אומרים לכם שאתם נראים טוב לגילכם? אז מה, מחקר חדש מגלה כי בממוצע הלב שלנו מבוגר בכשלוש שנים מגילנו האמיתי, תלוי כמובן, בתחום העבודה שלנו. כך לדוגמה גילו, כי אנשי כפיים הולכים עם פצצה מתקתקת בחזה בזמן שמורים ואנשי רפואה אוחזים בלב בריא יחסית.



מבחן הלב נוצר על ידי חברת Bupa שעוסקת בביטוחי בריאות פרטיים והארגון העולמי לבריאות הלב, ועוסק בשאלת הבריאות שלכם בהתחשב בגורמים כמו גיל, משקל, לחץ דם וקריירה. המחקר בוצע על כ-8,000 לקוחות החברה.
 

מהמחקר שנערך בבריטניה גילו החוקרים, כי לעובדי כפיים ולאנשי לוגיסטיקה יש את הלב החלש ביותר, בעיקר משום שרובם מעשנים יותר. הגיל הממוצע של לבם היה 8.7 שנים יותר מהגיל הכרונולוגי שלהם. לעומת זאת, לרואי חשבון, בנקאים ומורים היה לב שצעיר מגילם האמיתי בכשלוש שנים. 
 
עם פרסום תוצאות המחקר הודיעו המדענים כי עולה חשש רב לבריאות האוכלוסייה. בארה"ב ובבריטניה, אחד מכל ארבעה מקרי מוות בשנה נגרם בגלל בעיות לב, כמו התקף לב או שבץ. 
 
"אם המצב הנוכחי יימשך, עד שנת 2030 יותר מ-23 מיליון בני אדם ימותו מבעיות לב וכלי דם", מזהירה ד"ר פיונה אדשיד, שאחראית על בריאות הציבור ב- Bupa. ועדיין, היא אופטימית באשר לשינוי. "יש למעסיקים את הכוח לשנות את חיי עובדיהם על ידי שינויים קטנים כמו לדוגמה חטיפים בריאים במטבחון".