מי מאיתנו לא נתקל, לפחות פעם ביום כשהלך לסופר או לקנות בגדים, בשאלה הגדולה והקשה מכולן: איזה תור נראה הכי מהיר? באיזה כדאי לעמוד?



ספר חדש, "למה התור השני זז יותר מהר?" (?Why Does The Other Line Always Move Faster), עשוי לפתור לכם את הדילמה הזאת ומנסה ללמד אתכם איך לעשות את זה נכון באמצעות טיפים ולמה בעצם התורים הפכו להיות סיוט כל כך מתמשך.



הסופר, דייויד אנדרוז, מסביר: "המוח שלנו תמיד יפעל נגדנו, לא משנה מה יקרה, התור שבו אנחנו נעמוד תמיד ייראה האיטי ביותר. אם יש שלושה תורים, יש סיכוי גבוה שאחד מהם יהיה מהיר משלך.



אנדרוז עצמו מפריך את התאוריה לפיה הבריטים הם עם סבלני, שעומד בתור בסבלנות אין קץ וטוען כי ההפך הוא הנכון. למעשה, על מנת לעודד את זה, הוא נותן מספר טיפים, אשר נכללים בספר.



העצה הראשונה היא לעמוד בתור שנמצאים בו הכי הרבה גברים. על פי המחבר, הגברים פחות סבלניים מאשר נשים ולעתים קרובות הם עשויים לוותר על הסלים שלהם או על הקניות ופשוט ללכת משם.



העצה השניה היא לבחור את התור השמאלי ולא הימני. רוב האנשים הם ימניים בידיים ובאופן אינסטקטיבי בוחרים לפנות ימינה. לעיתים קרובות יש בתור הזה פחות אנשים. עדיף להשתמש כמה שפחות בקופות האקספרס. מספר האנשים שצריכים לשלם הוא זה שצריך לקבוע ולא מספר הדברים שיש להם בסל.



במידה וקיים דבר כזה, עדיף לכם ללכת על הקופות שבהן אפשר לשלם במזומן בלבד ולא באשראי (כן, כנראה שבבריטניה יש גם המצאה גאונית שכזאת). על פי המחבר, התור של המזומן הוא מהיר יותר מתשלום בכרטיס אשראי.



אם אתה נמצא במקום שיש בו שלושה תורים, ואתה מחליט לקפוץ מתור לתור, סביר להניח שבסופו של דבר תמצא את עצמך בתור הארוך ביותר. הטיפ האחרון מציע כי אם יש תורים נפרדים, שבהם מוקראים מספרים, אולי נראים ארוכים ומייאשים, אבל בסופו של דבר גורמים לזוז מהר יותר מאשר תור רגיל.