מקום העבודה שלי עובר שינויים רבים, ולאחרונה המון מחברי פוטרו. אפילו שהבנתי שבשלב הזה לא יפטרו אותי, שיתפתי את המשפחה שלי בנושא. אחד מקרובי המשפחה שלי הציע לי עזרה במציאת עבודה אחרת בתור טכנאי, דבר שלא עסקתי בו בעבר. אני חושש לשנות תחום עיסוק, כי גם בת הזוג שלי מנסה להתפתח. היא החלה לאחרונה ללמוד מקצוע חדש, ואני מפחד שנתמוטט כלכלית אם גם אני אפסיק לעבוד. מה דעתך?


"היקום מנסה להראות לך התנסויות חדשות, וחשוב מאוד שאתה תתנסה בהן כדי שיהיה לך מקצוע נוסף, במקרה שכן יפטרו אותך. אני לא מציעה לך להתפטר, אלא רק להקדיש מספר שעות בשבוע לתחום עיסוק חדש. בימים מסוימים תנסה לצאת מוקדם מהעבודה בשביל ללמוד וליצור אפשרויות נוספות עבורך.

אתה אפשרת לבת הזוג שלך ללמוד ולהתפתח, וכעת היקום מנסה להעניק גם לך משהו. זה השיעור, לא להתפטר אלא לנסות לבקש להתנסות. זה לא משנה באיזה תחום מדובר, העיקר שיהיה לך תחום התמחות נוסף, אולי זה יועיל גם למקום העבודה שלך. הסיפור עצמו לא חשוב, העיקר הוא לראות את המציאות בצורה הנכונה: מה שולחים לי, מה נכון לי לקבל מהמשלוח הזה, ואיך נכון לי לראות את 'המתנה' ולפתוח אותה". 
קורה לי דבר משונה, כל מכשיר סלולרי שנמצא ברשותי מתקלקל. בשנה האחרונה החלפתי כבר שמונה מכשירי טלפון, אני כל פעם מחדש קונה טלפון סלולרי, ואחרי תקופה מסוימת הוא פשוט נהרס. בנוסף, התחלתי ללמוד תטא הילינג ולעשות מדיטציות, והרגשתי שהאוזן שלי נסתמת. מהי הסיבה לתופעות הללו?

"מדברייך עולה כי את לא מוותרת על טלפונים סלולריים, זאת אומרת אם טלפון שברשותך מתקלקל את מיד קונה אחד חדש ומחליפה אותו באחר. התקשורת הבינאישית אצלך היא מאוד חשובה, ולכן ברגע שאת לא מנהלת תקשורת בינאישית, קורים כל מיני קלקולים סביבך. את בן אדם 'עושה' ולא 'חושב' – את קונה,

את עושה מדיטציה, לומדת תטא הילינג ועוד. מכיוון שאת אישה של עשייה, את לא חושבת, ומתוך זה שאת לא חושבת את גם לא מבינה. כדי שיקרה שינוי, את צריכה לעלות שלב ולהבין מדוע אותם מכשירים מתקלקלים. להערכתי, עלייך להפוך את 'צורת היודע' שלך, לא לפעול במהירות ובחופזה, אלא לחשוב לפני. זה מאוד משמעותי. כשאנשים 'עושים' מחוללים שינוי והופכים את ההתנהלות שלהם, מרוב שהם 'עשו' בעבר,

העשייה משתנה וקורית מעצמה בצורה אחרת. שימי לב לדברים, עלייך להתחיל 'לעשות' פחות. אולי תפסיקי להתחדש ותתחילי להטמיע את כל מה שלמדת. אנשים שעושים לא מצליחים להפיק פירות מדברים שהם עושים, כי הם לא חושבים מספיק. לפני העשייה צריכה להיות מחשבה, וכל דבר שאנחנו חושבים עליו אנחנו צריכים לעשות. ולכן כאמור תנסי להטמיע את כל מה שלמדת ואל תתחילי דברים חדשים, תתמקדי. כמו כן אני מציעה שתפסיקי לקנות טלפונים ותעסקי יותר בתקשורת בינאישית".
יש לי בעיות בעיניים, כל דבר שדורש טיפת מאמץ, הופך להיות בלתי אפשרי עבורי: להסתכל במחשב, לראות טלוויזיה, אפילו כשאני קוראת, אני מתעייפת מאוד מהר. הרופאים לא מוצאים שום בעיה חוץ מיובש וקוצר ראייה. בנוסף, מערכת היחסים שלי עם בתי היא בעייתית, אני לא יכולה להיות פתוחה איתה ולספר לה הכל, כי היא די תוקפנית ומאוד קשה לי עם זה. אני מאמינה מאוד בקשר בין גוף לנפש, ותהיתי אם גם הפעם יש קשר בין הדברים. מה דעתך?

"לפני שאייעץ לך, חשוב לי להדגיש שמדובר בייעוץ פילוסופי ולא בייעוץ רפואי, ולכן חשוב, בנוסף, שתפני לרופא מוסמך. עיניים לרוב משקפות את הראייה העל־חושית של האדם, כלומר הן מסמנות אם האדם יכול לדעת על עצמו ולהתוודות לגבי דברים מסוימים בעיני עצמו ובעיני הסביבה. אנשים רבים נמנעים מלחלוק מידע ולעתים אף מסתירים אותו, והתנהגות כזאת יוצרת בעיות דוריות. את מסתירה מבתך דברים רבים מסיבות שונות, ואת למעשה לא אומרת לה את האמת.

העיניים שלך מגיבות לכך, ולכן את חווה את התופעות שתיארת. על פי 'הראייה האחרת', המילה 'הסתרה' היא מלשון 'להסית את הרע בדיוק לכיוון שלי' כי אני מסתיר, ואת האמת צריך להגיד ואסור להסתיר. נכון, אין אמת אחת, ולכל בן אדם יש יכולת הכלה אחרת, אבל ככל שמסתירים כך מקטינים יותר את כלי הקיבולת, וככל שיותר חושפים, כך לאט־לאט אפשר להגדיל את אותו כלי.

אני חושבת שבתך רק הפסידה מהעובדה שהסתרת ממנה, אבל קשה לך לראות את זה. אדם צריך למצוא את הדרך להגיד את האמת בלי פחד וללא ייסורים, ולכן חשוב שתמצאי את הדרך שלך. כרגע ההתנהלות שלך רק גורמת לנזק. 

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"