תחל שנה ושאיפותיה: כמו בכל תחילת שנה, גם הפעם הבטחתם לעצמכם שתתמידו בדיאטה, שתאכלו בריא ושתתחילו לעשות ספורט. וגם השנה, רבים מכם צפויים לצערנו להיכשל.



דיאטנים מומחים פיצחו את קוד ההרזיה, והם חושפים כעת את הטעויות הכי גדולות שלנו, שמונעות מאיתנו לרזות. 



ד"ר סאלי נורטון, יועצת המתמחה בשיטות הרזייה ובניתוחים לקיצור קיבה, טוענת כי מי מאיתנו שמסתמכים על כוח הרצון בלבד, סופם להיכשל כישלון חרוץ: "אנו יצורים של הרגל. ישנן פעמים בהן נוכל להיות חזקים מול הפיתויים, וישנן כאלו בהן פשוט נצלול לתוך חפיסת שוקולד מבלי להסס". 
 

לפי ד"ר נורטון, כדי לעמוד בפיתויים, עלינו תחילה להכיר בנקודות החולשה שלנו. והנה הן לפניכם:
 
מי

האם ישנו אדם ספציפי שבחברתו אתם נוטים לזלול יותר? זה יכול להיות חבר שאוהב ג'אנק פוד, עמית במשרד שתמיד מנשנש עוגיות לידכם, או חברה שאוהבת לשתות הרבה אלכוהול. ולכל אלו קשה לכם לסרב.
 
עצתה של ד"ר נורטון: "נסו להלהיב את הזללנים על תזונה נכונה, אחרת, אולי עדיף להיפרד מהם כידידים".
 
היכן

האם ישנו מקום מסוים בו המחשבה על אוכל בריא פורחת מראשכם? הבית של אמא? המאפייה מתחת לבית? המטבחון בעבודה? 
 
אם כן, נסו לשנות מסלול או להימנע ממקומות אלו. אם אתם יוצאים למסעדה, היערכו מראש. הביטו בתפריט באתר המסעדה ותכננו את הזמנתכם. לא יכולים להימנע מהמטבחון בעבודה? הביאו אתכם נשנושים בריאים.
 
מדוע

רובנו לא חושבים על הסיבה לבחירת המזונות שלנו, או מדוע בעצם אנו אוכלים. האם אתם אוכלים רק כשאתם רעבים? אולי גם כשאתם לחוצים? משועממים? כועסים?
 
כשאתם ניגשים לאכול, קחו רגע ותשאלו את עצמכם למה אתם אוכלים כרגע. אולי כשתבינו את הסיבה, יהיה קל יותר להימנע מזלילה מיותרת. 
 
מתי

מתי ביום סף הנשנוש שלכם עולה וממש בא לכם משהו מאד לא בריא? לאחר ארוחת הצהריים בעבודה, כשהעייפות משתלטת ואתם חייבים משהו מתוק? או רגע לפני השינה, כשאתם חושבים שאף אחד לא רואה?
 
חשבו על הלו"ז שלכם, האם אכלתם מספיק במהלך היום? אם כן וסתם מתחשק לכם משהו קטן לאנרגיה, הסתפקו בפרי, בירק או בחטיף דגנים. אם בלילה חשקה נפשכם במשהו טעים, נסו להעביר את זה בשינה. מחר יום חדש שמביא עמו החלטות חדשות.