1. זיכרון עבר (1). ח', שהייתה חברה טובה שלי, סיפרה לי יום אחד שאמא שלה לקחה אותה לבדיקת עיניים. "עכשיו, בכיתה ד', אני אתחיל להיות משקפופרית?", באה בטרוניה. אחר כך סיפרה לי שהרופא הבין שהראייה שלה לא טובה, אף על פי, וזה ציטוט, "שאמא שלי גילתה לי את כל התשובות".
2. זיכרון עבר חי ומפעם (2). לא מזמן צוין יום הולדתו ה־42 של ניר. נירי, האהבה הראשונה והטהורה מכולן. נירי, שחלק איתי את הדני וניל מגיל חצי שנה, שצפה איתי בכל השידורים החוזרים של "רגע עם דודלי", שהייתי מברישה את שערו עד לקבלת שביל בצד מושלם, ואז היינו יוצאים לגן. נירי, שציינו לו יום הולדת 42, אבל הוא נשאר בן 9 בגלל איזה נהג שחתך מימין עם רגל על הגז. אז, בישראל של שנות ה־70, לא נהגו לחגור חגורת בטיחות בזמן נסיעה. ניר ומשפחתו נסעו לטקס סיום קורס קצינים של אחיו הגדול, ואז זה קרה. הפרמדיקים שהוזעקו למקום מיד טיפלו בכל מי שדימם ברכב. ניר ישב בעיניים קרועות לרווחה, וכולם חשבו שהוא פשוט קצת בשוק. האמת הייתה רחוקה מזה, כמרחק שבין החיים למוות. משונה מאוד לחשוב על זה שיש ילדים שלא יגדלו לעולם. שיישארו רק תמונה למזכרת וכתם של כאב בלב. שנהרגו בתאונת דרכים כי יש אנשים מבוגרים שהרגו אותם.
3. על פי נתוני עמותת אור ירוק, שימוש בחגורות בטיחות היה ונותר אמצעי הבטיחות היעיל ביותר למזעור חומרת הפגיעה בנוסעים ברכב. הסיכון לתמותה בתאונה יורד בכ־45% כתוצאה מחגירת חגורת בטיחות בעת תאונה, והסיכון לפציעה בעת תאונה יורד בכ־80%.

4. מחקר תצפיות חדש של עמותת אור ירוק בדק כמה אנשים נוסעים בארץ כשאינם חגורים בחגורת בטיחות. פרק נרחב מוקדש להסעת ילדים. הממצאים: ישראל ניצבת במקום ה־15 מבין 25 מדינות ה־OECD בשיעור הילדים שמוסעים לא חגורים.
5. על פי נתוני עמותת אור ירוק, מתחילת שנת 2015 (עד חודש אוקטובר) נהרגו חמישה ילדים בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות, ו־65 ילדים נפצעו, 17 מהם קשה. המצב מחריף כאשר משווים כיצד מסיעים ילדים בחברה היהודית, בחברה הערבית ובחברה החרדית. 52% מהילדים בחברה הערבית לא חגרו חגורות במושב האחורי, לעומת 11% מהילדים מהאוכלוסייה היהודית שלא חגרו חגורות בטיחות במושב האחורי ו־40% מהילדים בחברה החרדית שלא היו חגורים בחגורת בטיחות מאחור. 6% מהפעוטות עד גיל 4 נצפו מוסעים ברכב לא חגורים. 25% מהילדים בני 5־11 נצפו מוסעים ברכב לא חגורים. 17% מהילדים בני 12־17 נצפו מוסעים ברכב לא חגורים. בנות חוגרות יותר מבנים – 18% מהבנות נצפו לא חגורות מאחור, לעומת 28% מהבנים.
6. מחשבה מההווה: הרבה דברים השתנו מאז, ועדיין, כמו אמא של ח', שגילתה לה את התשובות בבדיקת הראייה, אני שומעת מהרבה יותר מדי הורים אומרים לילדים שלהם: "שים חגורה, שלא יבוא שוטר".
7. אותה מחשבה לא מרפה: משונה מאוד, ועצוב עד אין קץ, לחשוב שיש ילדים שלא יגדלו לעולם. שיישארו רק תמונה למזכרת וכתם של כאב בלב. שנהרגו בתאונת דרכים כי יש אנשים מבוגרים שהרגו אותם.