מחקר מטריד במיוחד פורסם השבוע באנגליה, שטוען כי לתינוקות שנולדו בסוף השבוע סיכויים גבוהים יתר לתמותה, מאשר תינוקות שנולדו ביום חול.



המחקר המקיף בדק יותר מ-1.3 מיליון לידות באנגליה ומצא, כי מתוך 1,000 תינוקות, היו 7.1 מקרי מוות אצל תינוקות שנולדו בסוף השבוע, 7 אחוז יותר מאשר בקרב תינוקות שנולדו ביום חול.
 
לפי צוות החוקרים מאוניברסיטת אימפריאל בלונדון, אם כל התינוקות ייוולדו ביום שלישי, היום בו שיעור התמותה הנמוך ביותר, יהיו 770 פחות מקרי מוות בשנה. 
 

תוצאות המחקר העלו דאגות קשות באשר לטיפול הניתן בבתי החולים בימות השנה, וההבדל בטיפול בסופי השבוע. מחקר שפורסם בספטמבר מאשש את הטענה הזו. מהמחקר עולה, כי מטופלים שאושפזו בסופי שבוע היו בסיכון גבוה יותר למוות בחודש שלאחר האשפוז, לעומת אלו שאושפזו ביום חול. 
 
במחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי British Medical Journal, נבדקו מקרי המוות של פעוטות בבתי החולים בין השנים 2010-2012. נלקחו בחשבון גורמי סיכון כמו גיל האם והאם הייתה זו לידה טבעית או קיסרית.
 
החוקרים טוענים שעדיין לא נמצאה הסיבה לכך והם רק יכולים לשער שמדובר בטיפול לקוי בסופי שבוע. במשרד הבריאות האנגלי כבר פתחו בחקירת הנושא.