מאות מומחים וגיניקולוגים מרחבי העולם השתתפו בכנס העולמי הראשון בנושא הפלות חוזרות שהתקיים בצרפת. הכנס היה הראשון שנגע בנושא לאחר שנים של הזנחה בהיבט של מחקר ומידע, פרופסור אשר בשירי, מנהל יולדות ג' והשירות להפלות חוזרות בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, עמד בראש הכנס כחלק ממהלך עולמי לקידום המחקר בתחום, לאבחון ולטיפול, שמטרתו לתת מענה לנשים שסובלות מהפלות חוזרות.



בכנס השתתפו מאות מומחים וגיניקולוגים בעלי שם ומובילים בתחום מכ-60 מדינות בעולם, בהן ארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה, סקנדינביה, סין ומצרים ואף מדינות שלא מקיימות עמנו קשרים רשמיים כגון איראן, ערב הסעודית, כוויית ועיראק. המשתתפים נחשפו לחידושים ולפריצות דרך בתחום של הפלות חוזרות. 



אבדן הריון כתוצאה מהפלה טבעית הוא חוויה קשה לכל אישה, בוודאי אם הוא קורה יותר מפעם אחת. הפלה מוגדרת כסיום הריון עד שבוע 20, כאשר  מרבית ההפלות הספונטניות מתרחשות בטרימסטר הראשון (עד סוף שבוע 12 להריון). שיעור האבדן של הריון בודד המאובחן קלינית הוא 15%-12% ושיעור הנשים שלהן שתי הפלות רצופות או יותר הנחשבות כסובלת מהפלות חוזרות הוא כ-5%. הגורמים להפלות הם רבים וכוללים: הפרעות כרומוזומליות בעובר, מחלות רקע של האם, גיל אם מבוגר, קרישיות יתר והפרעות מבניות ברחם. יחד עם זאת, במחצית מהמקרים לא ניתן לאתר גורם ספציפי להפלות החוזרות.



פרופסור בשירי (מימין) עם עמיתו מערב הסעודית. צילום: יח"צ
פרופסור בשירי (מימין) עם עמיתו מערב הסעודית. צילום: יח"צ