אכילת 30 מ"ג שוקולד ביום, עשויה לעודד גדילה והתפתחות טובים של העובר. זוהי מסקנה של מחקר חדש שהוצג בימים אלה בכינוס מדעי בנושא הריון באטלנטה. ממצאי המחקר פורסמו פורסמו על ידי הונור וייטמן בעיתון "מדיקל ניוז טודיי" לפני מספר ימים.



עם זאת, הודגש בכנס שעל הנשים ההרות להקפיד, כמו שמומלץ ליתר האוכלוסייה, שלא לצרוך כמויות גדולות של שוקולד בגלל תכולת הסוכר והשומן שיש בו. היתרונות של צריכת שוקולד הם בעיקר בגלל שהוא כולל בשם פלבאנול, שמיוחסות לו תכונות של מפחית בעיות כלי דם וכולסטרול. ככל שהשוקלד כהה יותר, כך הוא מכיל יותר פלבאנול. מחקרים קודמים מורים שצריכה מתונה של שוקולד בזמן ההריון עשויה גם להפחית בעיית זרימת דם לעובר תופעה בעייתית שנוצרת כתוצאה מלחץ דם גבוה של האם. 

במחקר שהוצג באטלנטה נבדקו 129 נשים בהריון בשבועות ה 11-14 להריון. החוקרים גילו שיפור בקצב הגדילה וההתפתחות של עוברים אצל נשים אלה, שהיה גבוה באופן משמעותי בהשוואה לממוצע באוכלוסיה של נשים בשלב זה של הריון.

כשנשאל אחד החוקרים  שביצע את המחקר על ידי עהיתון "מדיקל ניוז טודיי האם החוקרים ממליצים לנשים בהריון על צריכת שוקולד יומית בהריון הוא ענה: "איננו יכולים לדעת באופן מוחלט מאחר ולא היתה לנו קבוצת בקרה של נשים שלא צרכו שוקולד במחקר זה. עם זאת, גם מחקרים קודמים מחזקים את המחקר שלנו, שאכן צריכת כמות מדודה של שוקולד כהה בזמן ההריון משפר את התפתחות העובר" אמר החוקר. "השלב הבא הוא לקיים מחקר גדול עם קבוצת בקרה כדי שנוכל לאמוד בדיוק רב יותר את השפעת השוקולד על של נשים בהריון על התפתחות העוברים.