בני משפחתה של אורית שמעון ז”ל, אם לשניים שנפטרה לפני כחמש שנים ממחלת הסרטן בגיל 48, הגישו לאחרונה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד קופת חולים מאוחדת ובית החולים בילינסון בפתח תקווה, שבהם הייתה מטופלת, בטענה לרשלנות רפואית ולסחבת, הן בזיהוי המחלה והן בטיפול בה. טרם הוגשו כתבי הגנה.



על פי כתב התביעה, שלוש שנים לפני מותה החלה שמעון לסבול מדימום בשתן ומכאבי בטן. כשניגשה לרופא המשפחה ולרופאת נשים בקופת חולים מאוחדת, שבה הייתה מבוטחת, קבעו הללו לטענת התובעים כי היא לקתה בזיהום בדרכי השתן ורשמו לה טיפול אנטיביוטי בלבד. לטענתם, רק כחצי שנה לאחר מכן, כשהמשיכו התסמינים להופיע, נשלחה שמעון לבדיקות מקיפות יותר, שבהן התברר שהיא סובלת מגוש סרטני באחת מכליותיה.
 
“אורית התלוננה שוב ושוב אבל לא לקחו אותה מספיק ברצינות”, אומר בעלה, אליהו שמעון, “ורק כשהתעקשנו שהמצב מחמיר למרות התרופה, התברר בבדיקות הסי.טי וה־MRI שהגוש כבר הגיע לגודל של שישה־שבעה ס"מ והדרך היחידה להוציאו היא באמצעות ניתוח”.
 

על פי כתב התביעה, הסחבת נמשכה גם כשנשלחה שמעון לטיפולים בבית חולים בילינסון. בחוות דעת רפואית שהתקבלה לאחר מותה ושצורפה לכתב התביעה נכתב כי על פי מצבה של שמעון באותה תקופה היה הניתוח צריך להתבצע תוך שבועיים לכל היותר, אבל  נקבע לה תור רק לחודשיים לאחר מכן. “חיכינו הרבה זמן לניתוח, וכשהוא הסתיים הרופא אמר שהם ניקו אותה מהכל ועכשיו יהיה בסדר, אבל אורית המשיכה להרגיש כאבים”, מוסיף בעלה אליהו.
ואכן, כשנה לאחר מכן, כשנמשכו הכאבים ללא הרף, עברה שמעון בהוראת הרופאים בדיקת MRI  נוספת, שבסופה קיבלה את הבשורה המרה מכל. “אמרו לנו שהמחלה התפשטה לה בגוף וכבר אין מה לעשות”, מספר אליהו, “כמה חודשים לאחר מכן היא נפטרה, ימים ספורים לפני יום הולדתה ה־48”.
 
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו”ד גלית קרנר נטען בין היתר כי מדובר במקרה של רשלנות בעקבות חוסר קריאת נתונים והתייחסות לחולה כפרט”. לדברי עו”ד קרנר, “עם קצת תשומת לב ואחריות היה אפשר להציל את חייה של אישה זו”.
 
מקופת חולים מאוחדת ומבית חולים בילינסון נמסר כי הם קיבלו את כתב התביעה, לומדים את פרטיו ויגיבו בבית המשפט.