"מחשבה בוראת מציאות", "תחייכו, הכל לטובה", "האושר הוא המפתח" - מכירים את הביטויים האופטימיים הללו שנזרקים אליכם כשאינכם חשים בטוב? אז עכשיו יש מענה הולם - מדובר בערימה של שטויות. מחקר חדש טוען שאין שום קשר בין אושר למצב הבריאותי שלכם.



המחקר פורסם בכתב העת הרפואי Lancet, וכולל מעקב אחר מיליון נשים בגיל העמידה בבריטניה למשך עשור. תוצאותיו חושפות שאין שום קשר בין רגשות כמו שמחה או עצב, לבריאות שלנו. "מדובר בחדשות טובות לרגזניים מבינינו", מבשר כותב המחקר, פרופ' סר ריצ'רד פטו מאוניברסיטת אוקספורד. 
 
עצב לא מגביר את הסיכוי למוות

המחקר יצא לדרך כדי לשים סוף לאשמה שנופלת על מטופלים, שנמצאים במצב רגשי מתוח או ירוד. "אין צורך להאמין בדברים שלא קיימים. ישנם מספיק פחדים בעולם הזה בכל הנוגע לבריאות שלנו", טוען פרופ' פטו.
 
לטענת החוקרים, מחקר קודם שפורסם בנושא, שטען כי עצבות הגבירה מחלות, בלבל בין הנתונים ולמעשה, זה בדיוק הפוך. כשנותחו השאלונים של מיליון הנשים שהשתתפו, נמצא שעצב ומתח לא באמת קשורים למצב הפיסי ובטח שלא הגבירו את הסיכוי למוות. 
 
אך שימו לב, עצב אמנם לא נקשר באופן ישיר למצב בריאותי עגום, אך הוא כן גורם לנזק בדרכים אחרות, כמו אלכוהוליזם, שיעור התאבדות גבוה והתנהגות מסוכנת.