כל שנה והטרנדים שלה, ושנת 2016 אינה שונה. השנה נמשיך את אופנת המזון הבריא ואפילו נחזור למקורות. משוגעי תזונה וחולי בריאות - הגיע הזמן לשלוף פנקסים.



שעועית שחורה
השעועית השחורה מלאה בוויטמינים ומינרלים ובהמון פרוטאין. אפשר לעשות איתה הרבה מאכלים כיפיים, כמו צ'ילי קון קרנה, בוריטוס ואפילו בראוניז. 
 

אצות
מזון העל מן הים מכיל יותר ויטמין C מתפוז ומפוצץ בסידן. בנוסף, יש לאצה תכונות אנטי-ויראליות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-זיהומיות. השף העירום ג'יימי אוליבר אמר פעם "חשבתי שאצות זה רק של היפים, אבל מסתבר שאבותינו אכלו אותן. יש בהן המון יוד והן בין המזינות בעולם - זה כמו דינמיט".

מרקים
ד"ר אולגה רז תמיד אומרת: "תאכלו כמה שיותר מרק, כל היום, מתי שמתחשק". ואכן - אמרה וצדקה. מרקים הם הטרנד החם של תזונת 2016. הטענה היא שכשאתם מכינים מרק, אתם אחראיים על מרכיביו ולכן שולטים על המרכיבים הבריאותיים שבו".
 
שמן אבוקדו
שמן קוקוס אאוט - שמן אבוקדו אין. יש בו ריכוז גבוה מאד של חומצות שומן בריאות ללב והחומצות הללו עמידות בפני חמצון, כך שבניגוד לשמנים אחרים, שמן האבוקדו נשמר לאורך זמן. בנוסף, הוא מגן על העור ועל המערכת החיסונית.
 
פטריות
הן נחמדות כתוספת על הפיצה, אבל שימו לב - לפטריות תפקיד חשוב. הן עשירות בוויטמין D וידועות כמחליפות בריאות יותר למלח, כתבלין למאכלים. בנוסף, הן מכילות ויטמין B שמספק אנרגיה על ידי פירוק פרוטאין, שומנים ופחמימות ויש להן תפקיד חשוב במערכת העצבים. פטריות שיטאקה לדוגמה, מכילות מרכיבים כמו AHCC, שמסייעים להורדת כולסטרול.
 
דגנים מונבטים
לעומת דגנים מלאים, דגנים מונבטים קלים יותר לעיכול. הם מפוצצים בוויטמין B, ויטמין C, חומצה פולית, סיבים וחומצות אמינו. 
 
שורש מאקה
מכירים תה ג'ינסנג? אז שורש מאקה זו בדיוק אותה הגברת. ניתן להשיג אותו בעיקר בצורת אבקה ונוטלים אותו כתוסף לפני או אחרי אימון כושר. הוא מכיל ויטמינים כמו B1, B2, C, E וכמו כן סידן, מגנזיום, זרחן, אשלגן וברזל. אהה ומינרלים, אבץ, יודף נחושת, סלניום, מנגן וסליקה. הדוגמנית מירנדה קר נוטלת אותו ובכך עושה לו אחלה יחסי ציבור.
 
קולורבי
הקייל החדש של 2016, קולורבי עשיר במקורות לוויטמינים שחיוניים לבריאות שלנו, לבריאות השיניים והחניכיים ולמערכת החיסונית.