עיריות תל אביב והרצליה הזרימו לחופיהן 180 אלף קוב של ביוב כדי לטפל במתקנים. המפקח הארצי לאיכות הסביבה במשרד הבריאות, זאב פיש, הסביר הבוקר (ראשון) בראיון ל"רדיו ללא הפסקה 103FM" שהחופים אסורים לרחצה החל מהיום בבוקר ועד להודעה חדשה. "מדובר באירוע הזרמה קשה, תפקידנו הוא לשמור על בריאות הציבור, ולכן אנחנו מזהירים מפני כניסה למים המסוכנים לרחצה, עד שהים יטהר את עצמו, וזה ייקח זמן רב", הדגיש.
מדוע הוחלט לזהם באופן רשמי את חופי תל אביב והרצליה? פיש סיפר לעודד בן עמי שאיגוד ערים דן מטפל במערכת השפכים שלו טיפול תקופתי, ולצורך כך נאלץ להזרים את הביוב לים. "התוצאה היא שביוב זורם לים בכמויות גדולות, ומשפיע על כל החופים של תל אביב והרצליה, ואולי אפילו צפונה ודרומה מהם. תפקידנו כמשרד הבריאות הוא להזהיר את הציבור מפני זה", אמר.
"לא לרחצה, לא לגלישה"

"מי שמעניק את היתר הזרמת הביוב לים זו ועדה בין-משרדית", ציין פיש, "הם שוקלים את כל השיקולים שיש בצורה נאמנה ומקצועית. התוצאה היא שיש ביוב בים ותפקידנו לשמור שלא ייכנסו למים, ולבצע פעולות ניטור ובדיקה. אחד המקומות מהם הביוב מוזרם הוא רידינג. זה מצב נתון ואיתו אנחנו צריכים להתמודד, מתפקידנו כמשרד הבריאות".
"רמת הסיכון היא גבוהה ולכן אסור להיכנס לחופי תל אביב והרצליה, לא לרחצה, לא לגלישה ולא לשום פעולה", הדגיש פיש בדבריו, "זה כמויות גדולות של ביוב. התפשטות הזיהום בים היא בלתי צפויה - זרמים, גלים ומערבולות. אנחנו נזהיר את הציבור אם הזיהום יתפשט אל מחוץ לתל אביב והרצליה".