טכניקת הרגעה וריכוז הוליסטית בשם מיינדפולנדס הוצגה ביום חמישי בכנס בינלאומי בשפיים. מדובר בטכניקה שפותחה על בסיס הבודהיזם, אשר מעבירה לפסים מעשיים כלים בודהיסטיים ומתאימה אותם לעולם המערבי התזזיתי. לכנס שכלל הרצאות וסדנאות הגיעו נציגים בכירים של החברות הגדולות והמובילות בעולם, כגון גוגל, פייסבוק, אפל ולינקדאין, וכן חברות ותיקות כמו סטרבקס, פורד, דוייטשה בנק ורבים אחרים. כולן חברות שמטמיעות את הטכניקה החדשה בסדנאות להנהלה ולעובדים.



את הכנס הפיק יעקב לימן, אזרח אמריקאי שמתגורר בישראל בשמונה השנים האחרונות ואשר מתרגל ומאמין בשיטה. לדבריו, "התקופה הדיגיטלית, כוללת בתוכה אתגרים חדשים גדולים. רבים שוכחים לתקשר עם עצמם ועם הסביבה ומבלים כל הזמן עם מכשירים ומסכים ועומס כבד". עוד הוסיף כי "הכלים שנותנת טכניקת המיינדפולנס וגם היכולת לפתח חמלה, הם כלים חשובים לניהול ולעבודה. היום אנחנו יודעים שסטרס ועודף גירויים, כמו גם שיטות ניהול נוקשות וכוחניות, גובים מחיר גבוה. השילוב בין טכניקת המיינדפולנס שגורמת לאדם להיות רגוע, ממוקד, ונוכח ברגע, עם חמלה הוא שילוב מנצח".



דנה זליכה, מדריכת מיינדפולנס בכירה שמעבירה סדנאות בישראל בין היתר גם בפני סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, סיפרה על השיטה: "הטכניקה הזו עוסקת באימון מוחי, כיצד להיות כאן ועכשיו. יש בה אלמנטים ממדיטציה, וגם כלים רבים נוספים". לדבריה, "אנחנו לומדים להבחין מתי המחשבות שלנו נודדות וחוזרים כל פעם לכאן ועכשיו, לרגע הזה. זה סוג של חדר כושר של גוף-נפש שכולל תרגילי מדיטציה, תנועה, אכילה מודעת והבנה איך נראה היום שלנו וכיצד להרגיש מה אנחנו עוברים בכל רגע לרגע. להיות כל הזמן במודעות מלאה", היא הסבירה, והוסיפה כי "זה כולל הרבה תרגילי כתיבה מהם משתקף לנו עד כמה אנחנו בקשר ובקשב עם עצמנו ועם הסביבה ואיך לשפר את הנוכחות שלנו".



זליכה אמרה שישנם כ-3,000 מחקרים מדעיים שמוכיחים עלייה באפקטיביות בעבודה ובחוסן הנפשי והפיזי בעקבות השימוש בשיטה, כמו גם עלייה כללית ברמות האושר של המתרגלים.