מאז כניסתו של הפרופסור זאב רוטשטיין לתפקיד מנהל "הדסה", סוערות הרוחות בבית החולים. פרופ' רוטשטיין שהודיע מהיום למחר, על ביטול שרותי השר"פ (שירות רפואי פרטי) בשעות הבוקר בבית החולים, הותיר את חלק מהרופאים בהלם וכך גם מטופלים שכבר שילמו על מלוא הסכום על שרותי שר"פ ואינם יודעים מה יעלה בגורל הטיפול שלהם.



במסדרונות בית החולים מתבטאים בדאגה ואומרים שאיש אינו יודע יודעים מה יהיה מחר, בכירים, רופאים ואנשי סגל שונים אינם יודעים עד כמה משרתם בטוחה. גם ההחלטה הדרמטית והגורפת על ביטול השר"פ בשעות בוקר, מעוררת חילוקי דעות בבית החולים. היום (חמישי) צפוי פרופסור רוטשטיין להפגש עם יו"ר הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן, במטרה לקדם את הצעדים הניהוליים הדרמטיים שהוא מתכנן לבצע.



רבים מבקרים את צעדי המנכ"ל בתוך בית החולים שהראשון הוא ביטול השר"פ בבוקר אך יש גם האוהדים את החלטת המנכ"ל, רובם כמובן לא רופאים שעוסקים בעצמם בשר"פ אלא כאלה שאינם נהנים מתוספת ההכנסה המשמעותית הזו. אחד כזה הוא פרופסור שאמר ל"מעריב אונליין": "המנכ"ל החדש צודק בזה שהוא מגביל שר"פ ואוסר שר"פ במיון". הוא הוסיף: "מצד שני, נוצר מצב שלרופאים מומחים וידועי שם, אין עכשיו אפשרות להחתים כרטיס וללכת לפרקטיקה פרטית, שמאפשרת להם עוד הכנסה כפי שעושים הרופאים בתל אביב". שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה: "יש לתת לפרופסור רוטשטיין זמן לעשות את המהלכים הנראים לו לקידום הדסה".



"לא יודעים מה יהיה איתנו"


"בית החולים ממילא נטוש בערב ובלילה, ולכן חייבים להמשיך את השר"פ לפחות בשעות הערב", מחזק את הדברים רופא בכיר בהדסה. "ויתרנו על המון. תנאים, כסף והכל למען הבראה של בית החולים, שאנחנו רואים בו בית שלנו. עכשיו אנחנו לא יודעים מה יהיה איתנו" אמר. בית חולים ירושלמי שהחליט להמשיך את הכיוון של פרופסור רוטשטיין להגבלת השר"פ, הוא בית חולים "שערי צדק", גם שם הכיוון הוא הפסקת שרותי השר"פ בבוקר.



מי שמברך על היוזמה של רוטשטיין ואף טוען שהיא לא מספקת, הוא השר לאיכות הסביבה אבי גבאי, שחיבר בזמנו דוח מפורט על הסיבות לקריסת "הדסה", על פי ההזמנה של מי שהיתה שרת הבריאות, יעל גרמן, צייץ השבוע בטוויטר: "ב-2013 ישבתי בראש ועדה שהתבקשה לבחון מה גרם לקריסת הדסה. היה ברור כשמש, שהשר"פ הוא המחולל הראשי, מאחל שיבטלו גם אחה׳צ". הציוץ של גבאי חולל דיון ער של ציוצי גולשים נוספים, ביניהם, מי שהזכיר שם שרוטשטיין עצמו היה מעורב בעידוד לכאורה של רפואה פרטית אסטתית בעת שניהל את בית החולים "שיבא".



בהמשך לפנייה של "מעריב אונליין", מסר השר גבאי: "אני סומך על השר יעקב ליצמן, שהוא יודע מה לעשות בעניין הדסה".



שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן גם היא הצטרפה לדברי גבאי: "השר"פ גרם לעיוות נורא בהדסה, כספית וחברתית. ברמה הכספית: במקום להביא להדסה רווחים נוספים הוא הביא להפסדים כי הכספים הלכו לכיס של הרופאים ולא לבית החולים. ובפן החברתי: השר"פ מעודד פערים חברתיים בתחום הבריאות ברפואת עשירים זמינה ונוחה ורפואה אחרת לעניים".