אני בן 40 ומעשן קופסה וחצי של סיגריות ביום. לאחרונה התחלתי להרגיש את החסרונות של העישון, בעיקר כאשר אני מבצע פעילות פיזית מתונה, כמו הליכה ועלייה במדרגות. בכל יום מחדש אני מחליט ואומר לעצמי “היום אני מפסיק!”, אבל אז מדליק סיגריה. אני מרגיש שאין לי מספיק כוח רצון לבצע את ההחלטה שלי, ואני ממש מיואש. מה עצתך?

“אני יכול להציע לך להפסיק, אבל כפי שוודאי הבנת אתה זקוק לעזרה. ההתמכרות לעישון היא אינה רק הרגל או התניה. מדובר בגורמים פסיכו־פיזיים, פיזיולוגיים ונוירולוגיים. הניקוטין ‘מנהל’ את האנשים, וברגע שאדם מתחיל לעשן, כל תא בגופו מכיל ניקוטין וגם חומרים אחרים. מצד אחד אתה יודע שאתה חייב להפסיק ואף מרגיש את הנזקים שנגרמו לך כתוצאה מהעישון כאשר אתה צועד ועולה במדרגות, מצד שני אתה משכנע את עצמך שקשה מדי להפסיק ושסיגריה אחת נוספת לא תזיק.

"אני מקטלג אותך כחלק מ’מערך המתרצים’. אתה מוזמן להצטרף ל’אתר המתרצים האנונימיים’ ולספר על כל התירוצים שלך או פשוט לקבל החלטה. החלטה אמיתית היא ‘עלייה על הרכבת’, ומכיוון שהרכבת כבר בתנועה, יהיה לך קל יותר לקבל את ההחלטה. בסופו של דבר זה לא קשה להפסיק לעשן, אבל כן קשה לקבל את ההחלטה כאשר אנשים סביבך מעשנים, והגוף שלך רווי בניקוטין, ואתה חושב לעצמך ‘אני עדיין מסוגל לעלות במדרגות, אז אולי זה לא כל כך נורא?’. במהלך השנים תמיד אמרתי שההחלטה היא בעצם המרכיב העיקרי של התהליך.

כשתחליט לקבל עזרה ואף תגייס את המשפחה, את החברים ואת הסביבה הקרובה שלך, אין לי ספק שתצליח. זהו הרגע לקבל את ההחלטה. זו הדקה הנכונה, וגם הדקה ה־90, מכיוון שעישון בגילך גורם לנזקים גופניים שלא תמיד ניתנים לתיקון. אם אתה מיואש, אני מציע לך לקרוא באתר האינטרנט שלי על שיטת הטיפול, וגם להיכנס לפייסבוק שלי וליצור קשר ישיר עם יועצי התמיכה. תתעניין, תקרא, תתייעץ ותבין במה כרוך התהליך, ואנו נעזור לך בשמחה”. 
 מעוניין לעבור לתזונה נטולת גלוטן, אבל אני מכור ללחם. כיצד אוכל לוותר עליו?

“התשובה המתבקשת היא פשוטה מאוד – פשוט להפסיק לאכול לחם! בעבר אנשים טענו שמדובר בבעיה רצינית ותהו לעצמם: ‘כיצד נאכל?’, ‘על מה נמרח את הגבינה?’, ‘איך אפשר לאכול טחינה בלי פיתה?’ התשובה היא שהיום קיימים לחמים רבים שאינם מכילים גלוטן, וגם סוגי קמח שונים שלא מכילים גלוטן, המספקים מענה לאנשים שמחליטים לעשות את השינוי. בעבר היו חנויות בודדות שסיפקו מענה לחולי הצליאק, אבל היום לא צריך ללכת במיוחד לחנויות הטבע, ואפשר למצוא לחמים נטולי גלוטן, קפואים או טריים, בכל המרכולים.

דבר נפלא נוסף שאפשר לרכוש היום הוא קמח מוכן. אפשר ללוש את הקמח בידיים או ‘לזרוק’ אותו לתוך מכונה שמייצרת לחם, ולהכין לחם טרי. אין כמו ריח של לחם, לחמניות ועוגה טריים, וההבדל הוא בגלוטן בלבד. לא מדובר במאבק קשה במיוחד. כל שעליך לעשות הוא שינוי בצריכת המוצרים שאתה מכניס הביתה. בסופו של דבר החיים ללא הגלוטן הם הרבה יותר בריאים. נסה לעשות את השינוי במשך חודש ימים, ואם תרגיש שזה עושה לך טוב, נסה חודש נוסף, וכך הלאה”. 
מהו טיפול אנרגטי, כיצד הוא פועל, ומה כולל התהליך?
“מדובר בשאלת השאלות – כיצד ייתכן שאדם נכנס לחדר וכעבור זמן קצר יוצא ממנו ללא רצון לעשן, לשתות אלכוהול, להשתמש בסמים או לצרוך סוכר וגלוטן? לא מדובר בקסם, אלא בטיפול אנרגטי המשלב בתוכו אלמנטים רבים. עברו כ־30 שנה עד שהצלחתי לזקק את הטיפול עד למידת המצוינות שלו. הטיפול אורך כמה דקות, וכאשר משלבים אותו עם הסדנה שלי אפשר לצאת אחרי שעתיים ללא דחף לסוכר או לעישון.

"הסדנה היא מקוצרת ומתומצתת, חוסכת ביקורים  ושעות רבות של הסברים, וגם מספקת לנגמל מענה והעצמה. עד לפני מספר שנים הרפואה המשלימה הייתה פחות מוכרת, אבל היום ניתן לקבל טיפולים דרך קופות החולים. בגוף ישנן נקודות שניתנות לגירוי באמצעות אנרגיה, והן גורמות למערכת הגופנית לפעול טוב יותר. בצורה כזאת אפשר להשפיע על אזורים מסוימים במוח שבהם נמצאת ההתמכרות. הטיפול האנרגטי עוסק בהילה או בשדה האנרגטי של האדם ומשלב בתוכו את הטיפולים המוכרים מעולם הרפואה הרגיל.

"בטיפול לוקחים בחשבון שהמערך האנושי הוא אינו רק גוף פיזי, ישנם גם הרגלים והתניות וישנו גם הפן הרגשי והנפשי שיוצרים תלות לחומרים הכימיים. מפגשים חברתיים ועישון סיגריה עם הקפה או עם הבירה הופכים עם הזמן להתניות פבלוביות, ‘שיושבות’ בתוך הראש ובתוך המערכות האנרגטיות. הטיפול האנרגטי מספק חיזוק ותמיכה לטיפול הפסיכולוגי, ומאיץ את התהליכים הביולוגיים והכימיים בגוף”.