האם נמצאה התרופה ללוקמיה? מחקר חדש שפורסם בכתב העת "Nature" טוען כי ישנה אפשרות שתרופה הניתנת למאבק בסוכרת יכולה לסייע במלחמה בסרטן הדם.

במחקר, שנערך על ידי צוות מדענים בינלאומי, סופקה תרופה הניתנת לחולי סוכרת, בשילוב טיפול קונבנציונאלי בלוקמיה, ל-24 מטופלים. לאחר 12 חודשים, אצל יותר מ-50% מהם המחלה הייתה בנסיגה. אצל השלושה הראשונים שקיבלו את הטיפול לא היה זכר למחלה בחמש השנים שלאחר מכן.

תרופה לסוגי סרטן נוספים?

אצל חולי לוקמיה מילואידית כרונית (CML) שאינם מקבלים טיפול, ספירת כדוריות הדם הלבנות חריגה בגובהה. לאורך זמן, אלה יכולים לדחוק החוצה את תאי הדם התקינים, מה שמחליש את המערכת החיסונית וחושף את החולים לזיהומים וגורם להם לדמם בקלות.
 
"הטיפול בחולי CML השתפר דרמטית. אך לחלק מהחולים, גם התרופות הקיימות לא מסייעות", מסביר פרופסור פיטר ג'ונסון, ראש המחקר לסרטן בבריטניה. "המחקר הנ"ל מדגים כיצד ההבנה את תאי הסרטן יכולה לשפר את הטיפול עבור מטופלים שכאלו".
 
למרות התוצאות החיוביות, פרופסור ג'ונסון מדגיש, כי המחקר נמצא בשלבים מוקדמים ורק חלק קטן מהמטופלים נבדק. "יהיה מעניין לבחון את השילוב התרופתי על קבוצה גדולה יותר של נבדקים".
 
ועדיין, צוות החוקרים אופטימי ואף מקווה כי השילוב הנבדק יוכח יעיל במלחמה נגד סוגי סרטן נוספים.