 ק”ג עבור גברים בגובה ממוצע. גם אבות שאינם גרים עם הילדים העלו במשקל - 1.5 ק"ג עבור גבר בגובה ממוצע, שהם כ־2% ממשקל הגוף. לעומתם, הגברים שלא הביאו ילדים לעולם באותן שנים דווקא רשמו ירידה במשקל של בין 0.5 ק"ג ל־1 ק"ג.
 
“האבהות יכולה להשפיע על הבריאות של איש צעיר מעבר למה שכבר ידוע שחיי הנישואים עושים”, אמר ד״ר קרייג גרפילד, מעורכי המחקר, ״כהורה אתה צובר תחומי אחריות חדשים, והטיפול בילדים עלול לגרום לך להזניח את הדאגה לעצמך. הילדים הם בעדיפות הראשונה וכך הרגלי האכילה והפעילות הגופנית של האב נדחקים לעתים. חשוב לשים לב לכך משום שעלייה במשקל מגדילה את הסיכויים ללקות במחלות לב, בסוכרת ובסרטן”.
 
“התוצאות מתאימות לתקופה מאחר שהגברים של היום משתתפים בעבודות הבית יותר מאי פעם, והנשים יוצאות לעבוד מוקדם יותר בהשוואה לדורות הקודמים”, אמרה בתגובה למחקר מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה בקופ”ח כללית מחוז מרכז, ד”ר רלי אבל.
 
לדבריה, הגברים קמים בלילה וישנים פחות, והזמן הפנוי להכנת אוכל ופעילות גופנית הולך ומצטמצם. לכן גברים נוטים לאכול מזון מוכן ומתועש, מנשנשים חטיפים ולא נותנים דין וחשבון לקלוריות ולכמויות השומן – מה שמביא בסופו של דבר להשמנה.