איזה סיוט זה לקום בבוקר, כך יעידו רוב בני האדם. אך המציאות מחייבת, ושעות העבודה, יחד עם הפקקים בכבישים, גורמים לכך ששעות השינה שלנו מתקצרות ואת החוסרים אנחנו בדרך כלל משלימים בסופי השבוע. ואיזה פינוק זה להתפנק בהרבה שעות שינה ולקום מאוחר מהמיטה. 



אז די עם זה. חוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג טוענים כעת ששינויים קיצוניים בדפוסי השינה עלולים לגרום לעלייה בסיכוי לחלות בסוכרת, במחלות לב ועוד. המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, הוא הראשון מסוגו שקושר בין שעות שינה מאולצות להשפעות שליליות עם גוף האדם. 
 
"לשקול לשנות את דפוסי העבודה"

85 אחוזים מתוך 447 משתתפים במחקר, העידו שבימים החופשיים שלהם הם נרדמים בשעות מאוחרות ומקיצים מאוחר גם כן. המשתתפים עם השינויים הקיצוניים ביותר בשעות השינה בין ימי החול לסופי השבוע, נמצאו עם כולסטרול גבוה מהרגיל ו-BMI (מדד מסת גוף) גבוה גם כן. 
 
"הממצאים שלנו מעידים כי חוסר תיאום בשעות השינה במהלך השבוע קשור לגורמי סיכון מטבוליים ולמחלות בכלי הדם", כך נקבע במחקר. לדברי החוקרים, המידע רלוונטי עבור בני אדם, כדי שיעשו בחירות מושכלות במקום ובשעות העבודה שלהם. "אם מחקרים נוספים בעתיד יחזקו את הטענה שלנו במחקר הנוכחי, אזי נצטרך, כחברה, לשקול את דפוסי העבודה המשפיעים על שעות השינה וכמו כן, על הבריאות שלנו", סיכם אחד מהחוקרים.