ארגון הבריאות הבריטי נייס פיתח מדד לאיתור וטיפול בנשים בגיל המעבר, המעורר גלים בעולם הרפואי וברשתות החברתיות. על פי נתוני האגודה לגיל המעבר בישראל, 85% מהנשים בגיל המעבר סובלות מתסמינים הפוגעים באיכות חייהן ורק 5% מקבלות טיפול לכך.

ד"ר גדעון קופרניק, סגן יו"ר האגודה לגיל המעבר אמר למעריב אונליין בתגובה לפרסום המדד החדש: "ארגון נייס מהווה אורים ותומים בעולם הרפואה והדו"ח שלהם המשתרע על 270 עמודים מעלה את תופעות גיל המעבר למודעות הציבור ומכיל מידע מרגיע בכל הקשור לטיפולים הורמונאליים בגילאים אלה. טיפול כזה, אם הוא ניתן באופן מבוקר ומותאם אישית לאישה - אינו מהווה סיכון לסרטן", אמר. 
גיל המעבר מוגדר כתקופה בה מפסיק המחזור החודשי אצל האישה. בתקופה זו יש ירידה ברמות של הורמון האסטרוגן, תופעה שעלולה לגרום לגלי חום, הזעת יתר שלעיתים קיצונית עד כדי צורך להחליף מצעים מספר פעמים בלילה, הפרעות שינה, יובש וגינאלי במשך תקופה של עד 12 שנה המשפיע על חיי המין, זיהומים בדרכי השתן וכן מחלות לב וכלי דם ואוסטיופרוזיס - דלדול העצמות.
נייס מתריע שהמערכת הרפואית איננה מאתרת ומטפלת בנשים שנכנסות לגיל המעבר בגילאים מוקדמים של סביב גיל ה-40, ביניהן גם נשים שתקופת הפסקת המחזור נובעת מטיפולים הורמונליים נגד סרטן ובעיות גניקולוגיות שונות. כריסטיאן קרסון, מנהל במרכז המחקר של ארגון נייס, מציין שנשים רבות סובלות מהתסמינים סבל רב עד הגורם לפגיעה משמעותית באיכות החיים שלהן ולמרות זאת הן אינן מדווחות על כך לרופאים המטפלים. קרסון יוצא בקריאה לכל הנשים החוות הפסקת מחזור המלווה סימפטומים המתוארים לעיל – לפנות לייעוץ ולקבלת עזרה. מדד גיל המעבר שפיתח ארגון נייס מבוסס על תחקיר יסודי של הספרות המקצועית לגבי גיל המעבר.

הוא מגדיר את הסימפטומים ובוחן טיפולים והתערבות כולל טיפול הורמונאלי: יש לבדוק נשים בריאות מגיל 45 גם טרם הפסקת המחזור אם הן סובלות מגלי חום, ו/או הזעת יתר בלילות, נשים עם מחזור לא סדיר, נשים שלא קיבלו מחזור במשך  12 חודשים ואינן צורכות אמצעי מניעה הורמונליים.

על פי הדו"ח, מהרופאים נדרש להציע לנשים טיפולים הורמונאליים למניעת הזעה יתר וגלי חום לאחר שידונו עם האישה בסיכונים וביתרונות, לקחת בחשבון שטיפולים הורמונאליים גם משפרים מצב רוח ירוד שמופיע בגיל המעבר ולשקול אפשרויות של טיפולים התנהגותיים לשיפור מצב הרוח והורדת חרדה, יש להסביר לנשים שטיפול באסטרוגן בלבד אינו מעלה סיכון או שמעלה סיכון קל בלבד לסרטן השד בעוד טיפול באסטרוגן ופרוגסטרון עשוי להעלות סיכון לסרטן השד. להדגיש שכל סיכון כזה יורד לאחר הפסקת הטיפול ההורמונלי. 

כמו כן, אין לשלול אוטומטית בנשים עם סיכון למחלות לב וכלי דם טיפול הורמונאלי בגיל המעבר, מאחר שטיפולים הורמונאליים לגיל המעבר אינן מעלים את הסיכוי למחלות לב וכלי דם ולעיתים אף מורידים סיכונים אלה, אשר מתחילים לקבל אותם מתחת לגיל 60 ואינן מעלות את התמותה ממחלות אלה. יש להפנות נשים שמקבלות טיפולים ואינן מגיבות אליהן למומחים לגיל המעבר. יש לשים דגש על איתור וטיפול בנשים שהמחזור נפסק אצלן מוקדם באופן ספונטאני כתוצאה מטיפולים או ניתוחים גניקולוגיים וטיפולים כירורגיים שמבצעות חלק מנשאיות הגן של סרטן השד BERCA.