אביגיל שארוק, דוקטורנטית לביולוגיה באוניברסיטת ויקטוריה שבוולינגטון,ניו זילנד, קיבלה מענק של 15 אלף דולר, שישמש אותה למציאת טיפול חדש למחלת הסרטן.



יחד עם עוד שלושה סטודנטים, זכתה שארוק במלגה שנועדה לעודד מחקר חדשני או טכנולוגי בתחום הביולוגי, או במקרה שלה - מחקר שנועד לבחון אנזים ספציפי (bacterial nitroreductase) וכיצד ניתן להשתמש בו בטיפול נגד מחלת הסרטן.

הורגים את התאים הסרטניים

 
"אנחנו מגלים שהאנזימים הללו הם כלי חשוב בהתפתחות הרפואה האונקולוגית. יש ביכולתם להמיר תרופות שאינן רעילות, כאלו שהופכות פעילות בגוף רק כשהוא מתחיל לעכל אותן - לתרופות רעילות שגורמות למוות בתאים", מסבירה שארוק ומוסיפה, "באמצעותם אפשר לפתח טיפול גנטי במחלת הסרטן. כלומר, בקטריות של גידולים ספציפיים יעבירו גנים שיורו לאנזימים להרוג באופן מכוון את התאים הסרטניים".
 

המחקר המהפכני הזה מתמקד בטיפול שגורם לנזק מינימלי לרקמות, לעומת טיפולי כימותרפיה והקרנות. את המחקר מלווים שני פרופסורים ידועים בניו זילנד, פרופ' דיוויד אקרלי ופרופ' ויק ארקוס ומבוצע בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת ג'ון הופקינס האמריקנית. 
 
הוגת המחקר מספרת בהתרגשות, כי "ביוטכנולוגיה זה תחום מתקדם ומרתק. אני גאה לעבוד על הפרויקט הזה שבסופו של דבר, ישפר את חייהם ורווחתם של מטופלים ברחבי העולם".