נשים ערביות חולות פחות ומתות פחות מסרטן מאשר שאר הקבוצות באוכלוסייה. כך מדו"ח מקיף בנושא סרטן שהוא המחלה הקטלנית ביותר באוכלוסייה, הבודק את נתוני שנת 2012  שהוצג השבוע על ידי פרופסור תמי שוחט, מנהלת המרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות בוועדת הבריאות, עבודה והרווחה בכנסת . 



סיכויי נשים ערביות לחלות בסרטן נמוכים בהרבה מאלה של נשים יהודיות. כ-182 נשים ערביות מכל מאה אלף איש תחלנה בסרטן, בעוד המספר אצל נשים יהודיות הוא כ-263 אלף נשים יהודיות שיחלו מתוך כל מאה אלף איש בסרטן.

גם הסיכויים של גברים ערבים לחלות בסרטן נמוכים משמעותית מהסיכויים של גברים יהודיים לחלות בסרטן: כ-209 ערבים מתוך מאה אלף איש יחלו בסרטן,  לעומת מספר שיא של גברים יהודים העומד על כ-263 גברים שיחלו בסרטן מתוך כל מאה אלף איש. ההבדלים הללו באים לידי ביטוי גם בשיעור התמותה מהמחלה, כאשר שוב: נשים ערביות מתות פחות מסרטן באופן דרמטי מכל קבוצה אחרת באוכלוסייה. את ההבדלים הללו מסבירה פרופסור שוחט בתזונה שונה, רמת פעילות גופנית שונה, ושוני בהרגלי חיים אחרים וכן בשל רקע גנטי שונה.
 
מהדו"ח של משרד הבריאות שמסתמך על תיעוד ורישום שהם מהגבוהים בעולם. כ-90% מהתחלואה מתועד ו-100% ממקרי המוות מסרטן בישראל מתועדים. עולה שהמחלה הקטלנית ביותר בישראל היא  מחלת הסרטן ואחריה מחלות לב, שבץ מוחי וסוכרת בסדר יורד.   אצל גברים הקטלני ביותר הוא סרטן הריאה ואצל נשים הסרטן הקטלני ביותר הוא סרטן השד.

גורמי הסיכון העיקריים לתחלואה בסרטן הם: גנטיקה, כך למשל, יש שכיחות גבוהה יותר של גן למחלת סרטן השד בנשים אשכנזיות ובנשים ממוצא עיראקי מאשר אצל נשים אחרות באוכלוסייה. גורמים נוספים הם  עישון, השמנה וחוסר פעילות גופנית. נתון מעודד לגבי התמותה ממחלות בישראל המופיע בדו"ח לשנת 2015 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שגם הוא פורסם השבוע לגבי נתוני תמותה ממחלות בישראל הוא שאחוזי התמותה מהמחלות הקטלניות השכיחות נמצאים במגמת ירידה מתמדת בישראל.